Forum Introducér dig selv og din bil Volkswagen-Porsche 914-4
Viser 15 indlæg - 76 til 90 (af 132 i alt)
  • Forfatter
    Moesgaard
    65 Indlæg

Perfekt vejr at lufte sådan et skønt køretøj i…!
    Kan kun være misundelig! :)

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Fedt at den er ude at køre igen!

A VINTAGE RUN
    313 Indlæg

Det var sgu pænt af jer. :-) Tak Ole, – og Moesgaard jeg glæder mig til du får din på gaden igen.:-)

Moesgaard
    65 Indlæg

Takker… Gør jeg så sandelig også..! :)
    Håber jeg har lidt Update på projektet i løbet af næste uge når jeg er på Fyn igen.

A VINTAGE RUN
    313 Indlæg

:-) ? Moesgaard

A VINTAGE RUN
    313 Indlæg

Jeg er i gang med pladen der sidder under pedalerne. Den gamle er af træfiner og i stedet for det har jeg fundet et stykke aluminium plade i 5 mm tykkelse. Arbejdet er at overtegne den på alupladen og save den ud med en håndsav til metal og så bore rundinger til huller med hulsave bor til metal og lave 4 alu-nitter. Det største arbejde er at slibe de lige linjer med sandpapir som jeg gerne vil have frem til slut.

A VINTAGE RUN
    313 Indlæg

Så har jeg valgt at stemple pladen MOTORSPORT og ellers er her nogle foto af arbejdsprocessen med at slibe lige slibelinjer efter en skinne og træklods med sandpapir.

jakob356
    170 Indlæg

Fornemt og inspirerende!
    Pladen bag pedalerne i min 356 er også noget krydsfinér, jeg er lidt træt af.

A VINTAGE RUN
    313 Indlæg

Tak Jacob ;-) Krydsfiner var hvis et udbredt materialet til brug og fungere udmærket hvis det ikke får fugt, og så skal der gulvtæppe henover. Jeg mangler så det koblingsstop der er foto med af. Jeg har ikke undersøgt hvad forskel stoppet gør, om stoppet sidder der eller ikke, andet end den kan sættes til at stopper pedalens vandring ned. Gode råd modtages :-) Jeg køre og har kørt uden siden jeg købte bilen i 2010. Har du selv et stop på din Porsche 356? :-)
    Jeg vil gerne købe et hvis du/eller nogen har et liggende til salg! :-)

A VINTAGE RUN
    313 Indlæg

I forbindelse med at jeg laver en alu-plade til pedalerne. Har jeg været i gang med en ny gaspedal justerer eller retter den som plastbolten skal sidde i. Jeg kunne ikke få det til at gå op andet end at lave den i messing i stedet for at sætte den originale på Alu-pladen. Det går ikke nu. Det består i at tegne den originale med hullerne over på en messing plade og save den ud. Jeg har valgt at forme den nye i en lidt anden stil. Dernæst saves et passende stykke af en messingstang i hexagon form, som skal blive til den fod plastbolten skal skrues i.

A VINTAGE RUN
    313 Indlæg

Her er lidt flere foto af mit arbejde med foden til gaspedal som er i messing. Arbejdet bestod i at: Save, file og bore et 10.2mm hul, ( i det her tilfælde 10mm ) til plastbolten med 12mm gevind i midten. Hexagon stykket skulle saves i skæve vinkeler og files, først med den grov side af filen og så den finere side.

A VINTAGE RUN
    313 Indlæg

Her er flere foto af processen med at file og forme det rå til et pænt stykke arbejde.

A VINTAGE RUN
    313 Indlæg

Den færdige kubiske form.

A VINTAGE RUN
    313 Indlæg

Efter arbejdet med den kubiske form, tog jeg hul på foden. Jeg havde jo lavet selve omkransen og manglede at udtrykke den i en kreativ drejning, hen imod noget der indtil nu var i det uvisse. Jo, der kom lidt Jolly Jumper over den til sidst!

A VINTAGE RUN
    313 Indlæg

forsat…
    Det bringer mig frem til det næste og indtil nu uvisse projekt med knoppen til gearstangen!

Viser 15 indlæg - 76 til 90 (af 132 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.