Viser 15 indlæg - 2,041 til 2,055 (af 2,180 i alt)
  • Forfatter
    ruldal
    148 Indlæg

Sådan Ole :) Din serv

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Jamen hvad er det så for én vi har her?

Attachments:
    ruldal
    148 Indlæg

I hvert fald noget med både a, b, c og d stolpe :)

Brask
    27 Indlæg

Billedet af Lola’en er taget på Nürburgring på den fede side af pitten til OGP 2012.

Det er dette billede også, det er sikkert for nemt men i får det alligevel.

Attachments:
    Jens Langdahl
    731 Indlæg

Hej Ole JAGmann. Når man klikker på billedet, får man mere af bilerne med, og så blev jeg næsten sikker på, hvad der har dannet basis for den tre-dørs fastback: Bilen må være bygget på en af Ghia’s Fiat 2300 Coupé’er, det passer med navkapsler, baglygter og ventilation i forskærmen. Men hvem der er ansvarlig for stregerne ved jeg ikke – og jeg har ikke “snyde-googlet” for at finde manden/firmaet ;-) Men en spændende bil, fortæl gerne lidt mere om årstal, evt. produktion osv.

Brask’s billede: Er det ikke den Wolverine Can-Am racer der i nogle år har været på danske hænder? Også en spændende bil, så den på CRAA – desværre med defekt og adskilt gearkasse

jewer
    894 Indlæg

Brask har ikke skrevet at jeg skal holde min kæft, så jo, det er Wolverine’n – formodentlig med Morgan Mogens bag rattet(Mogens Christensen, der også kommenterer herinde):>)

Jens Langdahl
    731 Indlæg

@ Ole-Wichmann, jeg afventer i spænding en forklaring på, hvad det var for en bil du havde fundet til os. Please, meld tilbage, så vi kan holde tråden i gang

Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg

Jah, men så vil jeg da bringe et pausebillede…

Nu har der været noget med at dele i dag… Jeg ser et billede for mig. Et lille 10 mands kommanditist selskab skal træffe et “korrekt” bilvalg – alle besiddende samme genetiske ubeslutsomhed med hensyn til at træffe det rigtige bilvalg…
    De skal nu alle 10 blive enige om hvilken bil, der skal dukke op i billedet om lidt… hva´ kommer kørende?

God aften(er)

ruldal
    148 Indlæg

Det der driller mig er de luftudtag i forskærmene.. Det er typisk italiensk, men kan ikke placere den.. Ellers kunne det også være noget Japaner, Datsun?

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Nå, nu har jeg været i arkivet: Valerio Moretti skriver i “Ghia”, at firmaet i november 1962 på udstillingen i Torino var repræsenteret med tre biler: Fiat 1500 Coupé, Fiat 2300S cabriolet og Fiat 2300S Club. Den sidste har jeg aldrig set eller hørt om før, så jeg googlede den. Den ser ud til, at den har været i produktion, og der var helt sikkert tanker i den retning, for der blev lavet en brochure. Det er utvivlsomt sådan en sjældenhed, at Ole JAGmann efterlyste ID på i sit indlæg:

Attachments:
    Jens Langdahl
    731 Indlæg

Ny opgave. Hvad har vi her?

Attachments:
    jewer
    894 Indlæg

Det ligner lidt henefter en Studebaker Lark men der er noget galt med fronten. Fronten ligner mere noget Plymouth Valiant?

ruldal
    148 Indlæg

Det er i hvert fald en “kaner” :) Og med den front er den fra 60´erne men ikke flamboyant nok til at være en Studebaker, så mit bud er noget AMC halløj ?

jewer
    894 Indlæg

Hov! AMC! Kunne det være en Rambler?

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Det kunne det godt Jewer, i den annonce hvor jeg fandt billedet blev bilen i hvert fald kaldt Nash Rambler 1962 – I er godt nok skrappe! Din serv.

Viser 15 indlæg - 2,041 til 2,055 (af 2,180 i alt)

Emnet 'billedequiztråden' er lukket for nye svar.