Viser 15 indlæg - 796 til 810 (af 2,180 i alt)
  • Forfatter
    Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg

God aftn´ Niels

Nåh, hva´dælen er der i den kop te….joh, jeg er da helt enig med dig, så jeg synes lige at vi skal gi´alle en chance for at deltage.

Det blir´så lige med en af de rigtig nemme som Niels jo tidligere har bidraget med.

Jeg vil i denne forbindelse udtrykke stor ros for kapelmesterens evne til at gi´os alle chancen for at deltage.

Niels Abild
    218 Indlæg

ja det forstår jeg,og jeg er heller ikke bedre selv,men det kunne være sjovt om andre også kom ind i tråden,jeg har med vilje ikke taget de skrappe bilspørgsmål ind i tråden,men jeg kan love at jeg har nogle,nej mange ting ingen har en chanse for at gætte,jeg ved godt at vi er en kerne af 5-6 stykker der simpelthen er vaksineret med bensin,men giv nu plads engang imellem til andre kan komme ind i tråden,bare en gang imellem

niels

Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg

Nej, Niels det er fanme ikke sjovt – nu kommer du altså med noget svært ;-)

Hold da kæft – jeg sidder og hyler af grin….vaksineret med benzin…

Kai
    583 Indlæg

@jewer said:

@Niels Abild said:
    er i klar over hvor mange i jager væk fra denne tråd,tibage sidder 5 fanatikere,og sætter biler ind i tråden,som ingen menigmand har chansen for at gætte,når de ser dem i tråden, opgiver de på fohånd,og det eneste man får ud af tråden er en lille håndfuld,som roser hinanden for inbyrdes dygtighed,mens alle de andre er hoppet af for lang tid siden.

kapelmesteren

Måske, Kapelmester – eller også er der en masse, der synes det er skide spændende, at lære en masse modeller at kende, som man måske ikke har set før – eller har glemt. Sådan har jeg det i hvert fald :>)

Præcis!

Kast bare nogen ind, der er endnu sværrere, jeg nyder det.

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Jeg kan sagtens følge dig Niels, når du udtrykker ønske om, at der var flere der ville deltage i quizzen. Det ville da være sjovere, og der ville måske komme flere forskellige typer spørgsmål. Det er af samme årsag, at jeg stædigt vedbliver at poste mere teknisk betonede opgaver, når jeg har været så heldig at gætte rigtigt. Der skal være noget både for ingeniøren og æstetikeren, så er der en chance for, at flere kan gætte med.

Man kan diskutere om spørgsmålene så er for svære. Personligt har jeg ikke en chance for at gætte mindst 2/3 af dem, og kommer da alligevel ind imellem med et (forkert) bud. Blandt andet fordi jeg synes det er sjovt at prøve at analysere sig frem til hvad svaret måtte være. Når man ser på Jewers billede, kan det ikke overraske, at den rundryggede er en Alfa Romeo – det er de andre biler på billedet. Ser man på karrosseriformen, er man også godt på vej mht. periode. En quiz er ikke meget udfordrende, hvis man straks man ser billedet ved hvad motiveret forestiller – der skal da være en udfordring for hukommelsen og det analytiske gen!

Lad mig bruge min seneste udfordring til jer som et eksempel: Billedkvaliteten ligner noget fra en gammel bog, i hvert fald ikke nyere end 70’erne. Så må motoren også være ældre end det. Det er tydeligvis tale om en V-motor, og vinkelen mellem blokkene og antallet af indsugningshuller i topstykket indikerer at der er en V8. Den er monteret med overliggende knastaksler og har en meeeeget lan knastkæde. Hmmmm, en V8 fra gamle dage med overliggende knastaklser? Hvad kan det mon være….? Men jeg indrømmer at den ikke er supernem. Det skal den heller ikke være, quiz’en handler ikke kun om, at man kan (gætte) svaret, det handler også om at se noget nyt og tage ved lære – det er der ingen af os, der er for gamle til ;-)

Niels Abild
    218 Indlæg

bugatti 101-glas v8-mersedes 3499cc

Uno
    27 Indlæg

Hvilken fabrikat er denne vogn?   :-)
    De laver stadigvæk biler under samme navn idag…what-1022-x-971.jpg

Kai
    583 Indlæg

Tatra, eller Peugeot?

Ryhl
    303 Indlæg

Det ku’ være en Scania – fra før de slog sig sammen med Vabis – som heller ikke indgår i navnet i dag .

Det ku’ dælme også være meget andet, men dog en slags “lastvogn” :-)

Uno
    27 Indlæg

@Kai said:
    Tatra, eller Peugeot?

Nope!

Uno
    27 Indlæg

@Ryhl said:
    Det ku’ være en Scania – fra før de slog sig sammen med Vabis – som heller ikke indgår i navnet i dag .

Det ku’ dælme også være meget andet, men dog en slags “lastvogn” :-)

Nope!

Uno
    27 Indlæg

Lidt hjælp til en svær opgave: det er udelukkende sportsvogne de laver idag!

Uno
    27 Indlæg

Lidt mere hjælp:

according to the museum label, this vehicle was built in the 1930s by the XXXX company for YYYY ZZZZ, who was an avid horseman; this and two others were intended to be used on the family estate and for short trips

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Bygget til/af Ettore Bugatti?

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Dejlige biler alle tre Niels, men ikke rigtigt – faktisk heller ikke fra det rigtige land nogle af dem. Se, det var da lidt hjælp :-)

Og endnu mere kommer her: Motoren på billedet er større end de tre du nævner – meget større!

Viser 15 indlæg - 796 til 810 (af 2,180 i alt)

Emnet 'billedequiztråden' er lukket for nye svar.