-
ForfatterIndlæg
-
30. oktober 2014 kl. 03:21 #85577
Anders Bilidt
648 IndlægGanske interessant Jewer. Tak for inputtet. ;-) Maa jeg spoerge hvor gammel og hvor mange km din Sunbeam 1600 havde koert paa det tidspunkt?
Jeg har nu laest mig til at netop Avenger Tiger havde forbedret undervogn ift de almindelige Avengers. Maaske loeste det alle problemerne? Maaske gjorde det ikke? Hmmmm…. gid at jeg nemt og ubesvaeret kunne proevekoere en for at faa svaret…Per, netop den Cortina 1600E jeg har linket til synes jeg faktisk temmelig godt om. Skoen farve og jeg har altid rigtig godt kunne lide designet. Som du selv siger, saa er interioeret ogsaa et laekkert sted at opholde sig.
Jens, som du har set, saa maatte jeg desvaerre opgive den fine Abarth A112. Buddende i auktionen loeb ganske enkelt fra mig, og desuden saa giver det alt andet lige mere mening med en hoejrestyret klassiker som jeg kan importere til Hong Kong, end det goer at parkere endnu en venstrestyret klassiker hjemme i DK, hvor den uden tvivl vil blive benyttet alt for lidt.
Jeg maa sige at lige nu frister baade Cortina 1600E og Dolomite Sprint voldsomt. Begge er laekre smaa saloons, de er nemt tilgaengelige, og prisen er lav nok til at jeg kunne forsaavidt slaa til med det samme uden stoerre bekymringer.
Den moerkeblaa Alfa Romeo 1750 Berlina og prisniveauet paa en Avenger Tiger eller en BMW 2000tilux ville trods alt belast mig noget haardere.Hvad goer en klog??
30. oktober 2014 kl. 07:34 #85578
Ole Wichmann
815 IndlægHar Triumph Dolomite ikke ry for at brænde toppakningen?
30. oktober 2014 kl. 09:28 #85593
Jens Langdahl
731 IndlægAnders, jeg ved ikke om det er billedkvaliteten, mine øjne eller karrosseripladen der er dårlig, men prøv lige at tage billederne af den blå Dolomite i nærmere øjesyn. Specielt det billede der viser venstre baghjul/bagdør. Måske ser jeg syner, men…den bagdør, i bunden?
Ved godt man ikke får en concours bil til 5.000 £, men den skulle da helst kke være for råden heller! Udbed dig masser af fotos i høj opløsning, eller få en kammerat med forstand på det til at besé bilen.
/Jens
30. oktober 2014 kl. 10:23 #85599
Claus Ebberfeld
604 IndlægMit bud på bilmodellen: Riley One Point Five. Højrestyret, manuel, under 1500 kubik, ikke amok prismæssigt, lækkert interiør med træ og læder og meget mere sportslig end den umiddelbart ser ud. Jeg har længe ønsket mig en, og jeg betragter den som en slags poor man’s Jaguar Mk2.
Det eneste jeg umiddelbart kan komme på som en ulempe er, at den måske ikke passer helt til Anders: Den blev bygget op til midt i tresserne, men lignede til det sidste noget fra halvtredserne. Og Anders har den ene fod godt inde i halvfjerdserne…
Her er en twotone i fin stand: http://car-from-uk.com/sale.php?id=74131&country=uk
Her en mørkerød: http://car-from-uk.com/sale.php?id=59806&country=uk
Og så kan motoren efter sigende opgraderes med en 1800 MGB-motoren uden de store problemer, hvis man er til den slags.
Et alternativ kunne være MG Magnette, som jeg synes er noget smukkere. Den er dog også noget dyrere, selvom den godt kan holdes indenfor budgettet. Spørgsmålet er om bilen så ville være fin nok til Anders. For usædvanlighedsfaktoren og værdi for pengene ville jeg selv vælge Rileyen.
Både Magnette og One Point Five findes i øvrigt også som Wolseley, hvis man er MEGET traditionalist.
30. oktober 2014 kl. 15:12 #85607
jewer
894 Indlæg@02Anders: Min Sunbeam var på det tidspunkt godt nok ca. 8 år gammel – men absolut uden rust i bunden eller nogle andre slidte undervognsdele. Da jeg havde oplevelsen blev den netop efterfølgende sendt på værksted da jeg naturligvis mente der måtte være et eller andet galt. Værkstedet(autoriseret) fandt ingen fejl ved undervognen. Bilen havde kørt ca. 75.000 km.
30. oktober 2014 kl. 21:37 #85663
Flemming Lohmann Mikkelsen
37 IndlægDer er andre muligheder for 2,5 liters V8 end Montreal. Daimler 250, klassisk engelsk saloon. Nå, kan se at priserne gør det noget svært, at få den til Hong Kong til under 100k. En af de billigere står i DK, men er aut.
http://www.cc-cars.dk/bil.aspx?nummer=846301323Nu har du jo haft Triumph 2,5PI, men hvis det skulle være noget lignende, så er der jo Rover P6 2000 eller 2200, de er ikke så dyre. Og hvis Claus har ret, at du hellere vil godt op i 70’erne, kunne SD1 jo også leveres med de små motorer.
31. oktober 2014 kl. 07:19 #85697
Anders Bilidt
648 IndlægSaa er der da kommet gang i forslagene!! Mange tak til jer alle… :-)
Naa. Saa en Avenger har en elendig undervogn, og en Dolomite braender toppakninger. Se det var jo to oplysninger jeg ikke havde vaeret klar over, hvis ikke jeg havde spurgt herinde. Jeg ville ikke sige at det automatisk udelukker de to modeller, men det er da noget som er med i mine overvejelser.
Jens, jeg studsede ogsaa lidt over billederne af den blaa Dolomite Sprint. Jeg fandt den samme bil paa engelsk ebay, hvor billederne er lidt stoerre, og det ser ganske som du siger ud til at den nederste fjerdedel af karossen har behov for lidt kaerlighed. Det er maaske at forvente naar den staar til soelle 5000 pund hos en forhandler, men det betyder nok, at skal jeg have en Dolly, saa bliver det en anden end denne. Skidt pyt, jeg tror alligevel heller at jeg vil have en i Magenta – det er da pivfraekt! ;-)
Claus, tak for de to fine bud. Jeg maa erkende at hverken One Point Five eller Magnette var modeller som jeg havde saa meget som overvejet. Jeg maa lige tykke lidt paa det, men umiddelbart saa tror jeg du har ret i at de begge maaske er lige en tand for gammeldags til mig. Bevars, det er begge modeller som goer mig glad naar jeg en sjaelden gang moeder en, men om det ligefrem skal vare mig som skal eje og koere i en, det ved jeg ikke. Skulle det endelig vaere, saa tror jeg dog at jeg ligesom du er mere til Riley’en. Som du selv siger, saa er baade usaedvanlighedsfaktoren og ikke mindst value-for-money jo helt i top her.
HeHe… og en Daimler 250. Flemming, det er jo genialt! :-)
Jeg havde slet ikke overvejet at en V8 kunne blive virkelighed med de kriterier jeg ridsede op fra start. Den er ganske vist ogsaa solidt plantet i 50’erne sammen med Claus’s One Point Five og Magnette, men omvendt saa findes der vel ikke en eneste klassisk bil entusiast i verden, som ikke bliver bare lidt bloed i knaeene naar de ser en Jag mk.II. Priserne paa dem og de store 3,4 og 3,8 liters motorer diskvalificere dem desvaerre, men jeg har ladet mig fortaelle at den charmerende Daimler V8 motor skulle faktisk goere den naesten ligesaa interessant – om ikke ligesaa hurtig – som den ellers mere populaer Jag. Og de smaa Jag med 2,4 liters motor skulle eftersigende slet ikke kunne maale sig med Daimleren.
Nu koeber jeg naeppe den danske du linker til. Baade fordi den har automat gearkasse, men ogsaa grundet hvor den staar til salg. Men det er da helt klart en model jeg fremover vil tage med i mine soegninger…Endnu engang tak for jeres input! Ganske tankevaekkende og interessant, saa bliv endelig ved… :-D
11. november 2014 kl. 14:42 #86294
Anders Bilidt
648 IndlægArghhh…. valgmuligheder er altsaa ikke til andet end besvaer….
En meget god og gammel BMW-kammi fra England har ladet mig vide at han nu saelger sin 69’er BMW 2000tilux. Den lever jo saa absolut op til alle kravene, og er dertil en bil som jeg altid har holdt meget af. Den kunne ogsaa slikke mine saar over at jeg ikke laengere ejer en NK hjemme i DK. Dertil saa er det en original og “matching numbers” tilux i den labre “Bristol Grau” – en skoen lys musegraa. Den kraever dog en komplet restaurering, men er dog komplet og uden rust i de mere kritiske og baerende dele. Den kraever paneler, bagerste skaermkanter og lidt andet sammen med en komplet lakering. Hmmmm… det frister. MEGET!!
Men der ogsaa en eller anden indre rebel i mig, som skriger NEJ! – ikke flere BMW’er. Proev dog noget andet din snaeversynede idiot…Tjaaa… og saa er der den japanske Yen, som pt er helt i bund!! Det aabner jo unaegtligt ogsaa mulighheder.
Her er jeg ganske enkelt fuldstaendig solgt!! Den fraekkeste lille Nissan 510 Bluebird 1600 SSS.
Oftest er disse SSS jo gejlet op til race, hvorfor denne kun fremstaar endnu mere charmerende med sit vinyltag og originale hjulkapsler! Men sporty er den nu alligevel med sine japanske sidespejle helt ude paa forskaermene, dobbelte karburatorer, fuld instrumentering og redline ved 7000 o/min samt fraekt traerat og gearknop. Den ser ud til at vaere i fabelagtig stand, og mens den eftermonterede air con jo ikke just er noget man med rette kan forvente naar man insisterer paa at koere klassiker, saa er ikke desto mindre en stor fordel naar jeg skal lokke familien ud paa tur i Hong Kong’s fugtige sommervarme. HeHeHe… og se saa lige de baglygter. Fraekt ik…?? 8)
Dog maa jeg jo indse at selv med den lave kurs paa Yen, saa makser den lille SSS min oekonomi helt ud med en pris paa kr. 102k.
http://www.goo-net.com/usedcar/spread/0600834/15/700060083420101001002.htmlEller hvad med denne bizar Honda 145 Custom?
Okay, det er maaske ikke jordens mest ophidsende design, men den er daelme ultra sjaelden!! Der er heller ingen tvivl om at den lille 1400 motor er en sand juvel, for der er nu engang ikke mange som kan bygge motorer som Honda kunne i de gode gamle dage… Til soelle kr. 55k kunne den da vaere et spasst bud paa noget helt anderledes, som jeg uden tvivl aldrig ville komme til at eje hjemme i DK…
http://www.goo-net.com/usedcar/spread/0600834/15/700060083430140831002.htmlDer er ogsaa en 66’er Nissan Cedric Custom Six 130 serie 1, med et skoent Pininfarina design med diskrette halefiner som flyder ud fra C-stolpen naermest som paa en Lancia Flaminia Coupe. Laeg dertil et voldsomt cool instrumentbord og en silke smoooooth reakke-6’er paa 2 liter. Til kun kr. 49k er det da naesten ikke til at modstaa….
http://www.goo-net.com/usedcar/spread/0600834/15/700060083430140806002.htmlMen bare fordi man handler bil i Japan, saa behoever det jo ikke vaere en Nippon klassiker.
Der er ogsaa denne fraekke Alfetta 1,8! Farven er helt perfekt, og mens jeg dog bedre kan lide fronten paa en tidlig serie 1, saa har denne serie 2 dog stadig de klassiske krom kofangere og raa staalfaelge. Jeg er ikke helt overbevist omkring hvor godt de eftermonterede forstole og Sparco rat passer ind, men det er jo trods alt til at rette op paa.
Tjaa… kr. 66k. Hvad siger I??
http://www.goo-net.com/usedcar/spread/0600834/15/700060083430141008002.html11. november 2014 kl. 15:26 #86296
jewer
894 IndlægAf de 4 ville jeg nappe Alfaen – pudsigt nok :>)
11. november 2014 kl. 16:32 #86297
Ole Wichmann
815 IndlægAlfetta ja!
11. november 2014 kl. 22:54 #86323
holmen
456 IndlægAnders for fanden!
Bluebird er nummer 1.
Nissan nummer 2.
Honda nummer 3.
Alfa nummer 4.1 fordi Bluebird er en fantastisk japaner version af en Alfa Giulia og så er den både god til familie og samtidigt med en lækker, omdrejningsvillig motor med god lyd. Selv var jeg ved at købe en da jeg boede i Australien way back i 1979.
2 Nissan fordi det er det tætteste du kommer til min Crown i HK
3 er fordi den er så grim at den er cute – og så nok med en motor der lever op til Honda ry.
4 fordi det er sku for kedeligt med den Alfa – og du har allerede en køremaskine i Truenoen.Få så købt den Bluebird – den dag du rykker teltpælene op fra HK kan sikkert sælge den med god fortjeneste – enten i HK eller Australien. De bliver bare mere værd. Det kan ikke siges om de andre.
Ciao Anders San
11. november 2014 kl. 22:59 #86324
holmen
456 IndlægIøvrigt Anders – se hvad jeg fandt oppe i nordsverige. Kan du se denne med de fede fælge og en ordentlig overhaling af de japanske custom og sænkningsdrenge :-)
http://www.blocket.se/alvsbyn/Toyota_CORONA_56283313.htm?ca=1_8&w=313. november 2014 kl. 15:41 #86379
Anders Bilidt
648 IndlægHeHe… puristerne stemmer Alfa – naturligvis.
Og saa er der os lidt mere skaeve individer, som godt kan se det skaege i saadan en lille Japser aeske.Jamen problemet bestaar jo i virkeligheden i, at jeg kan se begge vinkler! Alfetta’en er roevblaeret, og selv jeg maa da indroemme at det er da ogsaa alt for galt at jeg efter 22 aar som klassisk bil ejer endnu ikke har ejet en Alfa. Det gaar jo ikke an!
Men de 3 Japsere lokker ogsaa. Og ja Per, i saerdeleshed den fraekke lille Bluebird SSS, som uden tvivl er mindst ligesaa meget en Drivers Car som Alfetta’en. Jeg vil faktisk tro at Bluebird 510 nok har betragtligt mere motorsports succes end Alfetta og Alfetta GT har til sammen!!
Tjaaa… og min engelske kammerats BMW 2000tilux lokker forsaavidt ogsaa en hulens masse.Hmmmm… sa spoerger jeg – igen ganske hypotetisk – hvis nu jeg skulle tage en hoejrestyret Nippon klassiker med mig hjem til DK en eller anden dag, ville det saa vaere mest spasst med en Trueno 1600GT eller en Bluebird 1600 SSS ???
13. november 2014 kl. 15:46 #86380
Anders Bilidt
648 IndlægPer, jeg har i oevrigt godt set den svenske Corona RT50. Den er daelme fin!! :-D
Dertil saa staar den jo kun et stenkast fra hvor jeg hentede min 66’er BMW 1600-2 i Piteaa i sommeren 2012, saa der er jo for alvor lagt op til endnu en skoen roadtrip tilbage til det danske…. ;-)Men jeg forsoeger jo netop at nedskalere maengden af klassikere jeg ejer hjemme i DK. Jeg faar ikke brugt dem nok, og det er synd! De skal koeres i. Saa nej! Uanset hvor meget den Corona lokker – og det goer den – saa melder jeg pas.
Tilbage til de hoejrestyrede…. :-)
13. november 2014 kl. 15:55 #86381
holmen
456 IndlægSSS
Basta
Bom
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.