-
ForfatterIndlæg
-
7. maj 2015 kl. 05:57 #101611
Kai
583 IndlægKarburatorekspert, det er ikke mig, men måske kan jeg hjælpe alligevel.
Ud fra dine mål og billedet, så ligner det bare at du skal have et eller andet, som svømmer kan vippe over?
Kig lokalt, om i har et firma, der kunne have smede ansat.
Vi har haft masser af svejsetråd, der bare lå, og var omkring de mål (men det har vi ikke mere).
Hvis du kan finde en tråd ø2, og give den et lille bøj, i begge ender, efter montage, så bliver den da siddende, indtil du får fremskaffet den korrekte del.
Skal der laves en aksel med låsering, så kan jeg måske også hjælpe, men jeg arbejder normalt i noget der er større, og har ingen ringe.
Jeg har lige fundet en stump sølvlodde-sølv, ø1.5x70mm, det kan bøjes.
Jeg kan smide det i en kuvert, og sende til dig, så du har det fredag, hvis det kan hjælpe, eller hent det selv i
Rødovre inden kl 14, Herlev efter kl 14, bare kontakt mig på 51 80 29 02, hvis jeg skal reagere.7. maj 2015 kl. 06:01 #101612
Kai
583 IndlægJeg er alt andet end sikker, men måske kan denne del bruges?
http://www.thansen.dk/scooter-knallert-mc/knallert-og-scooterdele/yamaha/fs1-4-gear/karburator/tomgangspind/n-1861397692/pn-1861394660/7. maj 2015 kl. 09:33 #101628
mich-dyk
39 IndlægHej Per
Kom på værkstedet så laver vi sådan en fætterMich. 21656966
7. maj 2015 kl. 10:19 #101637
holmen
456 IndlægRigtig godt – tak for tilbagemeldinger.
Tror vist at Mich ligger på vejen hjem fra Lynge.
Ringer lige …7. maj 2015 kl. 20:16 #101659
holmen
456 IndlægHurtige beslutninger – et smut forbi Slangerup og et besøg hos en ven i nød gav pote.
En rustfri svejsetråd, afkortet i den rette længde, en kølig drink og så et mindre udvalg af stålkuglelejer i forskellige størrelse, skulle det nu vise sig at der manglede en. Det gjorder der ifølge værkstedsbogen og andre indslag fra netværket i forskellige grupper på fjæsen, men jeg mindes simpelthen ikke at der røg en kugle ud da jeg blæste alle dyserne igennem.
Hjem og montere det hele og så se om den starter – og det gjorde den.
Efter opvarmning lægger den sig roligt på normal tomgangshastighed, og den kugle som skulle være der for at sikre at når acelerationspumpen pumper, at så ryger bensinen ind i indsugningen og ikke tilbage i karburatoren enten er der eller så er det en senere model hvor kuglen er blevet udskiftet med en anden type ventil.
Der er en lidt kraftig lugt af bensin i motorrummet, men jeg tænker at det enten kan skyldes at jeg nu i nogle aftener har ligget og rodet med at få karburatoren af og på og en masse besnin spild. Så mon ikke det forsvinder. Eller så har jeg en teori om at hvis det nu viser sig at der faktisk mangler en lille kugle ned i accelerationspumpen, så får den konstant en smule for meget bensin og dermed en fed blanding.
Nåh, men det skal afprøves. En længere prøvetur på de nordsjællandske landevej viser også at den trækker helt fint og at det hele spiller som det skal. Bensinlugten er væk når jeg kommer tilbage og mon ikke det er fordi motorrummet er varmet og blæst godt igennem og at det meste af bensinen nu er afdampet.Tror jeg vil tage den en tur på jobbet i morgen – for at lave en test før Lørdag på Landevejen i overmorgen. Hvis det hele spiller så ses vi på tanken – hvis ikke har jeg brug for kørelejlighed til lørdagsturen.
10. maj 2015 kl. 18:06 #101789
Soren W
390 IndlægHej Per,
Jeg gik forbi “Holmens carport” i går på besøg i Middelfart…Attachments:
23. maj 2015 kl. 15:03 #102338
Anders Bilidt
648 IndlægDejligt med nogle opdateringer paa din fine Crown Per!
Haaber du fortsaetter med at nyde den i loebet af denne sommer…Soeren, det er ganske simpelt en skoen Crown MS45 du faldt over der. Forgaengeren til Per’s, og aerlig talt mindst ligesaa laekker synes jeg.
1. juli 2015 kl. 21:48 #104388
holmen
456 IndlægEfter en lang og dejlig BossaNova tur her i forrige uge må jeg indrømme at jeg ledte længe efter et femte ben, et ekstra gear i min Crown. Velvidende at størstedelen af OP vil gå bersærk, men det tiltaler mig at bytte den nuværende gearkasse, en såkaldt W40 til en med et femte gear, en W58. Og det er sådan, at netop fordi Toyota brugte den fine 2M motor som fundament for de næste årtiers motorudvikling, at det er muligt at finde en 5 trins gearkasse som er et næste bolt-in projekt.
Især den udgave som sad i den ikke turbo udgave af Supra’en, altså den med motor fra 5M til 7M kasser direkte over på min 2M motor.
Og sådan en har jeg fundet – og købt :-)
Jeg har endda aftalt at hente den her i slutningen af juli og så skal den bare lægges i henover efteråret/vinteren.Og hvad betyder det så – det betyder at jeg får et reelt overgear som vil sænke omdrejninger betragteligt ved hastigheder omkring 100-110 km/t som jo opleves på ture som netop BossaNova. Det vil også øge min rækkevidde, fordi at sidde på motorvejen og have en fornemmelse af at motoren anstrenges ved 4.000 rpm ved 100 km/t gør at jeg ikke orker at køre for lange ture, trods det at den er noget så komfortabel som rejsevogn.
Se bare på udregningen – ombytningen er i øvrigt lavet af andre med samme motor og den har rigelig med kræfter til at kunne bære det, dog vil det naturligvis nok byde på en enkelt nedgearing når Alperne passeres.Attachments:
3. juli 2015 kl. 09:33 #104510
Soren W
390 IndlægWell Per, lyder som en fornuftig upgrade. En Crown er jo en cruiser, så det med at gøre den mere motorvejs duelig giver mening. Og du bliver jo i Toyota delene, så det er jo næsten legalt…
Så må vi da håbe den ikke bliver solgt…?4. juli 2015 kl. 21:28 #104621
Anders Bilidt
648 IndlægTJaaaa… selv som Original Politzeist, saa maa jeg tilstaa at jeg godt kan se fornuften i denne upgrade.
Der er rigtig mange som ogsaa giver BMW 02’erne en 5-trins. Det har dog aldrig fristet mig, da jeg egentlig synes at den 4-trins passer bedre til bilens karakter. Men jeg maa tilstaa, at naar jeg en dag tager mig sammen og faar min BMW 3,0S tilbage paa gaden, saa har jeg egentlig ogsaa taenkt mig at den skal have en 5-trins med overgear. For det er jo netop ogsaa en cruiser, saa det hoere sig vel egentlig naesten til. Lidt ligesom det faktisk goer til din Crown.
Held og lykke med projektet Per! ;-) Jeg haaber det medfoerer nogle skoenne roadtrips efter operationen…5. juli 2015 kl. 13:06 #104632
Ole Wichmann
815 Indlæg“…og så skal den bare lægges i henover efteråret/vinteren”
Er der ikke en lang tidshorisont for en bilswinger?Selv om jeg tilhører Originalpolitiet kan jeg godt acceptere tekniske forbedringer der øger brugbarheden, specielt når det er “bolt on”.
Hvis jeg skulle bruge min MGB til GT kørsel ville jeg også lægge en 5-trins gearkasse i, eller én med overgear. Ved landevejskørsel leder jeg ofte efter 5. gearet.
Men til ræs er det fint den er lavt gearet…5. juli 2015 kl. 13:52 #104633
holmen
456 IndlægDet er rigtigt – noget af et projekt for en Bilswinger. Men jeg bliver mere og mere glad for mon Crown, den opfylder en del af de krav som jeg stiller til en klassiker.
Det eneste den aldrig kommer til at tilfredsstille er det sportslige. Der nå jeg erkende at der skal en anden type bil til.
Så må der udvides når der er plads til det.
Ift bolt in modifikationer så er den stort set lige til at skrue på 2M motoren – femmer kortere så der skal skaffes en kardan som kan forlænges og så skal der fremstilles et ekstra beslag som kan boltes på eksisterende tværstiver som udgør det for bagerste gearkasse ophæng.
Så ikke lige en weekend på liften, men overkommeligt.
Og enig – det er ikke værre en en 2liter i en Alfa der ikke er født med det originalt – eller spærredifferentiale eller let sænkning for den sags skyld.
Bare det kan føres tilbage.13. juli 2015 kl. 22:45 #104989
holmen
456 IndlægJeg bliver sku mere og mere glad for min Crown – så derfor skal den forkæles.
Det betyder at nu hvor jeg tager fruen og ungerne til Italien på en uges ferie, så skal min Crown på et wellness ophold.Se bare her:
14. juli 2015 kl. 09:21 #105040
Ole Wichmann
815 IndlægHahahahaha, skidesjov video.
Håber det er rejsen værd og Crown bliver super flot…14. juli 2015 kl. 12:19 #105042
Anders Bilidt
648 IndlægGod ferie Per!
Glaeder mig til at se resultatet paa din fine Crown’s sorte lak…
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.