Viser 15 indlæg - 166 til 180 (af 200 i alt)
  • Forfatter
    Soren W
    390 Indlæg

Stavekontrol Per..?

holmen
    456 Indlæg

Som med hele forløbet omkring bremserenovering – ikke helt uden fejl ;-)

A VINTAGE RUN
    313 Indlæg

Kære Holmen..
    Ja, jeg tror du har lært og skriver med 10 finger systemet. For tastefejlene ligger ved siden af det rigtige eller manglende bogstav. Det er noget hurtigere end med to finger og særlig behagelig at kunne skrive ud af sine tanker hermed. Men der skal redigeres bagefter ligegyldig hvilken, så har Søren ret!
    Når det så er sagt er jeg glad på dine vegne.
    Du har endelig fundet og udbedret de fejl der gav rystelserne i din Alpine, og det viser jo osse at der nogle gange kræves lidt ekstra vilje og tålmodighed. – Når flere ting er oversagen og drillede på én og samme tid. Sådan er det tit, og det er så dejligt at mærke friheden og den følelse, når det slippes løs og lykkedes til sidst.
    Det var et spændende kapitel i både dit og offentlighedens liv, og yderst interessant syntes jeg.
    Lidt trist at høre du skiller dig af med den igen. Men jeg håber du finder lykke ved det, og forbliver en fri mand.

Njal

holmen
    456 Indlæg

Så nærmer sæsonen sig – og der har ikke været den store interesse for min Alpine.
    Derfor er det også fedt at have den tilbage igen. Hentende den lige inden jul og fik den placeret i dens nye garage. Efter salg og køb af hus er der ingen garage på matriklen så det er blevet til en plads i et garagefælleskab ikke langt fra hjemmet.
    Så nu starter de små og de store projekter.
    Først skal der sorte plader på.
    Så skal der laves lidt med oliefilteret – skal ændre fra det gamle filter til et mere moderne spin-on type.
    Der skal monteres Accuspark – skal do lige finde ud af hvilken model min Lucas strømfordeler er. En tidlig eller en sen DM2.
    Har købt et Harrington fastback tag og går med planer om at bygge en recreation af en Harrington Alpine – men det er et vinter 18/19 projekt.
    Og så skal der snar køres.

holmen
    456 Indlæg

Og så lige et billede af en Harrington Alpine og den hardtop jeg har købt.

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Hej Per, tillykke med de nye rammer, der laves vist arbejde på højt niveau!
    Det bliver fedt med Harrington hardtoppen. Indebærer det flere ændringer at lave en Harrington replika?

holmen
    456 Indlæg

Det gør der – lidt modificering af bagagerumsklappen, men ellers er det ret ligetil.

Kondrup
    464 Indlæg

Fed hardtop Per….

holmen
    456 Indlæg

Så blev der brugt et par timer i formiddag på at få monteret sorte nummerplader. Det blev også til lidt Singer tuning – dvs de indkøbte beslag til nummerpladerne er til en 912. Det betyder sikker noget ved både værdien af Alpinen og ikke mindst, performance. Men på kom de – efter en lettere tuning af boltene som holder nummerplader – ikke kun for at spare en smule på vægten, men også for at sikre at de kan monteres uden at de drejer omkring inden i nummerplade slidserne.

holmen
    456 Indlæg

Næste vinters projekt er at bygge en Harrington Recreation – hardtop er snart på vej hjem fra England. Harrington Alpine blev introduceret i 1960 og der blev produceret ialt 110 stk. indtil Harrington LeMans udgave overtog. Harrington Alpine er baseret på en SII Alpine hvilket betyder at der er mindre opgraderinger ift min S1. Vedhæftet er billeder af HArrington Alpine som min nok aldrig når til sokkeholderne.

Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

Uhauhauha – det sted for den Harrington Alpine er fotograferet er sådan cirka som jeg drømmer om at den perfekte klassiker-garage skal se ud. Inklusiv den lidt forfaldne stand.

Nåja, bilen er også fed, Per. Men betyder projektet ikke, at du skal skære og svejse i din Alpine?

holmen
    456 Indlæg

Deri ligger dillemaet Claus – men jeg drømmer at det vil styrke karossen da der bliver svejset en ny tværdrager ind, magen til forreste åbning i bagagerummet, lidt længere tilbage. Bilederne taler deres eget sprog.

holmen
    456 Indlæg

Så kom foråret. Og tiltrods for de fedeste garageforhold, så er det først nu at jeg får kigget på de småting som skulle fikses henover vinteren. Og endnu mere presserende, for nu skal den til syn.
    Ikke at jeg tror at det bliver det store problem.
    Første ting er at få monteret den nyanskaffede gummimanchet til håndbremsen. Og selvfølgelig så skulle der også lige svejses møtrik på det ene beslag. Rammen der holder gummimanchetten var også mør, så der blev fremstillet en ny.
    Men nu fungerer det.

holmen
    456 Indlæg

Så kom foråret. Og til trods for de fedeste garageforhold, så er det først nu at jeg får kigget på de småting som skulle fikses henover vinteren. Og endnu mere presserende, for nu skal den til syn.
    Ikke at jeg tror at det bliver det store problem.
    Første ting er at få monteret den nyanskaffede gummimanchet til håndbremsen. Og selvfølgelig så skulle der også lige svejses møtrik på det ene beslag. Rammen der holder gummimanchetten var også mør, så der blev fremstillet en ny.
    Men nu fungerer det.

holmen
    456 Indlæg

Og så det færdige resultat – lidt fedtet under vognen, men fint i kabinen.

Viser 15 indlæg - 166 til 180 (af 200 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.