-
ForfatterIndlæg
-
17. november 2016 kl. 20:30 #126245
DW
378 IndlægHej Søren..
Ja, som skrevet så er der delte meninger omkring pulverlak, i dette tilfælde er rammen grundet inden påførsel af pulverlak, så jeg er fortrøstningsfuld.
Kalibere er nye og kom i blå chromat, bagerste tromler har fået en omgang POR15.19. november 2016 kl. 17:23 #126297DW
378 IndlægEn del løse ender eller mangler, kært barn har mange fædre… skulle afsluttes inden listen over disse blev for uoverskuelig.
Det drejer sig primært om trækning og montering af bremse og benzinrør, stødklodser, kardan o.a.
Der blev også lavet lidt finisharbejder på de grimme afbalanceringsklodser..
Tiden nærmer sig hvor det blot er bundplader m.m. der mangler inden der kan flages grønt for montering af karosse.19. november 2016 kl. 19:42 #126306
Soren W
390 IndlægHurra for malede afballanceringsklodser! Jeg har flere gange overvejet at få afballanceringsklodser forkromet, og så veje dem igen naturligvis, og montere dem, der passer…
23. november 2016 kl. 16:55 #126404DW
378 IndlægDe sidste par aftener har budt på lidt travlhed, med at få de sidste ting klar, inden rammen skulle hentes.
Ligemeget, hvor godt man syntes planlægningen er gået, er der altid det lille stress-moment om alt nu er som det skal være, da det immervæk er lidt mere besværligt nu når karossen er sat på..
Er der nogle få mangler, må jeg leve med besværligheden, det går jo nok alligevel..
En henvendelse fra England vedr. den ny motor og hvilken gearkasse der skulle sættes på, blev også løst på behørig vis, håber jeg, da jeg ikke har hørt nærmere fra den side af andedammen.
Onsdag eftemiddag, blev chassis afhentet og nu venter en uge eller 2 i spænding, før end jeg får resultatet at se.
Der har været en last-minute ændring på kulør opsætningen af karossen, dertil måtte jeg rådfører mig med min hustru og husets teenager, som begge uafhængig af hinanden, pegede på det mere strømlinet look i form af en kulør.
Med den ændring, lægger det en smule pres på interiøret (sæder og ræling) som indtil nu, har været et sikkert peg på bordeaux Bentley skind… Skal det være en anden farve? Det har jeg heldigvis stadigvæk lidt tid at løbe på..Attachments:
26. november 2016 kl. 16:55 #126526DW
378 IndlægSå skete det, karosse og ramme er genforenet efter mange års adskilning og resultatet er intet mindre en betagende flot, kan slet ikke vente med at se den live, med lygter osv. monteret..
Den bliver pænt ond at se på…Attachments:
26. november 2016 kl. 17:08 #126531
Ole Wichmann
815 IndlægFlot! En milepæl…
26. november 2016 kl. 17:24 #126532DW
378 IndlægOle JAGmann, Ja i den grad… Det er faktisk ret overvældende at se den nu og fra det den kom fra…
Attachments:
26. november 2016 kl. 22:29 #126535
holmen
456 IndlægHvor gemmer du alle de lækre biler du bygger Dan?
Du må have en lækker stor garage ;-)26. november 2016 kl. 23:18 #126539DW
378 IndlægHolmen, det er faktisk ret småt…
27. november 2016 kl. 10:10 #126540
Soren W
390 IndlægWow hvor flot. Nu bliver det RIGTIGT sjovt at samle videre…
5. december 2016 kl. 20:17 #126877
Kondrup
464 IndlægHoly crap !! Den er godt nok kommet langt, og mums en farve den er lækker :-)
6. december 2016 kl. 21:30 #126912DW
378 IndlægMed bilen tilbage i garagen, står nu bare tilbage at samle den og med det er der en del, der skal holdes styr på, ændres, bestilles, skaffes og tilvirkes.
Attachments:
11. december 2016 kl. 20:03 #127086DW
378 IndlægAptering af bilen så småt påbegyndt…
Attachments:
17. december 2016 kl. 19:08 #127304DW
378 IndlægFaktisk skulle dagen været benyttet til indkøb af de sidste julegaver, men som en ægte overspringshandler, må dette få vente og i stedet for blev det til kvalitetstid i garagen.
De tilvirkede bundplader i aluminium, skulle tilpasses, behandles og fastgøres. Det som i sin enkelthed lyder ligetil, skulle temmelig hurtig vise sig at være mere tidskrævende en forventet, men også meget fyldestgørende da de første plader var klar til montering. Ved lukketid mangler der blot 3 stk. som kræver noget mere arbejde inden de kan sættes til.
Dette betyder også at div. rør og ledningsnet kan fastgøres endeligt og den kan krydses af på den lange liste af ting der skal gøres.
Dagen imorgen, skal bruges på at skifte alle bolte der holder skærmene, de blev sat med de gamle originale som er grimme, og disse skal en tur forbi galvanisten og tilbage på når de meldes klar.
Der skal også bruges tid på at montere hovedcylinder samt trække de sidste rør til denne og montere pedaler. Dernæst skal ledningsnettet lægges løseligt ud og fastøres, så det er klar til at blive sat de rigtige steder.
Da min model er født med de helt små baglygter, er disse sat på et stykke som normalt er i bilens farve, men en skeelen til Jaguar XKSS som benytter de samme baglygter hvor dette stykke imellem lygte og karosse er forkromet! det ser faktisk ret lækkert ud, så de overvejes at skulle i samme retning.
Så skal benzintank ud og tilpasses den anordning der skal ende i tankdækslet, den oprindelige udformning umuliggør plads til reservehjulet på sin plads, en mindre tanke-u-streg som blot skal tilvirkes uden u….
Sæderammer og bunde blev afleveret hos sadelmageren der mangler blot at blive lavet to skabeloner til henholdsvis vanger og overdel af døre, igen med et øje til XKSS´en
Og… en meget flink man i USA fik nys om at jeg manglede de 2 lodretgående rudelister der monteres på selve stagene og sendte dem til mig, helt fantastisk.
Hele dette set-up skal nu modificeres så de passer til den meget lave forrude og når det er sket, så ryger stagene til Aarhus hvor Jeppe scanner og cnc fræser dem i aluminum, så skal de poleres og anodiseres, men det er en helt anden historie, så mere om dette senere.
Fremdriften på motordelen er forhåbentlig igang? ihvertfald er der ikke noget nyt, hvilket er godt nyt…?!?5. januar 2017 kl. 19:47 #127754DW
378 IndlægJul og Nytår veloverstået og med dette, klar til at tage en tørn mere, med at få bilen klar til foråret.
De fleste “issues” siden sidst er der stort set styr på, så der er faktisk ikke så forbandet mange undskyldninger hvorfor fremdriften ikke kan afholdes i et nogenlunde tempo?
Næste punkt på listen er montering af inderskærme for og bag. Min bil er af den årgang før inderskærme foran baghjul var standard ( dette var først på biler efter 7. måned 1957) så jeg må “nøjes” med dem bag baghjul, dog kan de andre eftermonteres, men dette afholder jeg mig fra indtil videre…:-))
Hvor om alting er, blev de forreste gjort klar med nye gummilister.
Der fulgte en benzintank med projektet, lidt overfladerust, men den vil fint fungerer som donor til det set-up som i første omgang var lavet, men som jeg erfarede ikke ville virke i praktisk, så med en vinkelsliber, TIG og lidt pulverlak er den på rette spor igen.
Det eneste U-turn jeg har måtte foretage, er mit projekt med at få CNC fræset rude-stag i aluminium, ikke pga det ikke kan lade sig gøre, men nærmere manglende vilje fra den udførende part, så dette lægges i skuffen til en anden god gang.
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.