-
ForfatterIndlæg
-
27. februar 2016 kl. 22:07 #116003
Ole Wichmann
815 IndlægSom nævnt i sidste afsnit kan MGen nu køre og skifte gear, men der er dog stadig et par problemer der skal løses.
Da koblingen fejlede havde bilen også en kraftig vibration og støj fra bagenden, som jeg håbede var relateret til den defekte kobling. Det var det naturligvis ikke, træer vokser jo som bekendt ikke ind i himlen.
Jeg frygtede at det var bagtøjet, men det viste sig heldigvis kun at være det bageste kryds i kardanakslen der var stået af. Krydset var næsten slidt over, ligesom udrykkerarmen til koblingen. Det er faktisk utroligt at bilen først gør knuder når sliddet er tæt på fatalt. Men de gode nyheder er at et par kardankryds kun koster et par hundrede kroner og det tager et par timer at skifte.
Nu kører MGen uden kardanstøj og fortjente at få vasket vinterens støv af, så den ikke risikerer at blive forvekslet med et ladefund.27. februar 2016 kl. 22:25 #116004
Anders Bilidt
648 IndlægHold da nu helt fest, hvor er jeg dog gaaet glip af uendeligt meget i mit seneste fravaer!!
Ole, den korte udgave maa vaere : For daelen hvor er det her bare laekkert! Altsammen! Helt igennem laekkert… :-D
Det der TR6 staalfaelge ser bare helt perfekte ud paa din B GT. Pivfraekt!
Og flot motorrum. Din lille hillclimber bliver bare bedre og bedre.
Hmmmmm… nu mangler vi vist bare lidt plexiglas over forlygternne… ;-)
Jeg haaber inderligt at jeg faar dig og din MGB GT at se ved en af 2016’s danske hillclimbs.28. februar 2016 kl. 18:14 #116016
Ole Wichmann
815 IndlægHej Anders
Jeg kan se af dine planer at det nok bliver til Munkebjerg Hillclimb vi mødes. Det ser jeg frem til.
Jeg ved godt jeg bør have plexiglas over lygterne. Men jeg har prioriteret højrere at få den teknisk i orden. Og så har jeg et sebring panel liggende, så jeg kan komme af med bagkofangeren…29. februar 2016 kl. 18:57 #116057
Soren W
390 IndlægOg det skal så være gult eller blåt?
26. marts 2016 kl. 11:43 #117390
Ole Wichmann
815 IndlægEfter at jeg fik lavet kardanakslen var der stadig et par udfordringer med MGen. Med nye kryds i kardanen var rumlelyden væk, men bilen havde stadig en tendens til at slå ud til venstre med bagenden når jeg gav gas. En tur på liften afslørede en løs møtrik på den arm der forbinder den bageste venstre støddæmper til bagtøjet. Da denne møtrik blev strammet, kørte bilen ligeud.
Da jeg skulle skifte boltene i udstødningsmanifolden for at få forbindelsen mellem manifold og udstødning tæt, var der ingen anden udvej end at afmontere udstødning, karburartorer og manifold (suk).
Selv om jeg varmede manifolden op til rødglødende, knækkede tre af boltene alligevel. Damn. Jeg måtte derfor bore dem ud og bestille en passende snittap over internettet.
Men nu er det hele monteret og udstødningen tæt.26. marts 2016 kl. 11:48 #117394
Ole Wichmann
815 IndlægDer blev også tid til en lille køretur d. 15. marts, da forsikringen tråde i kraft.
28. marts 2016 kl. 23:56 #117500
Ole Wichmann
815 IndlægJeg har nu efterspændt topstykket og tjekket tændrørene der alle ser fine ud, men MGen køre stadig urent. Men det blev da til en køretur inden regnen kom.
Surfs up…21. april 2016 kl. 23:05 #118528
Ole Wichmann
815 IndlægNu er der kun to uger til sæsonen starter med et brag til Danish Masters på Jyllandsringen, hvor jeg er tilmeldt i Sprint klassen. Jeg har derfor været ved at lave en liste over hvad jeg mangler at lave på bilen, og den er overraskende lang, så jeg må hellere komme i gang.
Siden jeg fik bilen ud at køre, har jeg haft et par udfordringer. Koblingen virkede fint indtil den havde tabt al væsken. Det viste sig heldigvis bare at være forskruningen hvor slangen er skruet på slavecylinderen der skulle spændes efter.
Bilen har gået urent, men i sidste uge fyldte jeg lidt frisk V- Power oveni den gamle benzin og tilsatte noget Millers additiv jeg havde vundet ved MG natløbet sidste år, og straks gik bilen meget bedre. Jeg kørte en tur på 150 km og fyldte op med frisk V-Power og nu går den ret rent. Den har altid haft svært ved at starte fra kold tilstand, men det problem er væk nu, så den nye tænding og spole har da haft en effekt.
Så langt så godt, men så opdagede jeg da bilen holdt lidt længe i tomgang, at elblæseren ikke virker mere. Jeg havde også problemer med sikringsboksen, hver gang jeg rørte ved den var der nogle lygter der gik ud. Da MGB sikringsboksen er berygtet for at give problemer og den også drillede sidste år, bestilte jeg en ny. Den har jeg netop monteret og det virker nu solidt med god strøm, men elblæseren virker stadig ikke, selv om den får de 12 V den skal have…
Det må jeg kigge mere på i morgen…Attachments:
25. april 2016 kl. 19:32 #118667
Anders Bilidt
648 IndlægHeld og lykke med projekterne Ole!!
Haaber du fear det hele klar til Danish Masters…2. maj 2016 kl. 23:35 #118927
Ole Wichmann
815 IndlægSå er der kun 4 dage til vi skal på Jyllandsringen. Jeg har fået lavet nogle af de vigtige punkter på min to do liste. Elblæseren virker (solen reparerede den, eller mit pilleri med ny sikringsboks og nyt stik på 12V ledningen), jeg har efterspændt topstykke og justeret ventiler.
Og tadah! Jeg har monteret K&N luftfiltre og det føles helt klart som om bilen har fået 5 hk mere, helt klart den bedste opgradering jeg har lavet. Den kører pissegodt.
Jeg har også fået monteret Ro-Style hjulene med Yokohama semi slicks.
Jeg mangler at køre en tur på liften for at lave et par udstødningsophæng og så en del småting. Heldigvis har vi fri på torsdag.
Her er en lille video:3. maj 2016 kl. 19:25 #119000
Soren W
390 IndlægHar mor ikke lært dig det JAGmann? Ikke tale med motorlyd i munden…
8. maj 2016 kl. 00:02 #119191
Ole Wichmann
815 IndlægNyt fra Jyllandsringen. Testheat og jeg snakker ikke mens jeg kører.
8. maj 2016 kl. 00:06 #119192
Ole Wichmann
815 IndlægDejlig dag på Jyllandsringen med høj sol og meget kammaratlig samværd i Sprint gruppen.
I kan nå at komme forbi søndag.1. Heat gik OK, 20 sek. Forbedring og hurtigere end en Jaguar. Men på videoen kan jeg også identificere forbedringsmuligheder.
14. maj 2016 kl. 20:45 #119308
Ole Wichmann
815 IndlægPå turen til Jyllandsringen, racet og turen hjem kørte MGen upåklageligt.
Jeg blev dog advaret af kyndige om at det ikke er sundt at køre med for mager luft/benzinblanding, som der er risiko for efter at jeg har monteret K&N luftfiltre der øger luftmængden væsentligt. Jeg har derfor bestil tyndere nåle til SU karburartorene (#6) og fik dem monteret i dag. En rask prøvetur afslørede at bilen går endnu friskere nu, jeg er meget tilfreds, og kan næsten ikke vente på at vi skal til MG Sport i Bogense 22/5.
I øvrigt vil jeg gerne takke de ViaRETRO læsere der gav sig til kende på Jyllandsringen. Det er fedt med noget feedback, det motiverer mig til at fortsætte med at dele mine oplevelser her på siden.21. maj 2016 kl. 00:43 #119516
Ole Wichmann
815 IndlægPå Jyllandsringen og på hjemturen syntes jeg at GTeren blev lidt rigeligt varm, den havde dog hverken brugt olie eller vand. Alligevel bestilte jeg en ny aluminiumskøler der ud over at have bedre køleeffekt, også vejer 3,4 kg med den originale kølers 5,5 kg. I går aftes fik jeg den monteret uden drama. Dramaet opstod først under den sene aftens prøvetur. Den ene slange til oliekøleren sprang læk, så der var olie over alt. Selvfølgelig en del jeg havde afmonteret i vinter, og fejlagtigt vurderede ikke var moden til at blive udskiftet.
Gode råd var dyre, hvordan fik jeg skaffet nye slanger (nu skifter jeg naturligvis begge) til Als med dags varsel, så jeg er klar til MG Sport på søndag. Bror Søren trådte til og hentede delene i Ringe og sendte dem med Alsfærgen fra Bøjden til Fynshav. Jeg kunne hente pakken her til aften kl 19:10 og bilen er kørende igen. Godt gået som de siger i X-Factor.
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.