Viser 15 indlæg - 91 til 105 (af 383 i alt)
  • Forfatter
    Jens Langdahl
    731 Indlæg

Hej igen Ole. Jeg har snakket med min kammerat, der er rigtig ked af at komme med råd. “Den slags er der flere meninger om, end der er trosretninger!” Det var her konkrete dækmærker han tænkte på, men han ville godt sige, at hans erfaring var, at en MGB kører klart bedst på små hjul. Altså max. 185 mm brede og helst 70’er profil, i hvert fald ikke under 65’ere. Du kan sagtens finde noget med lavere profil, men så fanger de alle ujævnheder i vejen. Det er måske ikke så fedt, når du skal køre Hill Climb, hvor der typisk er hullet og dårlig asfalt. Men tænk også på, at både Hill Climb og MG Sport er meget korte løb, hvor du kommer til at køre på kolde dæk, Alle dæk er kompromisser mellem vejgreb, holdbarhed osv. og uden at vide hvordan du helt konkret fordeler dine km i bilen, er det umuligt at anbefale noget specifikt. Sidste råd var, at du skulle komme ud at snakke med MG Sport folket, og så finde noget billigt og brugbart, indtil du får fastlagt ambitionsniveauet. Du kan få rigtig gode dæk, der minder om klassiske Dunlop racingdæk men som er godkendt til gadebrug. De har super vejgreb, også fra kolde,, men koster kassen (+2000 kroner stykket). “Det er at skyde gråspurve med kanoner, indtil man har gjort sig nogle erfaringer om, hvad det er man vil, sådan rent ambitionsmæssigt”.

Det var i store træk ordene, der sikkert ikke gør dig så meget klogere. Held med det alligevel.

Smeden
    110 Indlæg

Hvad størrelse køre sådan en egentligt på standart? Derudover har Jens’s ven helt ret ;-)

Daekonline har Race dæk se vedlagte link! Det dæk jeg har fundet er bare et tilfældigt forslag ;-)

Selv har jeg AVON ZZ3 på Jaguaren og dem har jeg været meget glad for!

http://www.daekonline.dk/cgi-bin/rshop.pl

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Tak for input. Nu vil jeg se hvordan de gamle Michelin 185/70/14 klarer sig på Jyllandsringen, vejrudsigten lover tørt vejr :-)
    Christian, linket kom ikke op med noget dæk…
    Og så vil jeg se hvad de andre bruger til MG Sport 30. Maj.

jensen
    46 Indlæg

mht. dækkene – hvis du vil køre på de gamle så husk at få tjekket hvad årstal de er fra (især når de er købt brugt), alt over 4-5 år så skal de smides ud ligegyldigt hvor meget mønster der er på.
    stil også gerne tændingen en lille smule tilbage og blandingen lidt federe end du normalt ville gøre – når først hjælmen er på og du har masser af omdrejninger på og er koncentreret om at køre (og den lige får lidt mere tæsk end den plejer), hører man sjældent om motoren pinker og dermed er på vej til “nedsmeltning”
    også en gang ræserbremsevædske er rart at have i beholderen så man er helt sikker på at kunne bremse.

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Hej Jensen, bremsevæsken blev opgraderet til Dot 5.1 og Mintex 1144 bremseklodser blev monteret i sidste uge.
    Tændingen er noget af det eneste jeg ikke har nået at stille endnu, men jeg har en feriedag torsdag.
    Du har ret mht. dækkene, de bør skiftes, jeg skal blot have fundet ud af hvilke det skal være.
    Men MGen klarede 25-30 omgange for fuld skrue på Padborg Park i september uden problemer, så den skal også nok klare et par omgange på Jyllandsringen. Så vidt jeg kan se på de instruktioner jeg har modtaget indtil nu, skal vi kun køre 3 x 2 omgange, i alt 14 km i løbet af weekenden, så bilen bliver ikke slidt op.
    Det skal nu nok blive sjovt, bare det at være en del af hele arrangementet og der bliver mange venner at hilse på og meget race at se på.

Attachments:
    Smeden
    110 Indlæg

Det bliver spændende med en update!

Jeg var nede og rode med sæderne i Jaguaren i dag
    (jeg har fået vredet men venstre skulder af led, så det er stærkt begrænset hvad jeg kan lave lige pt)

Og kom til at tænke på dine seler og din styrtbøjle.

Jeg vedligger et billede af hvordan selerne er monteret i min (bøjlen er designet af min ven Rasmus. Den er spændt fast i de originale sele beslag i hatte hylden plus et ekstra på midten) Bare til inspiration, eller skræk og advarsel ;-)

Det andet billede er af mit slå hovedet skum! Det er ret vigtigt man vælger den rigtige type når man køre rundt med styrtbøjle i en gade bil. Mit er fra Safetydevice, det firma der solgte mig mit bur. Det er beregnet til at man ikke har hjelm på hvis man basker hovedet ind i det!

Rigtig god fornøjelse på Ringen

Smeden
    110 Indlæg

Og skum til buret:

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Vel hjemkommet fra konfirmation på Fyn har jeg lige været i garagen og gøre det sidste klar til at køre mod Jyllandsringen kl 5:30 i morgen tidlig.
    I går kom jeg til at slå til afviser kontakten så der knækkede et stykke plastik af og den ikke ville virke. Typisk at sådan noget sker når der ikke er tid til at bestille en reservedel. Jeg blev derfor nødt til at afmontere afviserkontakten og finde ud af hvordan plastic stumpen skulle sidde. Jeg limede den i med noget afsindig god lim jeg har E6000. Derefter limede jeg en forstærkning på. Reparationen virker solid og kan godt holde indtil jeg får anskaffet en erstatning.
    I aften fik jeg så monteret kontakten igen, tjekket dæktryk og pakket diverse værktøj og reservedele.
    Nu mangler jeg bare at udfylde startkortet og tjekke at jeg har de nødvendige papirer med, licens, registreringsattest, forsikringsbevis, kørekort og vognbog. Vognbogen nåede lige at blive klar med stor hjælp fra Søren Duun, tak for det.
    Oppakningen fylder ikke så meget som frygtet. Jeg opgav nemlig at bo i telt da de meldte om nattefrost. I stedet bookede jeg et værelse på Hotel Scandic i Silkeborg, så jeg kan få en ordentlig nats søvn i morgen. Det trænger jeg helt sikkert til.

Soren W
    390 Indlæg

God tur, jeg rydder så op efter konfirmationen…

Kai
    583 Indlæg

Bo i telt, det er da også umenneskeligt.
    God historie, du fortæller om din bil, og dine parallelle oplevelser.
    Fortsæt endelig fortællingen.

Ole Wichmann
    815 Indlæg

En kort opdatering fra Jyllandsringen efter dag 1:
    Bilen kørte fint på vej til Jyllandsringen bortset fra den reparerede ratkontakt der drillede.
    Det lykkedes dog lige akkurat at få den til at virke til teknisk kontrol og et defekt stoplys viste sig at være en løs stik-forbindelse, så vi bestod teknisk kontrol.
    Der var fin stemning i pitten med høj sol over Jyllandsringen. Bilerne blev startet fra pitten hvor de blev linet op 5-6 biler ved siden af hinanden og startet med 5-10 sekunders mellemrum.
    I test heatet lavede jeg nogle fejl der kostede tid, men jeg lærte af fejlene og jeg synes det gik meget bedre i 1. Heat, selv om der stadig er mange forbedringsmuligheder for chaufføren. Bilen har kørt perfekt og det er op til chaufføren at lære at køre tættere til grænsen. Efter 1. Heat ligger jeg nr. 2 i klasse 3A, så spørgsmålet er om jeg i morgen skal køre sikkert for at forsvare 2. Pladsen eller om jeg skal satse hele butikken for at udfordre mig selv. Det bliver nok et sted midt imellem.
    Resultater kan ses på rallyresult.dk

Jacob B
    216 Indlæg

Tillykke med 2. pladsen… Det kan man da kalde en godkendt debut ;-)

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Hej Jacob, tak for det. Du har været på rallyresult.dk?
    Jeg var ikke helt tilfreds med min tid i dag, langsommere end i går. Det var ikke MGens skyld, den slog ikke en prut forkert, tak MG. I går kørte jeg det meste af banen i 3. Gear. I dag prøvede jeg at bruge 2. Gear i de skarpeste sving, det var så ikke nogen ide. 6 omgange er ikke nok til at lære Jyllandsringen godt nok at kende, men det var rigtig sjovt.
    Og jeg forsvarede min 2. Plads i klasse 3A. Jeg havde regnet med at blive nr. 4 og sidst i klassen, så det er da en bonus.

Soren W
    390 Indlæg

Bare lige et bevis på at BRORmann var ude at køre på “ringen”

Jacob B
    216 Indlæg

Jeg så det på http://www.rallyinfo.dk , men det er vidst også rallyresult.dk de afbilleder/linker :-)

Der er desværre ikke kommet billeder endnu, men de plejer at komme i løbet af ugen… Godt gået, og genialt med den lille modelbil foran pokalen, så den syner KÆMPE ;-)

Tillykke igen

Viser 15 indlæg - 91 til 105 (af 383 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.