Forum Hvad sker der i garagerne og værkstederne? Moshimoshi til en japansk klassiker
Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 95 i alt)
  • Forfatter
    Ole Wichmann
    815 Indlæg

Dejlig bil og farve, og de lygtecovers er flotte.
    Jeg kan bekræfte fra min MGB GT at de øger tophastigheden helt vildt ;-)

DW
    378 Indlæg

Efter flytning og istandsættelse af ny garage er der endelig blevet plads og lidt tid til gå igang med at renovere undervognen på Datsun´en.
    Forvogn er i store træk adskilt og klar til blæs, pulver og guldchromat…

Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

Det er stadig en fed farve, Dan! Nu også i et fedt værksted. Er den store hal varmet op med en varmepumpe?

DW
    378 Indlæg

Ja, Claus, den farve er rigtig fed, essensen af 70´erne…
    Varmepumpen holder alle 260 m2 varme med en gennemsnitstemp. på 17 grader, hvilket er alt rigeligt, når man går og tumler med bilerne..:-)

DW
    378 Indlæg

Forvogn adskilt, klar til videre behandling…

Attachments:
    Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

Lækkert lille projekt på et lækkert sted. Glæder mig til at se den i virkeligheden.

DW
    378 Indlæg

Blæset var turbo-hurtigt…:-)) og dermed er delene sendt til pulverlakering.
    De forreste bremsekalibre er ligeledes blevet blæst, adskilt og afventer gul-kromat inden de samles med nye pakninger m.m
    Stemplerne er ultralydsrenset og ligger bare og venter på at ryge tilbage i.

DW
    378 Indlæg

Alt til forvognen er i store træk klar, med undtagelse af en forsendelse fra USA, som bremser færdiggørelsen en smule.
    Men, det der kan samles og klargøres, er på denne grå lørdag gjort klar, støddæmper-indsats monteret, lejeskåle er presset i forreste nav og poly-bøsninger er sat i bærearme.
    I den kommende uge, burde alle bolte samt forreste kailbre der er sendt til gul-kromat samt førnævnte forsendelse, have fundet vej til garagen, så kan det hele monteres og arbejdet kan forsætte med bagvogn, som i store træk skal have samme tur…:-)

A VINTAGE RUN
    313 Indlæg

Det er nogle gode sager du har, og tillykke med det nye værksted herfra.

Njal.

DW
    378 Indlæg

Lørdag, bød på komplet adskillelse af tandstang, gennemgang og samling.
    Desværre lader forskellige leverandører af ydelser, vente på sig, så endnu engang må der arbejdes med det der ligger klart, dog uden at der for alvor kan sættes noget retur på bilen…

holmen
    456 Indlæg

Ser fandme godt ud Dan.

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Wow, jeg har aldrig turdet skille en tandstang ad. Men jeg har heller ikke så flot en “ klinik”.

DW
    378 Indlæg

Fredag aften bød på samling af bremsekalibre, nav og skiver samt indstilling af tandstang.

A VINTAGE RUN
    313 Indlæg

Hej Dan.
    Hvad er det du helt præsis gør med den digitalmåler på tandstangen?

Njal.

DW
    378 Indlæg

Den del af forvognen der kan samles blev samlet og sat tilbage på bilen og dermed kunne motor også fastgøres igen…
    Nav og skiver, blev sat sammen med lejer og det hele blev spændt med ca. 8 kg træk…

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 95 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.