-
ForfatterIndlæg
-
29. august 2017 kl. 22:05 #135371
DW
378 IndlægMandag formiddag ankom bilen, den startede ved første drej på nøglen og stod, nærmest kedelig kultiveret i tomgang, et par kvikke tråd, afleverede den genkendelige hæse raspen fra lydpotten og mit smil blev blot bredere…
Det meste af eftermiddagen til først på aftenen, blev brugt på at gennemgå bilen og opdatere listen over små-dele der skal bestilles hjem samt noterer mindre mangler, som eksempelvis manglende lys på baglygter, som viste sig være fikset med en afrensning af kontakterne ved rattet…:-)
Med et sæt prøveskilte, blev bilen sendt i retning af de mindre veje omkring Lyngby og omegn, og den kvitterede med GT kørestil til fuld tilfredsstillelse, kraftoverskud og fyrværkeri af astma og allergifremkaldende PVC og plastik…. Jeg er solgt til stanglakrids..
Nu venter blot at få en sending dele hjem fra USA og opdatering af undervognen kan snart nok skydes afsted…Attachments:
30. august 2017 kl. 14:56 #135390
A VINTAGE RUN
313 IndlægTillykke med modtagelser og glædeligt den lever op til dine forventninger.. Så kan du snart komme i gang med opdateringerne, hygge dig med opgaverne i vinter, – et cetera.. :-) Jeg er spændt på dine opdateringsvalg og det endelige udtrykke af vognen.. :-)
Njal.
30. august 2017 kl. 19:59 #135399
Ole Wichmann
815 IndlægTillykke, fed vogn!
3. september 2017 kl. 15:48 #135561
Skaanning
25 IndlægDan, hvad er dit indtryk af byggekvaliteten og samlefinish? Og er det en sportsvogn eller en frisk GT?
Jeg er ret blank på gamle japanske biler, men er vild med 240`en, så jeg er lidt nysgerrig. Og priser på dele…?4. september 2017 kl. 17:42 #135582DW
378 IndlægSkaaning..
Tysk designet og Japansk bygget, det bedste fra 2 verdener, den virker solid og gennemtænkt, der er hvad der skal bruges under kørsel, kontakter, ure o.a. er placeret tæt omkring føreren.
Jeg har ikke fået lagt nævneværdige kilometer i bilen af registreringsmæssige årsager..:-), men af de få jeg har fået kørt, er det accelerationen og bilens lethed, der falder mig først for.
Jeg er ikke i tvivl om at bilen gør sige lige godt med næsen peget lige ud, som sving i et Italiensk bjergpas, vægtfordelingen på 50/50, kampvægt på ca. 1.000 kg og 150 HK, giver et temmelig godt bid i asfalten.
Bevares, bilen er knap 50 år gammel og som største delen af klassiske biler, så er undervognen negligeret, derfor bliver den også opdateret men nye bøsninger, lejer, bremser, støddæmpere osv. men ikke på bekostning af bilen originalitet.
Reservedele kan sagtens købes, men det er primært i USA, hvorfor told og moms sætter et vist aftryk på prislejet, der ellers ligger forholdvist fornuftigt.
Jeg kan sagtens se den som en keeper…:-)4. september 2017 kl. 22:02 #135583Nicolai85
12 IndlægPivlækker vogn!!
5. september 2017 kl. 12:23 #135596westmus
122 IndlægDet med at reservedelene lettest findes i USA giver jo ret meget mening når bøgerne siger at tæt på 90% af hele produktionen blev solgt i USA. En 240Z var ligesom andre sportsvogne i praksis en “amerikanerbil”.
5. september 2017 kl. 21:19 #135597
Claus Ebberfeld
604 IndlægDet lyder som om du har fundet den rette bil, Dan – endnu engang tillykke, og jeg glæder mig meget til at se den i virkeligheden. Og høre: Nogle af de 240Z’ere jeg har hørt har haft en fuldstændigt vidunderlig skarp sportstone i deres repertoire, blandt de allerbedste rækkeseksere. Jeg kan ikke gennemskue hvorfor det ikke er alle.
7. september 2017 kl. 09:28 #135646
Kasperh
5 IndlægTillykke med den lækre bil, Dan.
Jeg kigger selv lidt på disse, men synes de er svære at vurdere. Må jeg spørge hvilke forhandlere du har været igennem i din søgning?
På forhånd tak
Med venlig hilsen
Kasper
7. september 2017 kl. 09:59 #135648Nicolai85
12 IndlægApropos lyden fra 240z
Meget sjovt at høre rækkesekseren sammen med en boxermotor.
Må tilstå at den super lækre 911’er lyder som en fiskekutter ved siden af japaneren..
7. september 2017 kl. 14:13 #135652DW
378 IndlægTillykke med den lækre bil, Dan.
Jeg kigger selv lidt på disse, men synes de er svære at vurdere. Må jeg spørge hvilke forhandlere du har været igennem i din søgning?
På forhånd tak
Med venlig hilsen
Kasper
Kasper..
Jeg fandt bilen igennem en sælger i Holland og ja, de er møg svære at finde i god stand i Europa, hvorfor jeg brugte en del tid på at søge efter den rette bil.
Som med alle andre gamel biler, så er det rust som der er drejningspunktet her og i følge eksperter på disse modeler, så findes der stort set ikke en 240Z der ikke har rust eller er blevet repareret for sådan.
Min egen har fået skiftet skærmekanter, bagtil og det er lavet med orig. rep stykker og tilmed lavet ganske hæderligt, efter US standard.7. september 2017 kl. 14:16 #135653DW
378 IndlægApropos lyden fra 240z
<iframe class=”wp-embedded-content” sandbox=”allow-scripts” security=”restricted” src=”http://www.europeauto-classiccars.com/blog/2016/12/14/porsche-911-vs-nissan-240z/embed/#?secret=rxPWSccwhM” data-secret=”rxPWSccwhM” width=”600″ height=”544″ title=”“Video: admire a custom Porsche 911 facing a Nissan 240Z!” — ” frameborder=”0″ marginwidth=”0″ marginheight=”0″ scrolling=”no”></iframe>
Meget sjovt at høre rækkesekseren sammen med en boxermotor.
Må tilstå at den super lækre 911’er lyder som en fiskekutter ved siden af japaneren..
Kasper85
Den hvide FuguZ er udstyret med en ultra modificeret motor der yder lige godt 235 hk på baghjulene så den har desværre ikke så meget til sammenligning (ud over de 6 cylindre) med en orig. 240Z… Men ja, den lyder ganske ond…:-)
8. september 2017 kl. 10:22 #135714
Kasperh
5 IndlægTusind tak for svaret, Dan.
Var du udenlands og inspicere bilen inden købet, eller fik du en bunke billeder af sælger? Og har den levet op til sælgers beskrivelse?
Jeg kan se en Hr. Joop Stolze har en masse til salg, men de ser alle temmelig ramponerede ud.
Med venlig hilsen
Kasper
8. september 2017 kl. 16:16 #135717DW
378 IndlægTusind tak for svaret, Dan.
Var du udenlands og inspicere bilen inden købet, eller fik du en bunke billeder af sælger? Og har den levet op til sælgers beskrivelse?
Jeg kan se en Hr. Joop Stolze har en masse til salg, men de ser alle temmelig ramponerede ud.
Med venlig hilsen
Kasper
Kasper..
Med henvisning til mine tidligere indlæg, var sælger meget insisterende på at jeg skulle flyve ned og prøvekører fartøjet, men grundet travlhed, måtte jeg afslå dette og i stedet, sendte han grundige beskrivelser, billeder m.m.
Alt sammen var med til at gøre min beslutning lettere at afgøre og sælgers ord afveg i det store og hele ikke fra det håndgribelige, da den stod ved min garage.Jeg kender ikke Joop Stolzes biler, ud over jeg syntes de alle som en, ligner noget han har afhentet fra en skrothandel?
15. september 2017 kl. 15:15 #135960DW
378 IndlægDe sidste dele er endelig ankommet fra diverse leverandører og i princippet, kunne “operation undervogn” gå igang, men et andet projekt stå i kulissen og venter på at blive taget hånd om, dersom at der er lavet aftale med auto-lakéren i starten af November, samt at en ny og større garage skal laves i stand, så den kan tages i brug senest 1. december. Set i det lys, er der ikke nogen fornuftig grund til at demontere en komplet undervogn, så det får vente til den står det ny sted.
Men, ingen røg uden ild, så lygte-covers blev monteret…. De giver mindst 50 km på toppen, blot ved udseendet..:-)Attachments:
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.