Forum Hvad sker der i garagerne og værkstederne? Moshimoshi til en japansk klassiker
Viser 5 indlæg - 91 til 95 (af 95 i alt)
  • Forfatter
    DW
    378 Indlæg

Claus Ebberfeld, Ja, jeg finder det sjovere at bygge end at køre i det…

Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

Du er sådan en mand skal købe bil af, Dan…

DW
    378 Indlæg

Mens ventetiden på SKAT´s værdisættelse pågår, har jeg de sidste par aftener, benyttet lejligheden til at få has på et par overspringshandlinger.
    Jeg havde under renoveringen af undervognen, noteret mig at der var en utæthed omkring gearkasse og koblingshus, noget som jeg i første omgang antog for at være en utæt pakdåse bag svinghjulet?
    Så for at få ro i sjælen blev gearkasse, kobling osv. afmonteret får at konstatere at det ikke var pågældende pakdåse der var synderen ( den blev dog skiftet alligevel) men derimod den forreste bag koblingshuset der lavede svineriet..
    Både koblingsplade og anlæg på svinghjulet var fedtet ind i gearolie?
    Dette krævede en del grundrens og dertil knofedt at få det gamle beg renset af til et ok resultat og efter nogle timer tilsat diverse gloser, kunne det hele genmonteres, ny olie påfyldes og en lille tur rundt på P-pladsen foran garagen viste umiddelbart gode toner.
    Desværre sveder den lidt fra bundkaret, dette er ikke ualmindeligt idet dette er lavet af blik, fastgjort med intet mindre en 28 bolte som alle presser ujævnt.
    oprindeligt sad der 2 flanger på hver side af bundkaret for at fordele trykket mere lige, disse er hedengangne, men det er lykkedes mig at opdrive et originalt sæt på inder-nettet og de burde ligge klar til afhentning på det lokale postkontor i ugens løb, så får jeg se om det kan afhjælpe?

DW
    378 Indlæg

SKAT’s afgørelse ankom fredag morgen og dermed kan der komme plader på og bilen kan lige nå at få nogle kilometer i dækkene inden den stilles væk for i år.

DW
    378 Indlæg

Det er blevet til nogle småture, siden bilen fik plader på, ikke noget vildt.. Så på min hustrus opfordring blev den taget ud på en lidt længere tur, dels fordi vejret var fænomenalt og dels fordi, bilen skulle testes igennem.
    Således, ad de mindre veje gik turen, via færge til Rørvig og derfra ( incl. en god frokost) videre ad mindre veje retur til København.
    Ud over lidt problemer med tomgangen ( korrekte dysser) havde jeg på en tidligere tur til AJ-Tanken bemærket et svind i kølevæsken og jeg havde en mistanke til en lækket køler (Det er åbenbart de utætte køleres år) så atter en gang måtte en reservedels-pusher frekventeres og blot nogle dage efter, blev en ny alu-køler fra Mishomoto leveret til adressen.
    Denne formiddag, blev motoren lænset, den gamle køler taget ud og den nye installeret, samt frisk kølevæske påfyldt.
    Alt i alt, et nemt lille projekt, som var overstået på under en time…

Viser 5 indlæg - 91 til 95 (af 95 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.