Forum ViaRETRO Tangenter fordi “dagens indlæg fik mig til at at tænke på…” …om Ford GT40 nogensinde har kørt med 5,7-liters motorer?
Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 50 i alt)
  • Forfatter
    Niels Abild
    218 Indlæg

du har fuldstændig ret,udluk ham,han er ikke som os andre,måske skulle man sætte en grænse op med en krontol post,og udelukke alle som ikke taler,tænker,og opfører sig som  OS andre

niels

jewer
    894 Indlæg

Alt det her parlamenteren får mig til at tænke på ét ord: Rummelighed. Hvor fa’en blev den af??? Skal der ikke være plads til at der nogle der stikker ud fra mængden? Det bliver s’gu et kedeligt millimeterpræcisionssamfund vi så kommer til at eksistere i!!!

Leo Jensen
    154 Indlæg

Jeg synes at det er trist at deltagerne i denne og lignende debatter ikke evner at give plads til en personlighed som Kapelmesteren. Hvis man spørger mig lige nu er det nok ikke Niels Abild, jeg ville give karantæne…

Jeg synes til gengæld også, at det er fremragende, at Viaretro’s administratorer viser så meget rummelighed, at debatten får lov til at leve.

jewer
    894 Indlæg

@Leo Jensen said:
    Jeg synes at det er trist at deltagerne i denne og lignende debatter ikke evner at give plads til en personlighed som Kapelmesteren. Hvis man spørger mig lige nu er det nok ikke Niels Abild, jeg ville give karantæne…

Jeg synes til gengæld også, at det er fremragende, at Viaretro’s administratorer viser så meget rummelighed, at debatten får lov til at leve.

+ 1

LarsN
    49 Indlæg

Jeg må være en af de deltagere du nævner. For mit vedkommende drejer dette sig atter engang om nørderi og fakta, motornumre, data, årstal og historiskebegivenheder. Det er jo sådan set Niels Abild selv der inddrager hele hans personlige livs historie atter engang, når historierne skal restfærdiggøres. 

Ja, Ryhl skyder med skarpt, ligsom jeg selv og andre har gjort til tider, og jeg forstår udmærket Ryhl her.

I beskrivelsen af Viaretro står der, bla, “tonstungt nørderi” , og som jeg ser det er det præcis DET der forgår her, når en historie der lyder lidt FOR go´ derikræses for at nå frem til historiens virkelig gang. Ja, der ryger da helt sikkert noget romantik ud når man går sådan til værks, men jeg har altså en grænse mellem hyggelig gode historier og milde overdrivelse og så der vi gang på gang skal  ligge øre til fra Niels. 

LarsN
    49 Indlæg

…og nej jeg har ikke “millimeter livs føring” som Niels mener. Men det er bare ikke særlig effektiv at argumentere tilbage med endnu flere historier og løse rygter.

Niels Abild
    218 Indlæg

endnu en gang tak for din sopre måde at skrive på,jeg ville ønske at dialogen kunne holdes på det plan,og ikke en masse beskyldninger om løgn,improvisering,von munchausen,og pshygopat,ja jeg ved ar jeg skriver dårligt,det med damp barn er nok rigtigt

jer ville bare genfortælle en historie som jeg har hørt,og har ikke en chance for at bevise noget,dvs at når bilen kommer tilbage skal i nok få motornummer og bil nummer til den shelby den har sidet i,resten er noget jeg har fået fortalt for mange år siden

når du køber en bil,og sælgeren siger til dig at den engang har været i monte carlo med reserve dæk til en af kørene der nede,beder du da ikke sælgeren om bevismateriale på dette,eller andre lignende beretninger,som i salgs-købe øjeblikket er uvæsentlige,jeg var jo kørt til borås for at købe motoren,om han havde fortalt historien eller ej,var for mig ligegyldigt,fordi det var motoren jeg ville købe,og ikke historien som jeg først fik kendskab til efter handlen nærmest var afsluttet,jeg købte motoren fordi der stod shelby 351 motor til salg.

og skal vi så ikke slutte den her

niels

Ryhl
    303 Indlæg

Jewer og Leo:

JA – rummelighed kan jeg da også kun gå ind for – i udstrakt grad. Dog må selv rummelighed desværre også have grænser. Man kan, efter min mening godt være “rummelig”, uden at acceptere, at den samme person igen og igen – istedet for at urinere i “tishuset”, gør det i potteplanterne, eller køkkenvasken …

Apropos hører jeg dagligt om “gadedrenge” i København, der synes det er sjovt og spændende at omdanne byen til Wild West agtige tilstande …. UDEN sammenligning med Kapelmesteren i øvrigt – men der findes desværre mennesker her i verden, hvor man ikke kan blive ved at argumentere for “rummelighed”, og bare sige “lad være med det” og komme med henstillinger, – men der desværre må andre midler til !!!

Ubegrænset “rummelighed” kan også drukne og dræbe “rummeligheden” for andre, – hvis ikke der er EN eller ANDEN grænse et sted.

Niels Abild
    218 Indlæg

gentager ikke forstået

historien er jeg gentager,jeg køber en motor,han fortæller mig hvor motoren kommer fra,hvordan han har fået fat iden,ikke et ord om årstal,andet end  at han viser mig et bilede af en gt 40,med numre på.foran stående ham selv i overal,og hulme,og fortæler at han var mekaniker på hulmes gt 40,til le mans,han fortæller at hulme har købt motoren til gt 40

jeg går ind og ser, at det eneste forblndelse hulme har til le mans er en gt 40 type 4,jeg aner ikke hvad en type 4 er,men får fornemelsen at det var en exta motor til type 4 og da jeg er i den tro, fortæller jeg det,og det rejser sig et ramaskrig hos visse bil experter,som beskylder mig for dit og dat,fordi jeg selvføgelig ikke har noget bevismateriale,men stoler på mine medmensker,særligt da motoren var solgt,og svenskeren havde fået sine penge,da han fortalte historien,og oprigtigt bad jeg ikke om noget bevismateriale,og det ville jeg heller ikke gøre i dag hvis samme sitiation skulle opstå

jeg har ikke fået noget galt i halsen,og referer kun til hvad jeg har hørt,at jeg så selv har forbundet den med en mk 4 er min dumhed,jeg kunne bare havde seet i bogen at mk 4 kørte med 427 motoren

når jeg stædigt bliver ved med at svare, er at jeg har modtaget så mange beskylninger om løgner etc,og jeg har aldrig anvent den slags udtryk om andre af mine medskribenter her eller på motorretro

niels

Ryhl
    303 Indlæg

Jamen fortsæt du bare med at gentage dig selv, og hælde vand ud af ørerne og spille uskyldig … – Det er jo kun et spørgsmål om tid, før du igen sviner folk til, – og efter eget udsagn sidder og skraldgriner, over den furore det skaber :-)

Niels Abild
    218 Indlæg

tak,fordi du bruger  så megen tid på som du selv siger på, at svine andre til,men ærlgt talt tror du ikke at siderne bliver lidt kedelige i denne stil som ofte forekommer,prøv at gå baglæns og læs

man ser en bil,hvad er det,en anden svarer en jaguar,jammen så er det din tur,og så ser man en anden bil hvad er det,svar en folkevogn,ja nu er det din tur,osv-osv-osv,hvad om der kom lidt historier med og oplevelser man har haft i forbindelse med diverse biler,man sætter ind eller gætter,det skal der ikke så megen fantasi til

jeg ved godt at jeg ind imellem provokere,det er ofte for at få folk til at fortælle mere, end det rent tekniske,det er det samme som peter p gør,han er bare så genial at han dækker sine meninger ind i et sprog som kun fåtallet forstår,og dem der ikke forstår hans måde at konversere på hopper af,jeg kommer fra jylland,og der er vi mere bondske i vores måde at udtrykke os på,og så bliver det til stor balade bland dem der føler sig trådt over tæerne,fordi de ikke kan læse imellem linjerne

afvendter din komentar

med venlig hilsen og klam

niels

Ryhl
    303 Indlæg

Nej Niels:

Der bliver ikke ved at komme svar herfra. Du må finde nogle andre der gider deltage i din “leg” ;-)

Dennis
    217 Indlæg

@Niels Abild said:
    tak,fordi du bruger  så megen tid på som du selv siger på, at svine andre til,men ærlgt talt tror du ikke at siderne bliver lidt kedelige i denne stil som ofte forekommer,prøv at gå baglæns og læs

man ser en bil,hvad er det,en anden svarer en jaguar,jammen så er det din tur,og så ser man en anden bil hvad er det,svar en folkevogn,ja nu er det din tur,osv-osv-osv,hvad om der kom lidt historier med og oplevelser man har haft i forbindelse med diverse biler,man sætter ind eller gætter,det skal der ikke så megen fantasi til

jeg ved godt at jeg ind imellem provokere,det er ofte for at få folk til at fortælle mere, end det rent tekniske,det er det samme som peter p gør,han er bare så genial at han dækker sine meninger ind i et sprog som kun fåtallet forstår,og dem der ikke forstår hans måde at konversere på hopper af,jeg kommer fra jylland,og der er vi mere bondske i vores måde at udtrykke os på,og så bliver det til stor balade bland dem der føler sig trådt over tæerne,fordi de ikke kan læse imellem linjerne

afvendter din komentar

med venlig hilsen og klam

niels

Niels. Jeg tror slet ikke du forstår hvad det er at Ryhl anfægter? Det er fint at du vil dele dine oplevelser med os. Det ved jeg at der er mange der sætter pris på. Men samtidigt så er der også mange af os der går op i historien bag motorsport og især Le Mans. Ford GT40 er en bil jeg har drømt og læst om siden jeg var dreng, og derfor kunne jeg selvfølgelig ikke sidde din kommentar overhørigt. Jeg synes desuden at både Lars N og jeg selv pointerede fejlen på en sober og faktuel måde.

Du kunne bare have sagt, ja ok sådan er det. Men i stedet kører du den længere og længere ud og bliver stædig. Det kan godt være du synes vi var uforskammede, det var vi sikkert også, men det var affødt af din hånlige og bedrevidende attitude. Du kaldte os såkaldte eksperter osv. Beskylder os for og leve en millimetertilværelse og sidste gang konkluderede du at vi ikke opnåede noget med vores liv. Det kan godt være vi har været uforskammede (på trods af at jeg mener at vi har påvist vores påstande), men det har du så sandelig også. Men nu hvor din historie er faldet til jorden, så begynder du jo som hver gang og hælde vand ud af ørerne og i stedet pege fingre ad alle andre.

Jeg forstår så udmærket Ryhl, selv har jeg også gevaldigt svært ved og skrive nogenlunde ordentligt til dig, simpelthen på grund af den grund du tillader dig og skrive til andre og jeg selv.

Jeg synes virkelig at du skal overveje hvordan du skriver til andre mennesker.

Ryhl
    303 Indlæg

Helt enig Dennis.

Vi kan alle skrive noget forkert … forskellen på du, jeg, andre – versus Niels Abild – er at vi andre skriver “undskyld” eller “beklager” eller måske “Tak for oplysningen, det vidste jeg ikke” …  mens Niels starter en flamewar, og en kanonade af beskyldninger, – senere uendelige dårlige undskyldninger og udenomssnak, – og til sidst et martyrium som det stakkels evigt uskyldigt forfulgte offer … 

Jeg har ikke tal på antallet af eksempler, det år jeg har fulgt med …. det er også ligegyldigt. For MIG er det nok :-)

Niels Abild
    218 Indlæg

dennis jeg ved at du også har været i kontakt med kaptainen,vi er vel lige gode om det,du og jeg og andre,den lille forskel er at jeg IKKE kalder andre for løgnere og etc,hvilket nogle andre gør om mig,fordi at jeg referer en historie jeg har hørt for mere end 20 år siden,behøves det ikke fra min side at være en løgn,det er muligt at svenskeren bandt mig en historie på ærmet,men hvorfor skulle han det,motoren var alerede solgt og lå bag i min stationcar,da han fortalte historien,men specielt for din skyld har jeg ledt i papirer,og fundet et nummer som du så kan forske i og det siger htz 362 gt 350 chassie nr 0fo3m481537,det skulle være den shelby motoren har sidet i,og hvis du gider forske,sidder jeg spændt ved skærmen for at se hvad du kommer frem til

niels

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 50 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.