-
ForfatterIndlæg
-
2. marts 2013 kl. 13:20 #52859
Ryhl
303 IndlægElsøøø!
3. marts 2013 kl. 00:56 #52865
Niels Abild
218 Indlægdet er ikke morsomt mere,de har efterhånden fået deres humoristiske sans frem i forgrunden,og så finder de ud af at verden er fuld af forskellige menesker,der har forskelige indgangsvinkler til emnerne,og hurra for foskeligheden,det er det der farver tilværelsen ,hvis alle tænkte og reagerede ens,nej hvor det ville være kedeligt,men som jeg for min del har prøvet at fremhæve,er det ikke alle der lever efter et målebånd,og hvis jeg gjorde det,ville jeg ikke være istand til at underholde et publikum,og improvesere over musik stykker.
i gamle dage i symforniorkesterne bestående af op til 70 musikere,som alle spillede fint og korekt efter noderne,efter overstået konsert rejste konsertmesteren som regel første violinisten sig og improviserede over konsertens tema,og det var altid ham,fordi ingen af de andre 69 musikere var kapable til at inprovisere,den gave har jazzmusikeren fået og delvis også lead rock guitaristerne fået,de andre musikere havde ikke fået evnen til at improvisere,men var vældig dygtige musikere når alt lå i faste rammer,men ud over det bidrager de ikke noget kunstneriskt til fremførslen
jeg er konsertmesteren/jazzmusikeren,som går ud over emnet og skaber noget til glæde for andre,og den tankegang er med i alt hvad jeg foretager mig
mange ja de fleste musikere indenfor klassisk musik ,selv de mest kendte kapelmestere på verdensplan som jeg har mødt siger at de er midsundelig på sådan en som jeg og mine lige,for det største ønske de havde var at kunne inprovisere
mange menesker er vældig dygtige til at indlære stof,det har jeg aldrig været,og mit liv har bestået i at have åbne øren og øjne,og så omsætte det,det er fuldstændigt som en kunstmaler der ser et motiv,og så maler det bilede med den opfatelse han har af motivet,hvis han nu malede det eksakt som motivet ser ud,var han en god teknikker,men ikke en god kunstner
alt dette for at forklare at indgangsvinklen til emnerne fra min side er farvet af min opfatelse,som aldrig har været efter gældende regler,hvis det var sådan ville jeg ikke kunne bidrage med noget fra senen
jeg håber at de 2 herre forstår mit budskab,lad det være som en forklaring,vi kan sikker ikke enes om masnge ting,men derfor er der ingen grund til at kaste med muder
niels
3. marts 2013 kl. 11:52 #52874
Dennis
217 IndlægHej Niels
3. marts 2013 kl. 13:58 #52881
Niels Abild
218 Indlægdennis det jeg skriver er at jeg ikke er som folk er flest,og at jeg har andre synspunkter,og ikke lever mit liv efter statestikker og målebånd,og at typer som jeg er med til at sætte lidt farve på tilværelsen,når der er brug for at andre skal slappe af,hvor mange kender du der står på senen og underholder folk og som i dk har udgivet 41 lp og cd,så vidt jeg ved er det mere end både kim larsen og shubidua,men forskellen på kim larsen / mikael bondesen og mig er at de er meget berømte ved det brede publikum,og derfor kan de opføre sig som de vil og slippe godt fra det,jeg kender dem begge temlig godt,og de lever ikke et liv med millimeter præsision,jeg er samme type,men når lille mig åbner kæften,så bliver jeg overfaldet fra alle sider,men jeg lever med det,og mine provekationer skaber balade retur,og det er jeg foreberet på,og mange af de negative reaktioner jeg får,kan jeg også bruge i mit performens,ligesom de posetive tilbagemedeleser.
du glemmer helt at det var ikke mig der startede den debat,men claus,s artikel,jeg kom så med suplerende oplysninger,som af nogle andre skribenter ikke kunde aksepteres,og disse kom på banen med deres mening om sandt eller usandt,og derved foresatte den i urimlig lang tid
niels
4. marts 2013 kl. 18:53 #52890
Ryhl
303 IndlægArhhh! Nu må vi sgu ha en omgang, og en pakke smøger til folket, – Else…
Har i lagt mærke til hvordan den politiske korrekthed breder sig med stormskridt, – langt udenfor bodegaens fire vægge ?
:-)
I går var der efter sigende en voldsom furore, pga. et billede at en skotsk formel1 kørers kontastyring og heroiske kamptag med døden … upolitisk korrekthed eller politisk ukorrekthed? … men så voldsomt at der i dag ganske korrekt måtte kompenseres med, – igen efter efter sigende – politisk korrekte gummiindpakkede Fiat’er …
Det er jo en alvorlig sag, det der med politisk korrekthed – noget man ikke ser med milde øjne på, udenfor bodegaen !!!
Hvad skal det ikke ende med … i morgen ???
Jo – jeg har faktisk fået opsnust, at det har bredt sig helt til Schweiz nu :-O
Se lige her hvad Lamborghini præsenterer i Geneve i morgen :

Er det mon korrekt politik, at behandle vindens politik og modstand så korrekt ? Hvad med øjnene ? – skal de ikke også behandles korrekt i salgs-politikken ?
Eller har de hørt om Sunbeam’en her fra Bodegaen ? Og sætter nu et politisk felttog ind i kampen om de korrekte sekunder på Knutstorp … ville det nu også være korrekt ?
Hvad siger de korrekte eksperter – her fra den korrekte politiske korrektheds arnested ?
Og er det korrekt, at når det korrekte – er korrekt … nårh ja, der er noget om at 2 plus’er giver et minus – og det er derfor det er negativt, – det må være korrekt …
Hvad gir’ så to plys’er … ? !!! ÅÅÅhhh! Else … nu må vi vist ha en stribe mere ;-)
4. marts 2013 kl. 20:24 #52897
Peter Plys Karlsen
586 IndlægHej Else…uhm hvor er hun henne………….. Ryhl?
4. marts 2013 kl. 20:47 #52900
Connoisseur
243 Indlæg
For fanden, hvorfor skal jeg vove mig ind i denne syndens og den politiske ukorrektheds hule, for at finde det rigtige svar. Og der jo ikke til at serve herinde, der er for lavt til loftet, men det må du selv om Plys. Du har serven.
Sjov bil sådan en
4. marts 2013 kl. 21:29 #52904
Peter Plys Karlsen
586 IndlægRyhl hold da kæft jeg røg ind ad den forkert dør…har der været en højpandet herinde, der ramte en af bjælkerne? Uhmmm.
5. marts 2013 kl. 19:17 #52922
Ryhl
303 Indlæg10. marts 2013 kl. 20:22 #53111
Ryhl
303 IndlægElse – vi har ikke glemt dig …. ved ikke rigtig hvad der sker !!!
Gi’ mig bare en af de politisk korrekte, selvom de smager af Odense Å …
10. marts 2013 kl. 20:46 #53115
Peter Plys Karlsen
586 IndlægÅh, hold da kæft for en dag ,hvor har jeg ondt i hoved…Hey Ryhl…
10. marts 2013 kl. 22:48 #53129
Ryhl
303 IndlægJa – føj for et tishus i den kirke der … hva’ betaler vi dog for :-/
Nå – GUD SKE LOV ikke sådan i min – så vidt jeg ved …
10. marts 2013 kl. 23:01 #53130
Ryhl
303 Indlæg10. marts 2013 kl. 23:05 #53131
Ryhl
303 IndlægNÅ! en underlig fejlpost … ligner mest en rudekuvert … umpfff!
Men i modtog da mit postkort fra Sicilien …
18. marts 2013 kl. 23:17 #53454
Peter Plys Karlsen
586 Indlæg
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.