Forum Diverse: Ting der ikke hører hjemme andre steder Politisk korrethed- direkte fra bodegaen
Viser 15 indlæg - 136 til 150 (af 272 i alt)
  • Forfatter
    Niels Abild
    218 Indlæg

jeg kan forstå dennis at du ikke kan tilgive at claus e skrev at min tiger var hurtiger end din gode vens lambogini,den sved

niels

Dennis
    217 Indlæg

Nej, det er mere fordi du har en ualmindelig træls tone, plus det faktum at du ikke har været i stand til og bakke nogen af dine vilde påstande op.

Desuden så har du ikke kørt fra nogen som helst. I hvert fald ikke noget beviseligt, og da slet ikkeen Lamborghini Diablo.

Niels Abild
    218 Indlæg

hyggeligt at høre fra dig,kom og hils på mig næste gang jeg køre på jyllands ringen,og tag diabloen med,der er en vis forskel på 530 hk og 15-1600 kg diablo,og 1100 kg og 548 hk tiger,det kan selv en hver idiot regne ud

niels

Dennis
    217 Indlæg

Men enhver idiot kan åbenbart ikke finde ud af og dokumentere det?

Det er jo sådan set nemt nok, bare og bilde sig selv ind, at sådan er det.

Du fejer jo bare alle saglige argumenter af vejen, med en anden vanvittig historie.

Hvornår har du tænkt dig og køre på Jyllandsringen? Jeg kommer meget gerne og måler den fantastiske tiger.

Niels Abild
    218 Indlæg

du har ikke læst ordentlig på lektien,tigeren må ikke køre på jyllandsringen,da tiger 2 aldrig har været homoligeret,det er kun 1 der må køre race,nej lotus cortinaen ville nok kune tage kampen op på banerne mod en standardt lambogini diablo,selv en ginetta med 1000 cubik og stødstangs motor og udstd og karburator i samme side,vil nok knække nakken på en standardt lambogini på banerne

jeg oplevede det med min frø for mange år siden til et ferrari træf på kti i roskilde,den bedste omgangstid for ialt 28 ferrarier var 54 sek og frøen gjorde det på 47 sek

du bliver ved med at kredse omkring tider på tigeren,men nu vil jeg klippe det ud i pap,dengang claus prøvede tigeren åbnede spjædene i de foreste porte kun 75% og de åbnede slet ikke i de bagerste spjæld,nu i tirsdags vad vejret så godt at vi kunne køre bilen til sverige for at få genoprettet fejlen,og når den så kommer hjem,og vi kan lave et vædemål,så jeg har overskud på det til at købe nogle 225 sligs til baghjulene er jeg parat,til at lege med dig

niels

Dennis
    217 Indlæg

Jamen Niels, hvorfor siger du så at du vil køre på jyllandsringen med din Tiger?

Det forstår jeg ikke. Men det er såmænd ikke kun fordi du siger at den er hurtigere end en Lamborghini Diablo? Hvad med den Ferrari FXX der kune kørte 245 km/h på Nürburgring, der hvor du efter sigende kørte 270 km/h? Hvad med den “dårlige” Mosler på knutstorp?

Begynder faktisk og tvivle på at du ved hvilke biler du sammenligner den gamle Tiger med?

Sidst du foreslog er væddemål, så ville du jo ikke alligevel da det kom til stykket?

Er det anderledes denne gang?

Niels Abild
    218 Indlæg

jeg har aldrig sagt at jeg skulle til jy r med tigeren,læs baglæns,og på det tidspunkt i ville have fakta er midt om vinteren med en ikke up to date motor,læs nu ordentligt

niels

Dennis
    217 Indlæg

@Niels Abild said:
    hyggeligt at høre fra dig,kom og hils på mig næste gang jeg køre på jyllands ringen,og tag diabloen med,der er en vis forskel på 530 hk og 15-1600 kg diablo,og 1100 kg og 548 hk tiger,det kan selv en hver idiot regne ud

niels

Øhh Niels prøv lige selv og læs ovenstående? Hvad er det så du vil? Bræge videre med dine historier?

Det er jeg sgu ikke sikker på at jeg kan overskue og skulle høre på..

Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg

Det vil vi så være taknemmelige for denne gang – ikk Else?

Dennis
    217 Indlæg

@Peter Plys Karlsen said:
    Det vil vi så være taknemmelige for denne gang – ikk Else?

Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg

@Dennis
    said:

Niels Abild
    218 Indlæg

dennis jeg er ked af at du misforstår mine skriverier,fordi jeg frehæver forskellen i hk kg,er det ikke ensbetydende med at jeg kan og vil køre på jyllands ringen,de eneste gange jeg har kørt med tigern på bane herhjemme og isverige var ille løb i hms regi men delvis svensk sportsvogns meating,og noget ax opvisning til kurt dagen på kti,når jeg køre løb er det enten i lotus cortinaen-frøen og fairthorpen,som all er homoligeret

dengang vi talte om vædemål sagde jeg helt klart at bilen først skulle være i orden og de rigtige dæk og absolut ikke om vinteren,men måske er der gået alsheimer i din hjerne,det rammer os alle,men nu må du ikke blive fornærmet,du har jo en overbivisning om at jeg er metusalem,men så galt er det ikke,og når du tager et fotografi af mig og sætte ind på en falsk baggrund,er det ikke lovligt,men du høre fra min advokat,og jeg hører gerne fra dig,jeg syntes at det er morsomt at vi har en dialog,sevom den er negativ,og det er sjovere end at se dansk tv,så klø på,og jeg håber andre blander sig også,du må jo have mange venner og masser af tid,jeg er jo blot en 150 årig gammel mand,der skal have tiden til at gå,så dennis op på sadlen igen

niels

LarsN
    49 Indlæg

Jeg ser mit navn og den bil jeg holder så meget af, nævnt flere gange her, så here it goes.

Niels Abild
    218 Indlæg

lars n tak for din sopre tilbagemedelese,jeg forstår dine synspunkter,og jeg ville nok have samme holdning hvis det var mig der blev påduttet historien om tigeren,nu var det claus der lagde ud,og jeg fulgte op med nogle fakts,meget muligt,er der nogle der ikke er helt korekte,den 0-100 måling var lavet af en medpasagere med et stoppeur,så på det punkt er det jo meget upresist,nurenberg ring var det min kone der sagde at ifølge spedometeret kørte jeg over 270,så det er muligt at den ikke holder,og som sagt er der misvisninger på alle speedometre alt afhængig af dæk slitage nu på knutstorp var detefter omdrejnings tælleren,så det skulle være nogenlunde rigtigt,og til sidst kvartmilen blev målt i sverige,og jeg fik de tal af arengøren,men når bilen er klar og de rigtige dæk må vi jo lave en videnskablig test

vedr knutstorp og den ford gt kan man jo søge på computeren,og noget andet er at de nye små citroenger 3 kører med tophastigheder på 205 km på knutstorp se også dette på computeren

niels

Dennis
    217 Indlæg

Niels, jeg vil godt tage hatten af for dit indlæg ovenover. Jeg synes vi er kommet lidt nærmere, og det gør bestemt ikke historien dårligere, eller bilen mindre imponerende.
    Jeg forstår ovenstående som om, at du anerkender at der ikke foreligger præcise målinger/tal, og at vi derfor ikke kan sige at den virkelig kan køre 0-100 km/t på 3 sek, eller en 1/4 mile på en lav 10 sekunders tid.
    Det er helt fair, for som Lars skriver, så behøver en 50 år gammel bil, ikke være ligeså hurtig som en Bugatti Veyron (eller en Mosler, for den sags skyld). Jeg tvivler bestemt ikke på at den hvide Tiger er hurtig, endda nok meget hurtig. Og samtidig er jeg også sikker på at det har været en voldsom oplevelse for kaptajnen i passagersædet. Måske så voldsomt endda, at han har været fristet til og sammenligne med en anden prøvetur foretaget et halvt år tidligere. Men så er den heller ikke længere end det, da der ikke forligger målinger.
    Jeg vil elske og læse en opfølgende artikel om den hvide Tiger, hvor Ebberfeld får en chance for og måle den.
    Men ligesom Lars, så er jeg stor tilhænger af nøgletal og præstationer, så derfor har jeg været så vedholdende (irriterende).

Og passer det virkeligt, så stiller jeg mig lige efter Lars i køen, og æder alle mine ord i mig. Og gør den det virkeligt så hurtigt som skrevet, så tror jeg den er solgt på et spilt sekund (jeg købte den selv hvis jeg havde pengene). Men gør den det ikke, så er det stadig en fin bil, og en super historie. Det er jo meget imponerende den historie du har med bilen, og den udvikling den har gennemgået. Så uanset hvad, så ville det være meget interessant med et lidt mere dybdegående indslag om bilen. Måske kunne Claus hive Niels Birkemose med så vi også kunne se levende billeder af den, og høre den igang.

Men slutteligt, så vil jeg gerne forelså dig en våbenhvile. Synes ikke dette forum fortjener denne slags argumenter og sprog. Her ved jeg at jeg ikke har været bedre selv, overhovedet ikke. Det må du undskylde, det er meget bedre hvis vi snakker ordentligt til hinanden. Vi er trods alt alle i samme båd (interesseområde) på denne side.
    Jeg håber virkeligt vi får mere og se omkring Tigeren, for jeg synes faktisk sådan en Tiger er en umådelig lækker bil, og det var en af de biler jeg drømte meget om som dreng, og som jeg stadigvæk kan savle over.

God weekend
    Mvh
    Dennis

Viser 15 indlæg - 136 til 150 (af 272 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.