Forum Diverse: Ting der ikke hører hjemme andre steder Politisk korrethed- direkte fra bodegaen
Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 272 i alt)
  • Forfatter
    jewer
    894 Indlæg

Quote from Peter Plys Karlsen på 21. January, 2013, 19:56
    Davs Else – en du ved tak!

Jeg ser der har været et blandet klientel idag… noget med tidligere hukommelse…

Else det får mig til at tænke på Simon igen, da han blev spurgt ind til noget, der pinte ham.

“Åh, herregud, efter fyrretyve år, er der ingen tilgivelse, selv for de største syndere?
    Joh, men….
    “Så synes jeg…”
    Du optræder meget i medierne…

“Nåh, ja. Jeg har jo ikke valgt at være skuespiller eller politiker. Jeg har sådan set valgt at prøve at gøre noget reelt. Min branche er noget af det smukkeste….. Vi lever af at gøre folk glade. Det er meningen med det hele.Forleden gav jeg Jan Smith en af mine BMW´er “

Når jeg sætter mig ovre ved flippermaskinen..åh alle disse dejlige klikkende relæer….

Janemlija! Det var Spies der købte M1’eren – men han forærede den til Jan Smith. Skååål!

Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg

Åh Else- din dejlige Quinde…

Jeg har aldrig forstået el. Jeg er mere til….? Men hvor det dog minder mig om noget.

For små kontaktflader og dårlig stelforbindelse gir´ spændingsfald…..det minder mig om et eller andet.

Else ? Ved du hvor man kan købe relæer?

Nåh men Else…

Ib Erik Söderblom
    423 Indlæg

Plys+

:-)

Dennis
    217 Indlæg

Quote from jewer på 21. January, 2013, 19:10

Quote from Dennis på 21. January, 2013, 17:59

Quote from Kapelmesteren på 14. January, 2013, 21:17
    dej var ikke spies der havde m1 det var han læge jan som jeg kendte ganske godt,hvis claus går ind i den vidio jeg gav ham vil han finde flere af jan og spieses biler som jeg lånte til den udstilling sportsvogne for millioner i falkonercenteret
    kapelmesteren

Hmm, så svigter hukommelsen vist igen Niels

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/m1/35/74843

Dennis – en mand der stoler blindt på, hvad en brugtvognsforhandler skriver :>)

Ved du hvem Jens Winther er? Jeg stoler sgu mere på ham end på Kapelmesteren.

Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg

God morgen Else.

Nu tror jeg på julemanden og stelforbindelse…

jewer
    894 Indlæg

Quote from Dennis på 22. January, 2013, 04:41

Quote from jewer på 21. January, 2013, 19:10

Quote from Dennis på 21. January, 2013, 17:59

Quote from Kapelmesteren på 14. January, 2013, 21:17
    dej var ikke spies der havde m1 det var han læge jan som jeg kendte ganske godt,hvis claus går ind i den vidio jeg gav ham vil han finde flere af jan og spieses biler som jeg lånte til den udstilling sportsvogne for millioner i falkonercenteret
    kapelmesteren

Hmm, så svigter hukommelsen vist igen Niels

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/m1/35/74843

Dennis – en mand der stoler blindt på, hvad en brugtvognsforhandler skriver :>)

Ved du hvem Jens Winther er? Jeg stoler sgu mere på ham end på Kapelmesteren.

Jeps! – Både Senior og Junior ;>). Ikke at jeg overhovedet på nogen måde vil beklikke hans troværdighed men at manden har vundet nogle racerløb en gang og i mange år været BMW-forhandler behøver vel ikke nødvendigvis at fortælle noget om hans troværdighed??
    Lige i dette tilfælde har Kapelmesteren vist mest ret;>)

Dennis
    217 Indlæg

Tja, man kan vel argumentere at Spies rent faktisk ejede en M1, hvilket kapelfætteren blankt afviste.
    Desuden så har Jens Winther kørt netop en BMW M1 på LeMans, og har endda opnået en klassesejr, dog ikke i M1. Så ville ikke mene at han er hvilken som helst brugtvognsforhandler. Desuden vil jeg da tro at der er lavet lidt research på en så speciel bil, især taget i betragtning at den koster 2 mill.
    Det vægter jeg personligt lidt højere end en vandrehistorie mellem Kapelmesteren, Else og Peter plys.

Det er muligt at han har foræret den væk, men for og kunne gøre det, så har han ejet en BMW M1, hvilket blot var min påstand. Men ved faktisk ikke hvorfor jeg gider og argumentere med dig.

jewer
    894 Indlæg

Quote from Dennis på 22. January, 2013, 09:40
    Tja, man kan vel argumentere at Spies rent faktisk ejede en M1, hvilket kapelfætteren blankt afviste.
    Desuden så har Jens Winther kørt netop en BMW M1 på LeMans, og har endda opnået en klassesejr, dog ikke i M1. Så ville ikke mene at han er hvilken som helst brugtvognsforhandler. Desuden vil jeg da tro at der er lavet lidt research på en så speciel bil, især taget i betragtning at den koster 2 mill.
    Det vægter jeg personligt lidt højere end en vandrehistorie mellem Kapelmesteren, Else og Peter plys.

Det er muligt at han har foræret den væk, men for og kunne gøre det, så har han ejet en BMW M1, hvilket blot var min påstand. Men ved faktisk ikke hvorfor jeg gider og argumentere med dig.

Jamen, jeg kan da godt fortælle dig hvorfor du gider at argumentere med mig. Du VIL have ret – og du bliver ved indtil DU mener du har fået ret – eller tråden bliver lukket ;>)

Jeg kan så fortælle dig, at der slet ikke er tvivl om, at den pågældende M1 er ‘en Spies bil’. Det har der aldrig været tvivl om. Jan Smith var altid meget tæt på Spies, så den bil Jan Smith kørte i vil altid være ‘en Spies bil’. Jens Winther har – så vidt jeg ved – ejet den bil i rigtigt mange år. Jeg tror jeg så den første gang for noget der ligner godt og vel 20 år siden i forbindelse med noget specialbilkomsammen ved Bent Bekker Auto i Københavns Nordvestkvarter. Kølervæsken formeligt p*ssede ud af den da Jens Winther Senior steg ud af den – han havde glemt at skrue dækslet på ekspansionsbeholderen! Blot en lille historie jeg lige kom til at tænke på. Den er sand nok men du er da velkommen til at efterprøve den.

Over and out!

Dennis
    217 Indlæg

Quote from jewer på 22. January, 2013, 11:42

Jamen, jeg kan da godt fortælle dig hvorfor du gider at argumentere med mig. Du VIL have ret – og du bliver ved indtil DU mener du har fået ret – eller tråden bliver lukket ;>)

Jeg kan så fortælle dig, at der slet ikke er tvivl om, at den pågældende M1 er ‘en Spies bil’. Det har der aldrig været tvivl om. Jan Smith var altid meget tæt på Spies, så den bil Jan Smith kørte i vil altid være ‘en Spies bil’. Jens Winther har – så vidt jeg ved – ejet den bil i rigtigt mange år. Jeg tror jeg så den første gang for noget der ligner godt og vel 20 år siden i forbindelse med noget specialbilkomsammen ved Bent Bekker Auto i Københavns Nordvestkvarter. Kølervæsken formeligt p*ssede ud af den da Jens Winther Senior steg ud af den – han havde glemt at skrue dækslet på ekspansionsbeholderen! Blot en lille historie jeg lige kom til at tænke på. Den er sand nok men du er da velkommen til at efterprøve den.

Over and out!

Jamen det er jo godt at du ved hvad min bevæggrund er. Tak for det.

Men vi kan vel konkludere at Simon Spies rent faktisk havde en BMW M1? Det fløjtespilleren skrev, uden at nogen rettede ham, var følgende:

“dej var ikke spies der havde m1 det var han læge jan som jeg kendte ganske godt,hvis claus går ind i den vidio jeg gav ham vil han finde flere af jan og spieses biler som jeg lånte til den udstilling sportsvogne for millioner i falkonercenteret

kapelmesteren”

Da jeg så rettede på ham, så antydede du at jeg troede på en hvilken som helst brugtvognsforhandler.

Jeg ved godt at det er svært og håndtere, at der er nogen der ikke tror på alt der kommer fra Kapelmesterens tastatur.

Men det skal da ikke afholde jer tilbageværende overbærende sjæle, fra og sidde i rundkreds og klappe ad manden.

Over and out.

Jacob B
    216 Indlæg

Jeg tror jeg finder mig et bord, og bestiller en latte… Der er rigtig god stemning her! ;-)

PS. Jeg kan bekræfte Jewers påstand: Jens Winther har ejet den bil i rigtig mange år!!!… men i øvrigt kan jeg godt forstå, hvis folk automatisk fastslår, at det er en Spies-bil med de originale måtter, der stadig kan ses i bunden af bilen på billederne! ;-)

Flemming Nielsen
    82 Indlæg

Men ved faktisk ikke hvorfor jeg gider og argumentere med dig.

– et godt råd hvis man er i tvivl er ofte – så lad være!
    Jeg ved til gengæld godt hvorfor jeg skriver det her.
    Selvom Kapelmesteren er en yderst berejst herre, så tror jeg næppe han behøves at fortælle ‘vandrehistorier’, for det arsenal han besidder af selvoplevede fortællinger rækker i sig selv rigeligt.
    Herregud Dennis, hvis du skal fange alle de finker som Niels smider om sig med, så bliver det sågu’ alt for trættende for os andre at følge med herinde. Skrækeksemplet, da tigeren slap løs d. 5. december sidste år: 293 kommentarer – (GYS) (find det selv, jeg gider ihvertfald ikke at linke).
    Inden moderatoren kommer efter dig med den store kæp, så vil jeg da gerne lige henlede din opmærksomhed på ViaRetro’s takt og tone hensynserklæring

Takt og Tone på viaRETRO
    “Man kan ikke blive for stor til at være rar og venlig, men man kan være for lille”.

– Iøvrigt blev lige netop denne her tråd oprettet som fis og ballade af Plys (sådan opfatter jeg det ihvertfald) – øh, har vi ikke stadig den oprindeligt annoncerede ‘bedemanden fra helvede’ historie til gode – og sådan bør den forblive, hvis det bliver alt for alvorligt herinde, er jeg bange for at bamsen begynder at hælde sin honning (Else, 5 grønne) ud over andre tråde ;-)
    – undskyld

Ib Erik Söderblom
    423 Indlæg

Kloge ord, Flemming.

Plys, jeg ta’r en the med honning mod lungebetændelsen.
    Golfens karosseri er åbenbart ikke det eneste med gamle revner :-)

Uuuh jeg glæder mig til lørdag!

(Diskussioner er ikke et spørgsmål om at vinde, eller nedgøre modparten!!!)

Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg

Der er kraftstejleme ingen, der skal lukke min stam-bodega! Det her sted er ikke for det tavse flertal.

For små kontaktflader og dårlig stelforbindelse gir´ spændingsfald…..det minder mig nu også om et eller andet.

Jeg gir´en øl eller sherry til dem, der er glade.Else!
    Er der glade drenge her?

Spies, rejs og vær´ glad

Jeg vil ha´noget James Brown på boxen nu..jeg har forøvrigt en ven, hvis køkkengulv han engang har sovet på…vidste du det Else?

Else – Den her er til dig

“It´s a man´s world, a man´s world.
    But it wouldn´t mean nothing, nothing.
    Without a woman or a girl”

ou
    22 Indlæg

hej jeg er newbe til dette forum, har i generelt problemer med at holde focus

Post 13 Ib Erik
    En traditionel Amerikansk destruktion af et højkulturelt europæisk produkt.
    Der er mange Alfa Romeo 2000 Touring Spider der blev konverteret til V8 , når der var problemer med at få reservedele til den 4 cyl Alfa Motor. men mange er konverteret tilbage til korrekt spec.
    At de kunne smide en stor V8 hemi, vidner om at Alfa konstruktionens kvliteter.

BMW M! . Om Spis har haft en, er vel blot noget der kan interesere københavnere.
    Jens Winther , som var vogbmand efter min rin hukommelse. Har en M!.
    Viste at bilen blev produceret i Italien. Det er dette der gør den til et godt samle produkt.

Jeg er ikke god til at huske historier, kan blot en, men den skal i få

Spis var på besøg ovre hos Præsten og Degnen.
    Præsten foreslog at de skulle tage ud at fiske, og medbringe en kasse livseliksir.
    De tog båden ud på det fredelige vand, hvor inegn kunne tage anstød af at nakken blev lagt tilbage.
    Da de havde siddet en rum tid og kassen med 50 var tom .
    Rejser Præsten sig og siger, jeg går lige ind efter en kasse mere.
    Præsten kom tilbage med kassen og roen var genoprettet.
    Denne kasse blev også tømt. Så nu var det Degnens tur til at hente en kasse.
    Degnen kommer tilbage og roen genoprettes.
    Også denne kasse forsvant.
    Spis blev en smule betænkelig. Han var overbevist at han ikke var så stærk i troen som Præsten og Degnen. Det et de blot går på vandet ind efter øl. Det vat stærkt.
    Men Spis var jo nødt til at vise at han havde stærke side. De var trods alt konkurenter.
    Så Spis stod kækt op og proklamerede at nu måtte det være hans tur til at hente en kasse.
    Ud over rælingen og plump Spiss forsvant i dybet.
    Præsten kikker på Degnen og siger.
    Vi burde nok have fortalt ham hvor bundgarnspælene stod.

Dennis
    217 Indlæg

I må meget undskylde alle sammen, det var ikke for og ødelægge jeres politiske korrekthed.

Jeg har bare misforstået det, det var fordi at MotorRetro engang handlede om at snakke om biler.
    Det gør det åbenbart ikke mere.

Fortsæt i blot med jeres små anekdoter, fortællinger, viser m.m. Jeg vil ikke forstyrre jer.

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 272 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.