-
ForfatterIndlæg
-
15. marts 2014 kl. 15:46 #70675
Niels Abild
218 Indlæghej oktan sikke en fin knallert du har der på billedet, jeg kan ikke finde andre steder at skrive de har alle smidt mig ud,så dette er sidste chance
da der aldrig er nogen der roser mig,må jeg gøre det selv
så skulle du komme ud og se på senen ,det er endnu værre,det er derfor jeg beder dine medskribentet tage rådne tomater med som kasteskyts mod kalpelmesteren
det er mere interesandt at læse om at en 1989 Honda har ægte træinlæ i instrument bordet
eller velurbetræk på sæderne
det du ikke har forstået i min fordækte kritik er,at sidernes navn er viaretro,som henviser til spændende ældre biler,og ikke til en samling fuldstændig u intresante ligegyldige husholdnings biler,fra en periode i bil historien der ikke kan få nogen bilelskers pis i kog,og som generelt ender ud i ligegyldige komentarertil dig min ven et stort knus,og tak fordi du overhovede reagerede,det satte jo lidt kolorit på siderne,men så vidt jeg har forstået,om det er bevist eller ikke,ved jeg ikke,men den undersøgelse man fra bestyrelsen har foretaget på et eller andet tidspunkt,så steg læserfrekvensen hver gang der blev raslet lidt med ranglen,fra de 2 -3 babyer der også deltager på disse sider,det er kapelmesteren længst til venstre,i tilfælde af du møder op med rådne tomater som kasteslyts.
kapelmesterenAttachments:
15. marts 2014 kl. 17:05 #70679
Ole Wichmann
815 IndlægHej Kapelmester
Jeg gider normalt ikke lade mig provokere, men ignorerer dig, når du bliver for kværulantisk, det er jo den allerbedste måde at svare igen :-)
Men jeg håber da at møde dig en dag, det plejer at øge forståelsen.Du tillader at brokke dig over at Claus skriver om en Honda Legend fra 1989, på hans egen blog.
Du har selv skrevet om din meget mere ligegyldige Volvo 940, er det mere relevant?Jeg synes da debatten om en sjældenhed som Hondaen er relevant uanset om man kan lide den eller ej.
Og husk, der er ikke nogen der tvinger dig til hverken at læse eller skrive på ViaRETRO.Oktan er ikke mere diplomatisk end du er, men hans budskab er jeg 100% enig I.
15. marts 2014 kl. 18:36 #70685
Niels Abild
218 Indlæghej ole du har fuldstændig ret volvoe hørere ikke hjemme her,og det hele drejer sig om et spil mellem claus og jeg , jeg holder virkelig meget af claus,og han også af mig,vi har mere kørende end du kan læse her,han hjalp mig med at sælge tigeren og lotus cortinaen,hvilket jeg har belønnet ham for,undervejs har jeg tilbudt ham hjælp med mange ting,eks med at få hans spitfire,og hans Volvo,og hans mersedes på benene igen ,uden omkostninger til mig men via min viden og mangeårige gode forbindelser også hvad økonomiske løsninger angår,så syntes jeg som god ven at han niklicere mig,eller rettere pisser på mig,jeg kunne for lang tid siden havde løst alle de poblemer mere smertefri end han har chansen for,jeg har selv opbygget 11 biler igennem tiderne,og også en helt fra bunden,og så er jeg ireteret over at han ikke gennefører alle de projekter han går i gang med,og han ustanselig køber biler og lader resten stå urørte hen selv om jeg har tilbudt min ekspertise gratis,den røde er en bil jeg selv har bygget op på en formel 1600 bund
nielsAttachments:
15. marts 2014 kl. 19:31 #70691Oktan
644 Indlæg“..hej oktan sikke en fin knallert du har der på billedet..”
Hej Niels..tak for det!
“.. jeg kan ikke finde andre steder at skrive de har alle smidt mig ud..”
Nå’da’da, har du tænkt over hvorfor det er tilfældet?
Er det deres skyld, eller kunne det være selvforskyldt.
Det ligner jo et mønster. Der er som regel noget bag et tilbage-vendende mønster.
F.eks. ens egen opførsel“..da der aldrig er nogen der roser mig,må jeg gøre det selv..”
Jeg er ikke helt vildt overrasket [ venlig godmodig humor ]
“..så skulle du komme ud og se på senen ..”
Nej tak. Jeg er fuldstændig overbevist om at det er venligt ment,
men mine musikalke preferencer går i en anden retning.
Jeg er også fuldstændig overbesvist om at du er enormt dygtigt
til det der musik du laver. Det har jeg da hørt andetsteds fra, og
ikke kun fordi du har rost dig selv ca. 500 gange på disse sider.
[ godmodig venlig humor ] .
Jeg ved at du har haft, og stadig har , en successful karriere.
Det er der garanteret en grund til.
Al mulig respekt for det !“…det er mere interesandt at læse om at en 1989 Honda har ægte træinlæ i instrument bordet
eller velurbetræk på sæderne..”Ja! ..det ER faktisk vældig interessant for en del mennesker, der i blandt undertegnede.
“….det du ikke har forstået i min fordækte kritik
er,at sidernes navn er viaretro,som henviser til spændende ældre biler,og ikke til en samling fuldstændig u intresante ligegyldige husholdnings biler,fra en periode i bil historien der ikke kan få nogen bilelskers pis i kog..”STOP lige der !!!
Du tager FULDstændigt fejl.
Vi er faktisk mange som finder disse biler interessante.
Der er muligt du IKKE gør det, men så er du jo et frit menneske der kan
søge andre steder hvor bilerne lever op til DINE krav…..keine Hexerei nur Behändigkeit !
Det er da HELT vildt nemt. Godt for dig…og godt for andre her på site’en.“…og som generelt ender ud i ligegyldige komentarer…”
Øhh NEJ. Du tager fejl igen … og hvis du ikke er enig; så læs mine 3 sidste linier ovenfor igen.
“..til dig min ven et stort knus…”
Tak !.. og lige over. Jeg er (igen) fuldstændig overbevist om at du er et dejligt, venlig, talentfuldt
og hjælpsomt menneske !
Jeg ‘angriber’ IKKE din person og din ‘sjæl’ i mine kommentarer.
Jeg angriber dine ubegribeligt kedsommelige unødvendige og nedladende kommentarer.
Der er phanden til forskel.“…og tak fordi du overhovede reagerede,det satte jo lidt kolorit på siderne,men så vidt jeg har forstået,om det er bevist eller ikke,ved jeg ikke,men den undersøgelse man fra bestyrelsen har foretaget på et eller andet tidspunkt,så steg læserfrekvensen hver gang der blev raslet lidt med ranglen,fra de 2 -3 babyer der også deltager på disse sider…”
Du tager fejl. Bare det faktum at een af små-børnene er blevet smidt ud og de andre er blevet
noget håndfast ‘modereret’ , har på et par dage forvandlet kommentarerne, og hele stemningen,
til noget langt bedre….og der er langt flere af dem.“…det er kapelmesteren længst til venstre,i tilfælde af du møder op med rådne tomater som kasteslyts…”
Det kunne aldrig falde mig ind !
15. marts 2014 kl. 19:35 #70692Oktan
644 IndlægNiels Abild: “…det hele drejer sig om et spil mellem claus og jeg…”
Ja, og det kan du helt sikkert ordne med ham indenfor ‘private’ rammer.
Ikke her.Tak !
15. marts 2014 kl. 20:33 #70696
Jens Langdahl
731 Indlæg“Du tager fejl. Bare det faktum at een af små-børnene er blevet smidt ud og de andre er blevet
noget håndfast ‘modereret’ , har på et par dage forvandlet kommentarerne, og hele stemningen,
til noget langt bedre….og der er langt flere af dem.”Tak Oktan! Efter min mening en fuldstændigt korrekte konklusion i det citerede indlæg, der kan bruges som skoleeksempel på en saglig og sober argumentation! Gid vi alle kan leve op til den standard fremover – ingen nævnt, ingen glemt.
Der har alt for længe været smidt med mudder, fremført perfiditeter og spændt ben for anderledes tænkende. Vi vil forhåbentlig fortsætte med at være forskellige, men uenighederne skal da udtrykkes med respekt for personer og initiativer – spar på sarkasmen.
Det er meget få mennesker der mht. etik, intellekt og dannelse har et niveau, så de med rette kan føle sig hævet over andre, der deltager i blog og fora. Når jeg tænker efter, tror jeg faktisk ikke, at jeg er stødt på nogen.15. marts 2014 kl. 21:03 #70697
Niels Abild
218 Indlæghurra endlig er det blevet lidt festligt,og jeg takker for dit glimrende inlæg med stor insigt,først tager vi fat i din misforståelse,som du skriver din musiksmag,nu skal du høre,jeg har været primus motor i opstart af Roskilde festivallen,sammen med Walter klæbel,på det tidspunkt var jeg formand for en stor jazzklub i Roskilde ,og havde eksperimenteret med at lade forskellige rock bands spille i klubben,jeg var i mange år manager i Sverige for alle de tilrejsende grupper fra pink Floyd til jimmy Hendriks,ja alt der besøgte scandinavien i perioden 1960 ti 70,her i dk var jeg manager for alle de kendte grupper,day of phøniks,alrune rod,burning red ivanhoe,ja simpelthen dem alle,mit orkester indspillede allerede i begyndelsen af 70 doobi Brothers,stealy dan og de fleste af de populære rock grupper,og senere i min produktion af 43 lp/cd igennem årene har jeg inspillet megen pop og rock musik og også contry,dier straits osv osv,jeg har produkseret 102 lp -cd igenem årene både i dk.sverige-england og nashwill,for andre orkestre og solister,sanne Salomonsen startede i mit orkester,hanne boel har været med,stig rossen-otto brandemburg osv,og jeg har selv spillet med Georg harrison-clapton og sting,og tommy steel,jeg var organist i sputniks fra Sverige,på den tid Europas nr 1 og nr 2 i usa,vi spillede shadows musik, den ung tromeslager ukrik fra usa og ginger bakker har spillet med mig,så faktum er at jeg tvivler på at du på det musiske område Kanhave en musik smag jeg ikke har spillet,ok
vedr skriveriet og kedsomligheden,eller det skriveri som fremkommer her på siderne,efterhånden der kommer flere og flere indlæg,særlig pititæserne om bilernes forskellige udrustninger,gør at man slukker,men man åbner så senere,og kan være heldig at et indlægder kan intresere en,og konstatere at der er langt mellem snapsene,ind immellem lyser det op som med cccc race vidioen
vi er jo ikke alle kontorfuldmægtige eller lignende,vel
en af mine venner fra sunbeam tiger klubben i usa var også ude og køre på sand i usa,hatten af for dig så modig har jeg aldrig være,har haft 2 motorcykler en bsa road rocket med høje stempler og hele svineriet,den døde da vi spændte en sidevogn på den,og så en gammel politi ariel 4
knus
kapelmesterenAttachments:
15. marts 2014 kl. 22:01 #70702Oktan
644 IndlægHej Niels.
Skønne fede top- historier !!!!!!! … om din involvéren i musikhistorien.
Respekt !!!!….men det hører nok hjemme på et musik-forum af en slags
.-)
Jeg håber vi møder hinanden ude i virkeligheden en dag, så jeg kan høre mere !“…en af mine venner fra sunbeam tiger klubben i usa var også ude og køre på sand i usa..”
SaLT !!! ..for pokker Niels. SALT !
.-)
Jeg er rimelig sikker på at jeg har set den der Tiger derovre på et af mine besøg.“..hatten af for dig så modig har jeg aldrig være..”
Tak !…men det kræver ikke spor mod…bare at sætte sig op på dyret..
…speede op og køre ligeud———->“…har haft 2 motorcykler en bsa road rocket ..”
Sårn’ en har jeg også, eller noget der ligner ( den er temmelig modificeret ):
Attachments:
15. marts 2014 kl. 22:04 #70704
Claus Ebberfeld
604 IndlægJamen dog?
Niels Abild: “…det hele drejer sig om et spil mellem claus og jeg…”
Ja, og det kan du helt sikkert ordne med ham indenfor ‘private’ rammer.
Ikke her.Tak !
Niels, du er ganske rigtigt min gode og hjælpsomme ven, men det kniber dig ofte med at adskille det private fra det offentlige. Nu er begrebet “det hele drejer sig om” voldsomt omfattende (!), men jeg mener ikke vi har “et spil” kørende. Du spiller nærmere mur, som det hed i gamle dage. Så jeg er helt enig med Oktan her, at hvis du har gode råd til mig, så giver du dem til mig, ikke til tusind andre. Ja, nu jeg lige ser det på skrift synes jeg faktisk giver ufattelig god mening.
Og den her:
“den undersøgelse man fra bestyrelsen har foretaget på et eller andet tidspunkt,”
Det er faktisk flere år siden jeg lavede en læserundersøgelse på min gamle blog. Holdningen til andre læseres kommentarer var ikke en del af undersøgelsen.
Min fornemmelse siger mig dog, at Jens Langdahl og Oktan har ret: Det har hjulpet gevaldigt at få luftet ud – brok fører ingen vegne.
15. marts 2014 kl. 23:00 #70720
Peter Plys Karlsen
586 IndlægNåh, Else…
Det er sgu´så fedt at vi kan tale om alt på din bodega…
Else? – Vil du med? …vi skal ud at høre jazz-fugle
Åhhh- Else hvor jeg dog elsker det håndtag – du kører …stig ind!
Attachments:
16. marts 2014 kl. 00:22 #70728
Niels Abild
218 Indlægdu er forkert på det claus,jeg har indenfor de sidste 2 år givet dig det ene råd efter det andet,pr telefon,pr mail og overfor hinanden,du siger bare ja du har ret og så sker der ikke mere,og på den måde viser du at du ikke akseptere min dømmekraft.
jeg ville bare havde sagt tak med glæde,og så givet dig chansen til at vise at det du siger holder stik,men det hvad du gør,er at efterlade mig med fornemelsen af jeg bare er en gammel idiot,man skal tale efter munden,det havde været bedre om du fra begyndelsen havde sagt du niels abild jeg mener ikke du er dygtig nok til at kunne løse mine bil problemer,og derved fornærmer du mig ved ikke at tage mod mit tilbud,og så kommer vi der hen hvor jeg tænker,nu køber idioeten endnu en bil,han har i forvejen2-3 stk der ikke fungerer
et af problemener er at du hele tiden vil være så pæn,at du ikke nænner at sige til mig jeg tror ikke du er god nok til at løse problemet,og det er jo lige det jeg har hørt fra mine forældre i hele min opvækst,og det er nok derfor jeg hele tiden har behov at fortælle hvor dygtig jeg er
jeg er ikke spor bange for hvad andre tænker om mig,det er jo op til dem at dømme,mine provkationer her skyldes at alt skal være så korekt pænt og prydeligt,det er blevet mig forelæst af andre hele livet,og derfor protesterer jeg ved at lave rav i det,min barndom,med barnepige,kostskole osv osv,ingen plads til mennesker der falder uden for rammerne,og det forsætter og forsætter,med alle de skolemestre der kiker en over skuldrene,men jeg har altid og ikke kun her været anderledes,og det har gjort mig til en god leder i alle sitstioner,nemlig fordi jeg tænker anderledes,for jeg også anderledes ideer,som så skaber nyt,vi er nogle få her på siderne af den kategori,og så bliver man ikke stueren i hos korekthedens apostle,og jeg tror også at hele det sekment af ordentlige og pæne mennesker,bliver nervøse når de noget med os aut siders at gøre
den var lang
kapelmesteren
oktan er det den tiger du har seet,de skrev noget om 480 km er det rigtigtAttachments:
16. marts 2014 kl. 08:32 #70730
Claus Ebberfeld
604 IndlægDet var også dumt af mig at skrive videre i denne tråd, Niels. Nu har jeg lige ringet, men du svarer ikke. Det fornærmer mig, når du ikke tager telefonen. Jeg har gode råd til dig og det haster.
RING: Skriv ikke et ord mere!
16. marts 2014 kl. 12:24 #70739Oktan
644 Indlæg16. marts 2014 kl. 12:40 #70742
Niels Abild
218 Indlægdet er en alpine og ikke en tiger,om igen
se her er kapelmesterens tigerAttachments:
23. marts 2014 kl. 00:50 #71219
Peter Plys Karlsen
586 IndlægAh, det var faneme en dejlig lang lørdagstur Else.
Det er dæleme vogntøj, selvom jeg skiftede rotordækslet til et Bosch…
Nåh, men Annisette synger faneme godt ikk´?
Ka´jeg ikke bare få en enkelt Else…?
Savage Rose havde været verdens største band hvis ikke de lige havde takket nej til at optræde i “Nam” – stemmen blev udpint af kontrakten over there – men de klarede skærene. Else – de spillede sgu´ i jazzklubben i 69 – jeg så dem engang i Strandparken…edder mame guld.
De droppede guldkontrakten…Olierummet !!!nu ska´du bare se her Else – tak for øllen – sid ned. Nu skal du se en anden af verdens rigeste – (ikke på penge ;-) det blev han så alligevel også efter krakket i 1929 – han forudså meget…)Ekstrem kunstnerisk, pigeglad, “jaget kommunist” og ku´sit grundarbejde. Nu skal du høre Annisette synge en af hans sange…hvor de dog minder om hinanden – hold kæft hvor er det dejligt at holde dig i hånden Else…det er kvalitet
Lyt engang – du må osse godt kigge…
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.