Viser 15 indlæg - 151 til 165 (af 174 i alt)
  • Forfatter
    DW
    378 Indlæg

Efter at have rodet med el to aftener i træk, er 95% af det elektriske monteret, dog er der 2 udfordringer i henholdvis katastrofe-blink og tåglys.
    Efter at have prøvet adskillige løsninger, endda med røg i køkkenet, besluttede jeg mig til at holde inde mens legen og ikke mindst ledningsnettet stadigvæk virkede.
    Løsningen bliver en tur til Kroon Wire Harness i Holland, Gerrard har lovet at få styr på det… Det er også mere end 35 år siden jeg har besøgt fladlandet…
    Bilen blev startet op og den lyder umiddelbart som den skal.
    Nu mangler der bare udluftning af bremser, justering af kobling og speeder-træk. lidt finish og en polering… og syn!

Attachments:
    Soren W
    390 Indlæg

Så er det lige oppe over Dan. Lyder sjovt. Godt at det danske sommer vejr er skrue vejr…

DW
    378 Indlæg

d. 16.07.2016 kl 08.55 blev vogntøjet synet uden anmærkninger.
    4 års arbejde, blev endelig forløst med et sæt nr. plader, og den lidt mystiske “Hva´ så nu?” følelse trænger sig på?
    Nu skal der selvfølgelig lige køres lidt km på, lugte, lyde, oliedryp osv. skal der vænnes til. Vigtigst af alt, min bedre halvdel har ikke ladet mig glemme at hun aldrig nåede at blive kørt en tur i den, da den i sin tid blev erhvervet i Aarhus, det må der rådes bod på nu.

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Tillykke, en milepæl er nået. Det klær den med nummerplader. Og så kørte du direkte til AJ tanken?

jewer
    894 Indlæg

Efter at have set den hér i formiddag på AJ-tanken måtte jeg lige hele tråden igennem – igen. Forphandenda hvor er det dog et imponerende stykke arbejde du har udrettet med den bil. Stort til lykke med at den er kommet på gaden igen.

Per Jørgensen
    29 Indlæg

Stort tillykke. Den ser jo fantastisk ud! Den farve er bare så smagfuld til en 912.

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Smukt!
    Mere er der vel naeppe at sige til det…

DW
    378 Indlæg

Tak, for de pæne ord…
    Jeg er så småt ved at lære bilen at kende, har dog kæmpet lidt med en del oliespild, som ved nærmere inspektion viste sig at være en defekt O-ring i benzinpumpen. Jeg valgte at skifte til en ny, som ankom fra GB 2 dage efter bestilling.
    MEN!… O-ringen fulgte ikke med?… Efter nogen søgen, fandt jeg frem til M-Seal i Espergærde, som efter ejerens udsagn har +20.000 forskellige på lager, inklusiv min 30-37-3.5.
    Så med dem, kunne jeg monterer benzinpumpen dog med lidt orange sealer, blot for ekstra sikkerhed..
    Mit baklys havde drillet, det viste sig være den lille pind der bliver trykket ind i kontakten fra gearkassen, som blot var blevet slidt ned?
    Det sidste, som har drillet, var gassen, den hang? Til stor gene ved udkobling osv. I første omgang troede jeg det var kablet imellem gaspedal og link på gearkasse, det blev afmonteret, efterset og genmonteret, men den han stadigvæk? det viste at være linket som sidder imellem Solex´erne.. det var ikke centreret i venstre side, hvilket var synderen, 2 skiver senere, var det også løst..
    Så alt i alt, er der blevet krydset nogle punkter af på listen, nu mangler blot en indkøring og synkronisering af karburatorerne, da de stå lidt for fedt..
    Men blot lyden af 4 stk sultne karburatorer der skyder lidt under medløb, giver smil på læberne..

Attachments:
    DW
    378 Indlæg

Det er blevet til nogle små ture rundt om i det nordsjællandske og bilen står nu med hastige km på klokken til sit første ud af 3 olieskift samt justering af ventiler med 600 km interval, inden motoren officielt er kørt ind..
    Dog vil det ikke være muligt at overholde de anbefalede intervaller, idet bilen skal en tur til OGP i august som hurtigt udgør 1700 km t/r, men værkstedet som har bygget motoren, ser ikke nogle problemer i det, så længe jeg ikke kører den op i det røde felt på 7.500 o/min.
    Dertil er der nogle småjusteringer som eks. døre nu hvor gummilister er blevet trykket på plads, finjustering af karburatorerne, men det er i småtingsafdelingen.
    Bilen er efterhånden begyndt og kravle lidt ind under huden på mig, dens lydbillede er helt specielt, den omdrejningsvillige 4 benet med de sluprende Solex´er, dens trækkraft, også i 5 gearet er ganske overraskende og balancen, balancen er helt eminent, takket være en perfekt indstilling af bilen samt dens vægtfordeling.

DW
    378 Indlæg

Turen frem og tilbage fra Eiffel-bjergene foregik helt uden dramatik, alt fungerede som det var forventet, lige på nær kontakten i strømfordeleren, som åbenbart havde forskudt sig en lille smule, hvilket fik bilen til skyde lidt under accelleration.
    Under den dødsyge motorvejskørsel, dristede jeg bilen op omkring de 4500-5000 omdrejninger og motoren responderer med masser af kraft og en sprød lyd.
    Den virkelige nydelse var klart på de snoet veje omkring Ringen, Jeg boede små 15 km fra mine rejsefælder, i byen Adenau, hvilket betød en tur henover bjerget når der skulle aflægges visit.
    Dette generede mig ikke det mindste, idet de skarpe kurver og til tider 90 graders sving, passede bilen ganske glimrende og den virkede nærmest fornøjet ( det bilder jeg mig ind ) over at blive placeret ind i kurverne…

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Det er jo belønningen for alt dit hårde arbejde. Sejt.

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Fantastisk lille 912’er du har faaet bygget der.
    Og pragtfuldt at du bruger hende og nyder hende noejagtigt det har vaeret meningen lige fra foedselen… :-)

bro77
    1 Indlæg

Hej Dan

Jeg overvejer et tilsvarende projekt, hvis jeg kan nå til enighed om prisen på projektet. :-)

Men jeg vil lige høre dig til hvad du gav for selve bilen , samt hvad projektet løb op i , og hvad den er værd pt.?(hvis du vil ud med det)

Så har jeg lidt at drage vurdering udfra.

mvh Peter

DW
    378 Indlæg

Vi skriver 27 Februar og jeg har sat mig for, at få clearet et par overspringshandlinger som har fået være, siden jeg fik bilen på vejen i 2016.
    Jeg skal bla. have tilsluttet tågelygterne, katastrofeblink, varmekabler samt udskiftet den sløve dynamo til en mere nutidig og kraftig generator.
    Ud over dette, har jeg sat mig selv i lære til at justerer ventiler!
    I skrivende stund er tågelygter tilsluttet det originale Werhle 595A relæ samt kontakt, udskiftet dynamo og jeg har fået justeret ventilerne, så 60% af listen er krydset af..:-)

DW
    378 Indlæg

Onsdag aften, og alle overspringshandlinger er nu klaret… inklusiv montering af nyt speedo-drev og påfyldning af frisk Swepco 201 gearolie…

Alle lamper lyser, motoren tørner lystigt, så nu venter blot en fantastisk tur i de franske og italienske toppe sidst i maj…:-)

Viser 15 indlæg - 151 til 165 (af 174 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.