-
ForfatterIndlæg
-
2. november 2013 kl. 10:37 #56911
Soren W
390 IndlægSer fantastisk ud. Kan godt forstå at det er svært at have ADHD i denne fase. Prøv at lave nogle englehop…
2. november 2013 kl. 15:03 #56915DW
378 IndlægDet må jeg prøve…
Der bliver meget mere at vise nå bilen er færdig hos maleren og samlingen skal pågå….22. november 2013 kl. 18:01 #63039DW
378 IndlægMed lidt over 2 måneder på bankbogen hos maleren, begynder utålmodigheden at rører på sig.
Da jeg selv har bedt maleren om at lade bilen stå minimum 5 arbejdsdage imellem hver behandling så er der en grund til den lidt langvarige proces.
Bilen er så langt i processen at den er klar til at blive slebet (for jeg ved ikke hvilken gang) og få en omgang grundfarve, inden den igen skal have en tur med en sliberondel…?
Pladesmeden som har forestået den nu flotte karosse har også sørget for renoveringen af bremsekalibre, undervogn samt alt chrome, var forbi med de nye rudelister som skal bruges, for at maleren kan spartle til de perfekte kurver.
Forhåbentlig kan jeg begynde at se enden på malerdelen i midten af December, da der kommer en bunke fridage hen over julen, hvoraf en eller 2? godt kunne bruges i garagen..?Attachments:
28. november 2013 kl. 19:59 #63413DW
378 IndlægEt dejligt syn mødte mig denne eftermiddag, da jeg aflagde maleren mit ugentlige besøg.
Bilen og alle løsdele er nu klar til den første omgang grundfarve.
Ved udgangen af næste uge, lægges det første lag af færdigfarve på og mon så ikke at den er tilbage i garagen inden juleferien?
Det mener maleren og ham tror jeg på (og julemanden)….
Det bliver endnu en milepæl der kan lægges ned, på denne meget lange og snørklet rejse, på vejen i mod den perfekte 912´er…Attachments:
28. november 2013 kl. 21:16 #63437Ib Erik Söderblom
423 IndlægFantastisk at følge, men det tager da frygtelig laaang tid…
Jeg sidder allerede og hopper for, at se det færdige resultat :-)2. december 2013 kl. 12:42 #63721DW
378 IndlægNu begynder det at gå lidt hurtigere….
Mandag formiddag var maleren gået i gang med at lægge grundfarven på, faktisk stod selve karossen i ovnen, og døre klapper var i kabinen, da jeg gjorde min entré.
Nu mangler der så endnu en tur med slibeskiven, eftergang af alle flader før end den skal have 1 ud af 3 gange færdigfarve og klarlak.
Grundfarven er i rimelig overenstemmelse med den originale som bilen kommer til at stå i, så det er et prægtigt syn, når nu bilen har stået i en grå tone de sidste 3 måneder.
14 dage tilbage inden maleren vil slippe den.Attachments:
8. december 2013 kl. 13:50 #64107DW
378 IndlægFredag eftermiddag, døre, klapper m.m. er nu klar til at blive færdigmalet, i starten af den kommende uge skulle der gerne ske lidt igen..
Karossen står blot i solen og venter på en matslibning m.m. inden den kan få slutfarve på.Attachments:
11. december 2013 kl. 15:21 #64275DW
378 IndlægTorsdag d. 12.12.13 kl 12.00 begynder rejsen fra autolakeren med nylakeret stumper til garagen i Gentofte…
Døre, klapper, hjørner og kofanger er færdigmalet og mangler blot lige malerens sidste kritiske blik inden han vil lægge sit god navn og rygte til det færdige arbejde….
Karossen var matslebet og ny afdækning var igangværende inden den skal i kabinen så den burde følge efter i næste uge, sikke en julegave!Attachments:
12. december 2013 kl. 17:51 #64325DW
378 IndlægDe første dele er fra maleren er nu tilbage i garagen, 16 mdr efter det hele startede…
Oven i hatten blev den komplet nyreoverede undervogn også afhentet.
Sikken en fest!!
I morgen skulle alt den nye chrome være klar!?!?..
Sikken en dobbelt fest!!Attachments:
14. december 2013 kl. 09:42 #64439Breinbjerg
43 IndlægFantastisk projekt du har gang i der Dan!
Den slags giver virkeligt kløe i skruenøglen – men der er selvfølgelig også nok at gå i gang med på den brølende dame ude i garagen… Tror det bliver en garage dag i dag! :-)
Tak for inspirationen!Breinbjerg
17. december 2013 kl. 11:03 #64528
Erik Bossing
37 IndlægHvor er det bare flot arbejde – uanset hvilken del af bilen man tager, så er ALT vist gennem restaureret som jeg læser tråden.
Den bil glæder jeg mig (også) MEGET til at se i 2014 !
Gid foråret kommer snart, for som mange andre har jeg allerede abstinenser…… :-)
8. januar 2014 kl. 16:45 #65996DW
378 IndlægSå blev det endelig tid til at lukke et kapitel og gøre klar til et nyt.
Karossen er færdigmalet, gennemgået og fundet i orden (i den grad!)
Bilen bliver afhentet på fredag kl 10 og fragtet til min garage… det er simpelthen så overvældende og det kan ikke rigtigt beskrives med ord, hvilken glæde jeg sidder med.
Weekenden står på montering af lyddæmpning samt det helt nye og komplette ledningsnet…
Mon ikke jeg tyvstarter fredag eftermiddag….?Attachments:
10. januar 2014 kl. 03:31 #66105
Anders Bilidt
648 IndlægDet projekt her bliver da ogsaa bare mere og mere laekkert!! :-D
Og naest kommer det fede… For der findes naeppe noget meget mere tilfredsstillende end at monterer pudset nyt chrome og poleret alu paa et skinnede nylakeret karosseri.
Nyd det Dan.. ;-)10. januar 2014 kl. 19:10 #66158DW
378 IndlægTaxi 02Anders…
Et ophold i regnen kl 0930 imorges, gjorde den korte køretur fra autolakéren til en nem sag, rask som bilen var læsset af og skubbet ind i garagen forsatte regnen ufortrødent…
Nu står den på god mokka, samling, eder, mere samling og masser af brede smil.Attachments:
15. januar 2014 kl. 20:35 #66522DW
378 IndlægSom det første, blev bilens identifikationplade sat på igen, den originale med tidens tand vel at mærke.
En kasse med et komplet reproduceret ledningsnet, fra Kroon, har længe stået på en hylde i garagen og ventet på at blive trukket rundt.Attachments:
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.