-
ForfatterIndlæg
-
22. april 2016 kl. 20:53 #118571
DW
378 IndlægSå mangler der kun de sædvanlige småting, som seler, kofanger, motor, gearkasse, sporing, syn og plader….
Attachments:
25. april 2016 kl. 19:38 #118669
Anders Bilidt
648 IndlægHiHiHi… det siger lidt om projektets omfang, naar motor og gearkasse inkluderes paa listen over smaating… :-D
26. april 2016 kl. 20:07 #118709DW
378 IndlægAnders…. Det er mildt sagt… Jeg har skrevet alle punkter ned på forruden af bilen, så bliver de visket ud, som punkterne bliver udført.
Jeg tror (håber) at bilen er på landevejene inden for 3 uger, altså sidst i Maj…13. juni 2016 kl. 17:23 #120304DW
378 IndlægMissionen med at få bilen færdig denne sæson, er efterhånden gået hen og blevet som lidt af en dårlig Olsen-Banden film (findes der gode af slagsen?).
Familie og venner er efterhånden holdt op med at spørge til projektet, ikke af fare for at såre mine efterhånden ikke-eksisterende følelser overfor vogntøjet, men nok nærmere fordi de fleste tror det er sådan lidt ligesom et barns fantasi-ven, ikke eksisterende!
Men, med wire og trisser, sker der lidt..
Den nyrenoverede motor er endelig blevet parret med motoren, nu mangler enheden blot at blive monteret i bilen.Attachments:
14. juni 2016 kl. 20:34 #120340DW
378 IndlægSå blev motor og gearkasse efter 4 år endelig parret med resten af bilen.
Det trænet øje vil nok bemærke olieslangerne fra full-flow kittet i venstre side….Attachments:
14. juni 2016 kl. 22:28 #120344
Ole Wichmann
815 IndlægTillykke med det, det er jo en milepæl.
15. juni 2016 kl. 22:39 #120426
Claus Ebberfeld
604 IndlægOg det er stærkt, at du stadig kan skrive med overskud og selvironi, Dan: Grinede meget af den med “ligesom et barns fantasi-ven, ikke eksisterende!”. Haha, det værste er at jeg kender det…
Knæk og bræk fortsat: Sæsonen er jo sådan nærmest kun lige begyndt. Og ellers vil jeg bare lige gøre opmærksom på, at skiholder på en 912’er ser super cool ud.
21. juni 2016 kl. 11:20 #120592DW
378 IndlægNår man begiver sig ud på den glatte sliske, der uundværligt følger med når man vælger at total renoverer en bil, så er det sjovt nok først i opløbet, man for alvor finder ud af, (på trods en minutiøs planlægning og bestilling af diverse dimser) det er de små ting der tager en fandens tid?
Eksempel, alle dele til at betjene kobling med, har ligget og ventet i henved 2 år, på trods af dette mangler der en speciel bronze-krave og en M7 møtrik?!?!
Igår fandt jeg ud af, de klamper som der holder benzintank på plads, er blevet forlagt, sammen med de 3 bolte!?!?
Og sådan får jeg så tiden med at gå!
På trods af dette, så bliver der også sat flueben ved andre småting, som eks. sikkerhedsbælter, Jeg har on/off været på udkig efter et sæt orig. bælter og der har været flere emner oppe, på e-bay og Pelican, men ikke nogle der for alvor har været værd at sende penge efter, da sikkerheden i de henved 50 år gamle bælter nærmede sig styrken af et gavebånd?
Så i stedet lagde jeg energien i et sæt nøgleringe, som blev skåret op, demonteret emblemet, en trådløs Dremel, bremserens, et sæt nye bælter, lim og tålmodighed.Attachments:
2. juli 2016 kl. 22:33 #120948DW
378 IndlægSiden fredag eftermiddag er der blevet brugt i omegnen af 20 timer med at få styr på de sidste småting og jeg nærmer mig det nervepirrende tidspunkt hvor nøglen skal drejes mod højre og lyden af en motor der starter, står i langt højere kurs end lyden af et kabel der rister!?!
Med lidt god vilje er der en reel chance for at det kan afprøves i praksis imorgen, søndag…Attachments:
3. juli 2016 kl. 10:16 #120961
Ole Wichmann
815 IndlægStort. Hvornår fylder den i øvrigt 50?
3. juli 2016 kl. 10:30 #120962
Soren W
390 IndlægJeg holdt ved siden af en fin hvid 912er på havnen i Faaborg i onsdags. Det er altså en elegant bil. Glæder mig til at læse om opstarten…
5. juli 2016 kl. 20:11 #121050DW
378 IndlægOpstarten, lader vente på sig, selv om bilen er udstyre med et komplet nyt ledningsnet, så er det ikke uden udfordringer at få det til at virke, således fandt jeg ud af, at starter motoren har sat sig?
Så ud med den gamle og bestille en ny, som arriverede idag.
En erfaring rigere, betyder at spændingsrelæet også bliver skiftet til et nyt.
De sidste ledninger til lyskontakt, tændingslås m.m er gået efter og har fået nye krympe-mancheter således de er klar til endnu 50 år…
Har stadigvæk den første tørn´en til gode, men timeglasset rinder lystigt imod det….6. juli 2016 kl. 19:46 #121083DW
378 IndlægDen nye starter motor blev installeret og forbundet og dob. kontrolleret at alt sidder som det skal, hvilket det gør.
Mens jeg alligevel lå og rodede nede agter, blev div. forbindelser, bolte osv. også gået efter.
Oppe foran, kom der liv i vinduesviskere, instrument lys, kabinelys, langt og kort lys, blinklys (dog skal der et nyt relæ til), har stadigvæk lidt udfordringer med nummerplade og kuffert-rum lys, men er ganske sikker på det er en løs forbindelse?
Under renoveringen af viskertrækket, har jeg i kampens hede fået vendt rotor-armen en halv omgang, hvilket betyder at viskerarme ligger til venstre, istedet for det korrekte til højre på de tidlige modeller. men med udsigten til at skulle skille det meste af instrumentbordet for at få dem sat korrekt, må jeg lære at leve med det? det vigtigste er at de fungere som de skal i alle 3 hastigheder.
På nuværende tidspunkt mangler jeg at få liv i hornet, tågelys, advarselblink, div. advarsel-lys i instrumenter samt baklys.
MEN….Vigtigst af alt, jeg slog tænding til og motoren tørnede lystigt! VIGITIGT!
Imorgen står den på tilslutning af benzintank, påfyldning af bremsevæske, udluftning af bremser og….. opstart af motor, så kobling kan justeres…
Det er så tæt på og det gælder her om at holde hovedet koldt og få alle detaljer med i opløbet.7. juli 2016 kl. 19:18 #121106DW
378 IndlægEn vigtig opringning tidligt her til morgen, bragte lige pludselig, 4 års arbejde med at redde en absolut klassiker meget tættere på en afslutning end jeg egentligt var forberedt på.
En god ven af mig, meddelte at et værksted oppe i Nordsjælland havde tid til at 4 hjulsudmåle, hjørneveje og justere højden osv, hvis jag kunne få vogntøjet bragt dertil samme eftermiddag…!?
Så, det blev til en pludselig halv fridag med sved på panden og et stressniveau et godt stykke over hvad der kan betragtes som tilrådeligt.
Der var stadigvæk el-issues der skulle løses, tilslutning af benzin rør og slanger, et nyt spændings-relæ, for-kofanger o.a.
Jeg nåede stort set det hele, inden Ib-Fejeblad bragte bilen nordpå..
De kommende dage udrettes der små mirakler på værkstedet et sted i Nordsjælland og det begynder langsomt at gå op for mig at det i store træk er lykkedes, på trods af udbrud, afbrud, nedbrud og sammenbrud….!Attachments:
8. juli 2016 kl. 23:45 #121155DW
378 IndlægBilen er sporet, 4-hjuls udmålt, hjørnevejet og højden er sat til et mere end acceptabelt niveau.
Men, en defekt hovedcylinder satte en stopper for de andre mere maskinelle justeringer…
En ny fremskaffes ASAP, imellemtiden kan jeg bruge tiden fornuftigt på den sidste el, en for-kofanger som ikke sidder ordentligt og en lille liste af andre småting.Attachments:
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.