-
ForfatterIndlæg
-
25. januar 2014 kl. 16:37 #67399
DW
378 IndlægDer har været lidt for travlt til, at kunne hive nogle produktive timer ud til samling af Porsche´n.
Men hele lørdagen har stået i garagens (Læs: Terapi-rummet) tegn og der er sket lidt fremskridt.
Det ledningsnet der forbinder kabinelyset er langt om længe blevet ført ned igennem venstre A-stolpe, dog ikke uden en del fremmedord!
Nu er der i princippet klar til montering af himmel.
Paprør til varmekasser er ført igennem og fastgjort.
Dørkontakter er forbundet og færdigsamlet.
Luftdyser er monteret med de renoverede clips.
Urene er sat løst i, indtil de rette kabler er forbundet.
Det ser i sagens natur ikke ud af meget? Men, føringsvejene er sparsomme og meget humoristisk placeret, så det tager sin tid!Attachments:
26. januar 2014 kl. 16:31 #67452DW
378 IndlægInstallering af filt som underlag til tæpper er påbegyndt, lidt af et puslespil…
Et tyndt lag skumgummi limet på loftet, så kan der snart sættes himmel op.Attachments:
28. januar 2014 kl. 19:29 #67580DW
378 IndlægDer kan snart sættes en ende på arbejdet med udlægning af filt.
Der mangler kun sædebunde, front på brønde samt sider på paneler.
Så er der i princippet klar til tæpper.Attachments:
30. januar 2014 kl. 18:08 #67733DW
378 IndlægEndelig….! 99% færdig med at lime underfilt på…
Kunne ikke dy mig, måtte lige prøve at sætte lidt af den ny kabine i.
En af de omforkromet lister, blev lige lagt på….Attachments:
30. januar 2014 kl. 18:27 #67739
Søren Navntoft
326 IndlægLækkert arbejde @Danhansen. Der hersker ikke megen tvivl om din systematiske fremgang og gode overblik. Bliver du færdig til sommer?
30. januar 2014 kl. 21:20 #67740DW
378 IndlægHej Søren
Tak for de pæne ord.
Planen er at den skal stå klar i maj/juni måned incl. test.
De værste nørkle arbejder er ved at være afsluttet.
Dog går jeg med tanker om at sende motor til Gantspeed i England for at få den tjekket helt igennem.
Sagen er den, at motoren var efter sælgers udsagn nyrenoveret (dog fik jeg renoveret toppe og karburatorer) men jeg kender ikke nogle i DK som kan udføre en korrekt gennemgang af en Super 1600 ?
Men glæder mig utroligt meget til at sætte mig bag rattet, i det jeg kun har kørt bilen èn gang, fra Aarhus til København i 2012….5. februar 2014 kl. 17:55 #68127DW
378 IndlægStille og roligt bliver der monteret dele, nye som renoverede…
En ny 65L tank blev indkøbt, i det den gamle var for ramponeret og ikke stod til at rede, desværre?
Afmaskning og en omgang med PS2 pistol og grå sealer, så ligner den en original!
Støddæmper og de sidste gummibøsninger skulle meget gerne arrivere i weekenden, så kan undervognen monteres.Attachments:
5. februar 2014 kl. 22:09 #68147
ruldal
148 IndlægDet ser edderrådme lækkert ud, jeg ville seriøst overveje at sove i den bil bare som den er nu, måske med en sovepose :)
Et teknisk spørgsmål, det filt og dynamat ser super ud, har også overvejet at gøre noget lignende ved min E21 da alt under tæpperne mere eller mindre er væk grundet det store rustarbejde der har været i vognbunden.
Men vil det filt ikke suge vand ?
9. februar 2014 kl. 00:32 #68422DW
378 IndlægHej Ruldal
Tak for de pæne ord.
StP, som “sølvpapiret” hedder suger ikke vand, filten er og bliver kun sat som på billeder, på hattehylde samt på de lodretgående flader.
Det er af rent praktiske årsager, at der er kommet filt på, for at øge overfladen, så tæpper passer.
Bunden forbliver ren, uden StP, kun løse tæpper.9. februar 2014 kl. 00:39 #68423DW
378 IndlægEn hellørdag i garagen, gav lidt luft på hylderne.
Himlen kom op og hænge, den skal lige have lov til at falde ordentligt, inden jeg begynder med lim og bandeord..
Luftindtaget i fronten, blev malet sort i bunden, inden ramme og net kunne monteres.
Nye horngitre blev sat på, ligesom den forreste krængningsstabilisator.
Samt en del andre ting, som også blev ordnet.
En masse lækre dele dukkede op, så hylderne ikke forblev tomme, alt for længe?Attachments:
9. februar 2014 kl. 12:10 #68433
ruldal
148 IndlægHej Ruldal<br>
Tak for de pæne ord.<br>
StP, som “sølvpapiret” hedder suger ikke vand, filten er og bliver kun sat som på billeder, på hattehylde samt på de lodretgående flader.<br>
Det er af rent praktiske årsager, at der er kommet filt på, for at øge overfladen, så tæpper passer.<br>
Bunden forbliver ren, uden StP, kun løse tæpper.Ja okay.
Som sagt skal nemlig have gjort noget ved min egen da der ikke er meget af det originale skum tilbage. Men Stp det vil jeg kigge lidt efter :)
10. februar 2014 kl. 19:23 #68512DW
378 IndlægStep by step, går det fremad og der sker lidt hver dag.
Viskermotor og stativ er færdigsamlet og monteret med nye pakninger, møtrikker og fittings.
En sidste justering af urenes placering og montering af kablet til triptælleren, så er de klar til at blive fastgjort og forbundet.
Tankens “nuprede” overflade er tør og jeg måtte lige prøve at se hvordan den ser ud på sin plads?Attachments:
12. februar 2014 kl. 20:56 #68712DW
378 IndlægBagklap og gitter monteret.
Drypbakke sat på plads under gitter.
Baglygter incl. nogle meget besværlige gummilister blev forbundet og sat på plads.Attachments:
12. februar 2014 kl. 21:40 #68717
Søren Navntoft
326 IndlægDan, du faldt for drypbakkens fortræfligheder. Er det et udslag af erfaring eller forslag fra andre?
Har du husket de små dryp gummidimser i baglygterne? Ikke for at være snagende, men de virkede supergodt på min 73’er.
12. februar 2014 kl. 21:42 #68718
Søren Navntoft
326 IndlægHov, havde næsten glemt dette.
Jeg har lidt originale 911 værkstøjs poser og lidt “rigtigt” værktøj liggende i mine gemmer. Hvis du mangler vil jeg gerne forære dig et sæt. Det synes jeg du fortjener for dine anstrengelser.
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.