-
ForfatterIndlæg
-
17. juli 2016 kl. 13:11 #121400
Ole Wichmann
815 IndlægInspireret af dagens 3000. Indlæg om hvilke biler vi drømmer om, kom jeg til at lave en liste over top 5 biler jeg realistisk overvejer at købe.
Jeg har på det seneste tænkt en del over om jeg p.t. har de forkerte biler. Sagen er nemlig at jeg får kørt for lidt i dem.
Min MGB GT er købt til at køre sprint og Hillclimb. Jeg har derfor bl.a. monteret racersæde, sænket den og fjernet den forreste potte på udstødningen. Den går godt, men er ikke særlig komfortabel, så jeg bruger den kun til småture, og så race 6-7 gange om året.
Min Jaguar XJ6 serie 2 SWB har kørt for lidt i år. MGen tager al min tid, så et par irriterende småfejl har taget alt for længe at få lavet. Og Jaguar Club of Denmark laver primært rally med kniv og gaffel i vore dage…Så hvad er min Realistiske Top 5?
– Porsche 924. Den skulle stå standard så familien kunne køre på ferie i den, og med et par ekstrafælge med semislicks kunne den også køre Hillclimb.
Alfa Romeo Alfetta GT. Samme fordele som 924 men med et skarpere design.
Jaguar XJ-S. Super GT vogn, men nok dyr i drift og for stor og tung til Hillclimb.
MGB GT V8. Har al den motorkraft og lyd som min MGB GT mangler. Det skulle være en af de originale, så har den også investerings potentiale.
Lotus Elite. Fed GT vogn med køreegenskaber til Hillclimb. Ville være sjovt at prøve glasfiber…17. juli 2016 kl. 13:23 #121406
Ole Wichmann
815 IndlægHvad er Jeres REALISTISKE drømme Top 5?
17. juli 2016 kl. 16:10 #121407
Per Jørgensen
29 IndlægJamen kun 5 biler – det er jo næsten umuligt. Min drømmegarage (den med de realiatisk opnåede biler) skifter næsten indhold dagligt, men der er nu visse biler, som dukker op igen og igen.
Fulvia Coupe
Den model, har jeg længe drømt om. Den aktuelle på billedet havde jeg faktisk lavet aftale om at se i Frankrig i næste uge. Men den er desværre nu solgt (selv om der findes en annonce fra en Italisk forhandler, med nøjagtig de samme billeder). Fantastisk farvekombination (og gule ekstralygter!). Og så har jeg (endnu) aldrig ejet en italiener (bil). Det skulle så åbenbart heller ikke være denne gang..Porsche 914
Denne var til salg på BAT, i en særdeles appetitlig ravennagrøn udgave.Faktisk så lækker, at jeg sagtens kunne leve med både de knapt så klædelige kofangere samt sideblinkene.Simca 1200S
Jamen, den er da bare smuk.Peugeot 504 Coupe
Jeg er helt pjattet med Pininfarinas vellykkede transformation af sedanen. Den i mine øjne smukkeste af 504’erne. Gerne en i den viste farve.NSU RO80
Ja, man burde jo nok gå i en stor bue udenom, men dels har jeg altså haft flere NSU før, og RO80 var bare så langt, langt foran alle andre i desgin.17. juli 2016 kl. 16:12 #121412
Per Jørgensen
29 IndlægRO80’eren skal altså også lige med…
Attachments:
17. juli 2016 kl. 22:24 #121422
Martin Lindø Westergaard
53 IndlægDet er lovlig barske vilkår kun at måtte vælge fem, for lige som @Per Jørgensen skifter jeg også fokus af og til. Men det er muligt: Jeg har fortolket ”realistisk” som en konkret bil, jeg har set til salg for nylig for en rimelig pris, og som jeg godt kunne tænke mig at se i indkørslen…
1976 Fiat 128 (1976) (Grøn)
1966 Simca 1300 (Bordeaux)
1964 Opel Rekord A 1700 (Rød)
1965 Ford Taunus 17 M P5 (Køkkenblå)
1971 Alfa Romeo Giulia 1300 TI (Grå)
Sidstnævnte måtte gerne blive i indkørslen, mens de andre sagtens kunne finde nye ejere efter et års tid eller to.
17. juli 2016 kl. 22:32 #121423
Anders Prip
102 IndlægDen liste kan jo kun være et øjebliks billede af en sindstilstand, den ændrer sig konstant, Ole ;-)
Men min nuværende sindstilstand drømmer om følgende 5;
Fiat 850 Spider
Jeg vil gerne prøve at eje en cabriolet, og jeg syntes at Bertone designet er så elegant her. Og min hustru vil se fantastisk ud kørende i den.
Lancia Fulvia Berlina
Jeg er vild med dens 3 box design, og den ville danne et perfekt par med min coupé.
Alfa Romeo Alfetta GT
Den har looket og lyden, og er bare fed syntes jeg. Det er ved at være tid nu tror jeg hvis den skal handles til en rimelig pris.
Mercedes 230C
Jeg skilte mig af med min tidligere, og undrer mig stadig. Den er er komfortabel, og har nogle elegante linier. Skøn cruiser.
Peugeot 304
Cabriolet eller coupé, den er dejlig fransk i udtrykket og ikke en man ser overhovedet syntes jeg. Sjældenhed tæller også.Attachments:
17. juli 2016 kl. 22:33 #121428
Anders Prip
102 IndlægLe pøtit Pøsjo
Attachments:
18. juli 2016 kl. 00:53 #121443
Klaus R
143 IndlægKun fem biler. Og så realistiske. Det er hårde ods, men her kommer budene fra mig – med alle forbehold for at der jo vil ske ændringer på ønskerne med tiden.
Nummer et er nævnt et par gange, men den er også på min liste. Alfa Romeo Alfetta GT – den rigtige oprindelige med 1,8 motor, og de små detaljer der kun findes på denne model.
Nummer to er også en Alfa Romeo. Det er en Bertone Coupé, og det skal være en Veloce med knækfront.
Nummer tre er også en Alfa Romeo. Nu ryger taget, så det bliver en Duetto med den fantastisk smukke bagende.
Nummer fire bliver en Lotus Elan fra omkring 1970. Chapmans kompromisløse tilgang til modellens opbygning i ren glasfiber er fascinerende, og med Lotus TC motor er der også lidt godt under klappen.
Nummer fem må så blive en BMW E9 som jo bare er uendelig smuk, elegant og lækker – præcis alt det mærket ikke står for i dag. Helst 3,0 CSi i en af de anderledes farver BMW kunne levere før alt gik i sort.
Nummer seks bliver……. Nå nej. Og der har vi problemet, og grunden til at listen ikke kan være statisk. Desværre gør det bare ondt, hver gang man sælger en gammel drøm. Også selvom det er for at købe en ny.
18. juli 2016 kl. 10:25 #121445
Soren W
390 IndlægHmmm, fem realistiske biler? Det kommer jo lidt an på om der skal sælges noget for at få nyt ind i garagen, men man drømmer og kigger jo altid. Jeg har bevidst udeladt Jaguar fra min liste, der er i tilfældig rækkefølge:
– Porsche 911 F eller G model. Fordi jeg bare må prøve en…
– Porsche 914 – 2,0 i blutorange. Den er for funky
– Porsche 924 (evt. Turbo). Elegante linier og lidt hillclimb i ny og næ…
– Mini (opgraderet til Cooper spec.) eller en senfirser Cooper
– Alfa duetto spider (Brera er for ny til denne liste)18. juli 2016 kl. 20:03 #121447
Per Einarsson
120 Indlæguh en sjov leg:
i min garage ville man kunne finde disse fem biler – alle med fuld tank og klar til at blive brugt:
1960 Lancia Flaminia Berlina – den højeste italienske stil med superlækker mekanik. Som en Aurelia, men med triangler foran og en mere omdrejningsvillig motor, eftermonteret med 3 carburattori. Meget billigere end en Aurelia. Tromler, transaksel og ratgear.
1964 Alfa Romeo Giulia Sprint GT – ikke en Veloce, men den oprindelige tanke fra Giugiaro; 1600 kubik og to dobbelte webere, helt simpel kabine og masser af solskin. Ikke billig, men evig stil.
1969 Jaguar XJ6 – en serie 1 med den dybe grill og de oprindelige tanker fra den oprindelige Jaguar spirit. Kompakt og stærk med god engelsk familiestil. Noget helt andet end Lancia.
1966 Porsche 912 – alle de fede detaljer fra en kort 911; de flotte kromdetaljer og den store åbne kabine med godt udsyn og spritzig kørestil. Billigere end 911, men med den hårdeste 356 motor. Lækker lyd og sine helt egne køreegenskaber.
1998 Lotus Elise – en serie 1 med 1.8 liters Rover motor. Den oprindelige tanke fra genopvakte Lotus. Fed til at køre til og fra arbejde i – og stor griner på trackdays. Respekt.
Attachments:
18. juli 2016 kl. 22:58 #121455
Claus Ebberfeld
604 IndlægJeg har heldigvis den ene af mine drømmebiler, Scimitar GTE – men jeg kan sagtens finde på flere:
Datsun 260 Z
Mercedes W111 (“Heckflosse” i coupé, gerne bare med 220 -motoren)
Volvo Amazon Herregårdsvogn
Opel Commodore 2800 GS
Jaguar 3.4 Litre (også kendt som Mk1)Men så er vi vi jo allerede på seks biler med Scimitaren, der er typemæssigt overlap mellem flere af bilerne, der mangler en racerbil, en åben (det skal være en Fiat Spider med chromkofangere), en youngtimer (det kunne være en Mercedes 190 2.3-16 eller for den sags skyld en mere ordinær variant), en GTI (hov, jeg har en i forvejen – må jeg så beholde den udover de fem?), en økonomisk bil – og en BMW E9. Og så videre og så videre. Det er derfor umuligt at lave en udtømmende liste, og den man så laver er et øjebliksbillede.
Veterantraktorer, motorcykler og campingvogne tæller selvfølgelig ikke med, vel?
Hvis jeg lige skal prioritere et øjeblik, så kunne jeg godt tænke mig, hvis min næste bil blev en Jaguar 3.4..Og så må vi jo tage den derfra.
19. juli 2016 kl. 20:18 #121509
holmen
456 IndlægAlfa 2600 Coupe
Lotus Europa Twin Cam – min gamle
240Z – med tredobbelt hvad de nu hedder karburatorer
Porsche 914
Triumph Vitesse Cabriolet Serie IIAlt dette i prioriteret rækkefølge
Alle skal være optimeret uden at det ses – dvs bremser, motor, undervogn.Men indtil videre er der kun plads til et stk legetøj og det er den lille nye.
19. juli 2016 kl. 20:53 #121510
Runesten
222 IndlægBiler som det burde være muligt at komme i nærheden af hvis der sælges lidt ud og som jeg drømmer er:
1. Porsche 911 F model. Pga designet og historien. Jeg har en G model og det er helt sikkert en langt bedre bil, men den savner lidt af charmen. Min 911 måtte gerne have en skør farve som fx Bahamagelb.
2. Porsche 356. Her kan der nok kun blive råd til en af de senere, men designet er ikonisk og selvom den kører som en opgraderet folkevogn har den simpelthen så meget charme.
3. Ferrari 308 GTB. For nogle år siden havde Stelvio en 308 til salg for 495.000 kr. Efter 288 GTO synes jeg det er den smukkeste Ferrari. Jeg ved dog ikke om jeg realistisk ville turde eje en. Historier om skifte af rem og motor ud osv lyder ikke rart.
4. VW Bus. Her er jeg hooked på 3 modeller. Den gamle splitbus i camper-trim, Splitbus DOKA, (pickup med dobbeltkabine) eller en Early Bay.
5. Mercedes 220 Cabriolet. Måske er jeg lidt for ung til sådan en og de er nok også blevet lidt for dyre, men for satan de har klasse.
21. juli 2016 kl. 21:16 #121546
Sorensen
1 Indlæg@ole jagmann – et fedt indlæg, som læses med lidt forsinkelse pga sommerferie i det østjyske
Hér er mit bud (- med forbehold for ændringer):
Triumph TR6 ( har jeg allerede)
Porsche 924 Turbo eller tidlig 944
BMW 635 CSI
Ford Mustang HT 1965 – 68
Mercedes 280 S ( tidligere model, men ikke heckflosse)Dbh
Ole S24. juli 2016 kl. 19:32 #121649
Anders Bilidt
648 IndlægEr der nogle som vil vaere saa venlige at definere ordet ‘realistisk’ i denne sammenhaeng…??
Jeg tror desvaerre at min liste af top 5 pt kommer til at lyde paa en enkelt tidlig 80’er Lada 1200S med smaarustne doerbundne. Mere bliver der vist ikke til…
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.