Forum ViaRETRO Tangenter fordi “dagens indlæg fik mig til at at tænke på…” ” FB – eller ej? her fra parti Berufsverbot….”skrigerrummet!
Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 92 i alt)
  • Forfatter
    Søren Navntoft
    326 Indlæg

De konstruktive forslag fra Ryhl og andre har jeg taget til efterretnng og noteret mig, og tak for dem. Jeg laver en tråd her i weekenden hvor jeg vil efterspørge lidt råd og tips inden nogle strukturændringer på forsiden og arkiverne. Jeg opretter en ny tråd fordi vi efterhånden helt har ødelagt Plys’ oprindelige tanke med denne tråd. Undskyld Plys.

Kvalitet er ikke ligegyldig, heller ikke diskussionen herom.

Kan ikke dy’ mig for følgende kommentar til Ryhl: Claus’ video i dagens indlæg er netop tænkt som det vi kalder dogme video – måske poppet i nogles øje, men sådan kan vi li’ det – og deraf en ringere videokvalitet, men også meget hurtigere at lave en Birkemoses tidskrævende projekter. Vi er skam helt med på, at vi med dette publicerer noget i lavere billedkvalitet, men ser man på hvad læserene linker til af Youtube materiale i langt ringere kvalitet, næsten dagligt, så undrer det mig lidt at det bliver et stridspunkt.

Oktans ovenstående spørgsmål giver mening. Ryhl du må da finde noget godt her på sitet? Jeg har forlængst set noget godt i dig, selv om det ind i mellem er gemt lidt væk. Med så mange gode pointer du har, og det mener jeg, må vi da kunne få noget ud af det.

Vincenzo
    38 Indlæg

Det bærer ærligt talt præg af en person hetz mod Claus. (Der går også lidt den anden vej) Det er uden særlig interesse for de fleste. Og det mindsker min lyst til at læse kommentarerne. Hvordan har i det?
    Jeg har aldrig mødt Ryhl. Jeg håber det sker i løbet af året. Men jeg håber endnu mere, at Ryhl og Claus mødes. Vi trænger til at få renset luften.

Oktan
    644 Indlæg

Ryhl: “.. der er jo ikke andet på billedet en Ebberfeld, og så nogle huse der drøner forbi.
    En TEST !!! Er det fordi han sidder i bilen, og ævler det samme af om klassikere og sig selv..”

Du har naturligvis al mulig ret til din nedladenhed overfor Claus eftersom du selv bidrager så
    meget til denne site, med dine fine artikler som med baggrund i hårdt arbejde leverer kvalitets-indhold,
    dine fine grundige veludførte tekniske indføringer i den klassiske bils mysterier og
    dine flotte vel-producerede videoer.
    DET giver dig selvfølgelig ret til at kalde Claus…en af de værter der har åbnet sine døre for dig, og inviteret dig indenfor og sagt ‘velkommen’ og ladet dig tage for dig af retterne…en ‘ævler’.
    Det manglede da bare, Ryhl.

Det ville naturligvis være en anden sag hvis du blot var en ukendt gæst her, der høfligt var inviteret
    indenfor for at nyde al det arbejde andre havde gjort , ganske uden beregning , for
    at du helt uden nogen som helst form for modydelse kunne nyde den fine grafiske
    opsætning og indhold, den megen indholds-mæssige guf, andres anstrengelser for at producere
    interessante videoer og al den anden udtryk for glade ved..kærlighed til..og fascination ved
    vores fælles interesse.

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Oktan og Vincenzo, enig.

Plys, Arto?
    Først nu forstår jeg hvorfor du gemmer dig inde i en Plys bjørn ;-)

Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg

Hvor svært kan det være… ? og så lige – god aften

Søren skriver:

“Jeg opretter en ny tråd fordi vi efterhånden helt har ødelagt Plys’ oprindelige tanke med denne tråd. Undskyld Plys.”

Søren, du kender ikke min oprindelige tanke – eller bagtanke – det er dit eget gætværk – de tre prikker…;-) du behøver absolut ikke undskylde – jeg har fået en del ud af tråden allerede…

Jeg fortsætter denne tråd – jeg har tænkt og den kan blive lang – om man vil. Og med kvalitet – tro det eller la´vær;-) !

Jeg skrev tidligere:

“Endnu flere er så dømmende over dårlig kvalitet og kan få det hurtig ned på skrift. ( Dermed ikke sagt at kvalitetsbevidste ikke kan være dømmende – lad os se…)
    De kan så træne hjernen lidt i at vende fortegn idag…”

Hvor er det dog fantastisk at se skribenter gå efter manden i stedet for bolden… en smule mere raffineret end på FB med “I like” ;-) …

Hvad er kvalitet? – hvor svært kan det være for jer…?

Jeg beder kun om at i lister jeres kvalitets eksempler op – ikke kritik af om Ryhl gør dit eller pjat,,,;-) Det formår i desværre ikke…

Jo en gør – Ryhl! … Han kan så også være ligeså primitiv som andre ,-)

Så må jeg fortælle noget…

Jeg har hele tiden haft en tanke i forhold til MotorRetro/SpectraMoto/ViaRetro. En ting har jeg hele tiden i rygsækken…

I relation til markedsføring har jeg indtil nu set en del mellem linierne hos…hmmm kapelmesteren, Ryhl, Lars D. , Alfista!,, Kroehl og …Ryhl… kan du huske OU?

Søren, Niels og Claus….

Jeg tror – nej, jeg ved! – at i roder indenfor markedsføring – i overholder ikke basale grundregler ( Jah, det sgu´så komme fra en anarkist)…og jeg er overbevist om at i kan gøre det nemmere for jer selv. Vi skal på bus-tur!

“To break the rules, you must first master them”

Jeg gider ikke komme med et langt CV men jeg har …også…vistnok

Kort 15 år med marketing, beskikket censor for undervisningsministeriet og… nåh op i røven med det…

– og Lars D. …Jeg har aldrig læst Peter Plys og aldrig fået godnathistorie…

Det er så op til jer om i vil med på bussen – eller ej…

Stig ind , sæt jer ned , hold kæft, tænk!!! og kom så med jeres svar på hvad i synes er kvalitet…turen er begyndt
    I kan stige på undervejs – eller af! -når i ikke holder jer til spørgsmål…bare rolig, der blir´rigelig med stoppesteder ;-) !

Bussen kører …

Spørgsmål 1 : Hvad er kvalitet i ViaRetro-regi…?

Ole Wichmann
    815 Indlæg

I do not want to complain about a free lunch, men siden du spørger: Spørgsmål 1 : Hvad er kvalitet i ViaRetro-regi…?

Det helt basale, inden du kan komme ind og nyde kvaliteten af indholdet, så skal siden åbne og du skal evt. logge ind.
    Så helt ærligt, de IT udfordringer der har været, spolerer kvalitetsoplevelsen. I 2014 er vi jo vant til at alt skal gå lynhurtigt.

Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg

Dejligt Ole – også en måde at komme videre på i sit liv…jeg åbner lige dørene-mig kvajhoved…

“Det her er noget lort – det må jeg blive bedre til for at et vist kvalitetsniveau kommer tilstede.”

og nu er det vigtigt at holde fast…vi er her for at hjælpe. Det var dig, der gav en frokost denne gang…

Dejligt at se dig i bussen – Ole (har du billet?;-)) – tag plads

Vi skal ud at se skoven for bar´træer…alle er velkomne

Mer´kvalitet?

Ryhl
    303 Indlæg

Tak Plys, eller den der nu er gemt inde i bjørnen :-)
    Jeg har endnu ikke set så mange helhjertede forsøg på konstruktive forslag, og eksempler på hvad man kalder kvalitet …. men nogle får åbenbart og til gengæld, – ondt et hvis sted, over at jeg tager udfordringen op… her !
    Jeg håber da heller ikke jeg har spammet, ødelagt og fjernet din tråd fra det oprindelige, PLys. SÅ beklager jeg meget. Men der stod jo, at den var åben for alt og alle, og ikke noget med at klippe forbindelsen og jamme frekvensen, så jeg forstår ikke helt at F.eks. Søren nu synes at DET skulle være et stridspunkt ….
    Men ellers håber jeg da bare at du giver forståeligt udtryk, Plys – du tilhører da ikke det tavse, og ellers kun rygklappende flertal.

Hvorfor er jeg her ???
    Tjaah! hvis man ellers læser tråden her, burde det da fremgå at der er ting jeg finder interessant, og i div. andre tråde, også selv prøver at bidrage til …. AT jeg så er ærlig og aktiv i tråden her, er måske skammeligt og forfærdeligt …

Men selv synes jeg da, at det er bedre end at gøre det i de respektive Blog-tråde … Selv synes jeg egentlig, og ærlig talt – at i er nået langt med mig …. :-)
    Det kan være nogle synes, det var bedst jeg helt holdt mig helt væk …. det kan da også være jeg gør på et tidspunkt. Ellers har admins’ne jo muligheden for at blokere mig, eller såmænd bare give klart udtryk … så er det da intet problem. Jeg vil hellere have direkte og ærlig besked, end alt det der hvisken bag ryggen … og det er jo så også det der gør det så frygteligt for nogle, – at jeg er her !

Kondrup
    464 Indlæg

Godaften …
    Jeg er lidt i vildrede om hvad du vil vide Plys …. Kvalitet ..
    Men spørg du om Viaretro er kvalitet? så vil jeg svare nej, på samme spørgsmål om eks. Ekstra Bladet eller andre online ting, vil jeg også svare nej. Kvalitet kan være et par gode sko, jeans, jakke, bil, motorcykel, cykel, bildæk, cykeldæk, papkasse, termokande, kaffemaskine, kaffebønner, vin, sherry, øl, whisky, gin, rum, sofa, seng, osv…..

ViaRetro er for mig lige som Tour de France, Underholdning, bare hverdag…. og kan læses/ses når som helst…
    WTF råber i nu …. men jo den er god nok, der er også etaper i touren jeg ikke gider glo på, ligesom der dage hvor, “dagens indlæg”, ikke er min smag. Sådan er det jo bare.
    For mig vil et magasin, en avis eller lignede, online som trykt, aldrig være andet end underholdning.
    Måske er jeg bare underlig, hvad ved jeg…

offtropic.: Plys, min far har nu brugt ca 3½ mdr. på at lede efter den gamle “blå brød skæremaskine” og har nu givet op, og er 99% sikker på den er smidt ud for længe siden. Me so sorry …. :-)
    og her til sidst, har i nogen siden fået tæsk af en cykel ?? det fik jeg i dag, da min krank nøgle knækkede to tænder og slap sit greb i krank boksen, og skrårøret stak mig en bule i panden ;-) hvem har sagt manuelt arbejde aldrig har skadet nogen ??? han skulle sgu prøve det selv ….
    God weekend

Attachments:
    Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg

Jeg skal gi´dig et fingerpeg Ryhl

Du får en fribillet – stig ind…du har jo allerede svaret – faktisk har du givet mig mange guldkorn – nogen af dem satte jeg så modsat fortegn på;-)
    Du blir´her – og så glemmer du lige et ord… ; “Claus” ;-) Bare rolig, der er mange spørgsmål i min taske- du har faktisk også svaret på nogen af dem før…

Lars K. alias “cykelskalleslugeren” -jamen jeg vil bare vide hvad i indeholder – i er mine mulige faste kunder her i bussen – og …bare det lige nu er hvad i forstår ved “kvalitet”…lige nu er jeg ikke dommer(i skrigerrummet har vi ikke noget fælles “sprog” …endnu – vi er alle underlige;-) …det er jer, der bestemmer ruten. Sæt dig nede ved Ole…

Ryhl , du sidder heroppe…du har noget du vil vise far – noget youtube? Ok Ryhl med lidt musik undervejs. Jeg holder meget af at køre i dobbeldækker – særligt gennem London og Berlin om aftenen – det er egentlig også kvalitet for mig…nåh i bestemmer selv hvor i vil sætte jer…Nej Ryhl – kapelmesteren er ikke kommet endnu.Nu holder du lige mund i nogen minutter og… tænker…du må ikke tale med chaufføren under kørsel.
    Vi skal ha´flere kvalitetsbevidste med…der er gratis billetter, til dem, der kan gi´eksempler på kvalitet…hvem mon dukker op ved næste stoppested?

Ryhl
    303 Indlæg

Skal vi opføre “Kejserens nye klæder” i en bus, Plys … ny idé ! Måske skal det være en Londoner med overetage, så dem der stiger på, og alligevel ikke tåler det, har deres egen afdeling ….

Endnu en U-tube video, uden optagelser der nominerer til oscar, men dog med musik …. optaget i en bus:

holmen
    456 Indlæg

Hold da kæft et indlæg – mon ikke der er mulighed for at holde tråden kørende under en anden overskrift.
    Det kunne være noget i retning af:
    “Amatørredaktionens* brokhjørne”
    Eller så findes der muligvis andre fora på nettet som har hovedfokus på:
    “Indhold og struktur på særinteresse blogs”
    Her kunne der så frit debatteres på kryds og på tværs om hvordan den rigtige redaktion sikrer at indhold, struktur, retning, moderation osv. bedst sikrer en levende blog, hvor de underliggende debatter handler om interesse området – for viaRetro, klassiske biler, eller køretøjer og den historik og aura der omkring samme.
    Og det er her kvaliteten ved viaRetro kommer til sin ret – de historiske indlæg, værkstedstips, videoindlæg, fest og kaffearrangementer und alles.
    ViaRetro trioen leverer efter min mening en lind strøm af interessant læsestof, levende billeder og rammer om et ikke mærkesnobbet klassiker miljø unden sidestykke her i vores lille andedam. Hatten af for det – det bør alle uden undtagelse værdsætte .

Holmen

*her henvises naturligvis ikke til viaRetro trioen – blot for klarhedens skyld.

jewer
    894 Indlæg

Kvalitet i Viaretro-regi? Hold kæft hvor ville jeg gerne formulere noget genialt hér – men der dukker ikke en skid op i knoppen på mig – for lidt rødvin til aften, tror jeg – eller er det sådan man har det når man blot er generelt godt tilfreds med tingenes tilstand?

Hhmmmtjahbumbummelum….en kvalitet kunne vel være at det er gratis – endnu.
    En anden kvalitet kunne vel være at jeg føler mig underholdt på en god måde. Hvorfor ellers vende tilbage på daglig basis – adskillige gange.

Jeg napper en plads nede på bagsædet.

Holmen kom lige med et indlæg mens jeg skrev. Det triggede mig til følgende: En meget stor kvalitet er den rummelighed man efterhånden støder på mange steder indenfor den del af klassikermiljøet en del af os herinde bevæger os rundt i. Det mener jeg Viaretro/Spectramoto/Motorretro har været stærkt medvirkende til.

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Hjulene på bussen drejer rundt…

Attachments:
    Ryhl
    303 Indlæg

OK ! Chauffør Plysbjørn, jeg holder lige mund et øjeblik, og tager mig af bussens “Ad Libitum” rødvin i stedet, som er ganske udmærket ….

Så må vi se, hvad der sker ved næste stoppested, eller om dem der allerede er steget på, også har konstruktive forslag og eksempler på “kvalitet”, hvis de ikke allerede er skræmt over reaktionen af …..” jamen … han har jo ikke noget tøj på” ….

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 92 i alt)

Emnet '” FB – eller ej? her fra parti Berufsverbot….”skrigerrummet!' er lukket for nye svar.