-
ForfatterIndlæg
-
5. marts 2014 kl. 22:27 #69990
Ryhl
303 IndlægNååh ja – jeg forholder mig jo stadig til overskriften, og Plys oplæg …. derfor sproget, som måske kun Plys forstår ;-)
5. marts 2014 kl. 22:56 #69992
jewer
894 IndlægJeg forstod det godt – tror jeg nok :>D
5. marts 2014 kl. 22:56 #69993
Claus Ebberfeld
604 IndlægDet er udmærkede forslag, Ryhl – tak for dem. Men jeg kan ikke lade være med at påpege et paradoks imellem, at du ønsker mere aktivitet og seriøsitet på forum, men ikke selv kan levere det. Misforstå mig ikke, men det siger jo noget om, hvad forum er oppe imod: Det ER der jo allerede, og værsgo’ at putte seriøsitet ind i det.
Den her med hvordan forum bliver stort og stærkt er også interessant:
Det kræver noget helt andet, end at 2-3 personers daglige personlige blogindlæg, og reklamer for det og andet, fylder 95% af forsiden.
Her var det selvfølgelig igen interessant at høre nærmere, hvad det “noget helt andet” er mere konkret. Men jeg vil lige minde om en gammel og meget klog amerikansk talemåde: “There is no such thing as a free lunch”. Og vi skal også skal ud at køre på broer og sejle med færger. Og et-eller-andet skal vi jo også køre i.
Men pas nu i øvrigt på med den seriøsitet: Jeg er alvorligt bange for at en tidligere kopimaskinesælger vil nedgøre din faktuelle viden som røvkedelig. Det er svært at gøre alle tilfredse.
5. marts 2014 kl. 23:11 #69994
jewer
894 IndlægDe sidste to linier er rigtig go’ humor :>D
5. marts 2014 kl. 23:12 #69995
Ryhl
303 IndlægVi når nok aldrig helt samme bølgelængde Claus … ;-)
Det ER der jo allerede, og værsgo’ at putte seriøsitet ind i det.Forum skal fungere noget bedre først, og som sagt have lidt højere prioritet og fokus …
Det er svært at gøre alle tilfreds, men umuligt med den nuværende struktur og fokus. Kopimaskinesælgeren må gerne nedgøre mit savn af seriøsitet … det har jeg også gjort ham ;-)
Jeg er stadig naiv nok, til at forestille mig, at der er plads til det hele, og meget mere af det …. hvis det prioriteres, og ikke druknes.6. marts 2014 kl. 00:49 #69997
Niels Abild
218 Indlægmin kritik opstår ved at jeg fra claus hører om de problemer han har med at skabe sig selv en eksistens,han forsøger med det ene efter det andet,så er det chokolade,så er det viaretro,og så er det noget helt tredje han forsøger at leve af,jeg prøver at hjælpe ham,giver gode råd,mener jeg selv,men han overhører dem blot,og forsætter i samme spor,og for at presiser hvordan jeg kan tillade mig at give gode råd,bliver jeg nødt til at fortælle baggrunden for min erfaring,i dette tilfælde at få nogen til at købe de produkter man prøver på at sælge,og når nogen ikke gider at modtage de råd,bliver man stødt ,og så ender det med vulkanudbrud fra min side,begrundet i den samling mennesker der bedst selv vide,uden at tage hensyn til 75 års erfaring,beviseligt med stor succes,særligt inden for at sælge et produkt
siden jeg blev prof som jazzmusikker i 1970 har jeg ikke levet af at spille,men af at sælge en vare,ved at lave pr,som folk kunne forstå,og det er disse råd der gang på gang bliver afvist af ledelsen af foretagnet viaretro,jeg er alment blevet rost af avis folk for min måde at fremstille tingene på,så det bliver interesant at læse stoffet,og mange avis skribenter tage mine forskelige presse omtale og sætter det direkte i aviserne,når jeg så senere taler med dem,siger mange til mig at det kunne de ikke have skrevet bedre,og overst til dansk betyder det at min måde at tlænke på skaber kunder,det er derfor jeg har haft råd til at leve det liv som jeg har gjort og stadig gør,nemlig indløse mine drømme.
nu til sidst en lille historie,for mange år siden fik jeg en telefonisk henvendelse fra telia,om oprettelse af en hjemmeside,og åben som jeg er aftalte vi et møde på deres kbh kontor,jeg medbragte billeder og pr stof,og mødtes med 2 yngr medarbejdere som var Telias eksperter i hjemmesider,de fik minne bileder og etc,og lovede at ringe tilbage inden for 14 dage,ind til møde igen hvor de stolte fremviste deres opsætningen af det der skulle blive min nye hjemmeside,ifølge min opfatelse noget vøre lort der ikke hang sammen,ja noget rigtigt lort,så jeg gjorde et nyt oplæg,alt imens de 2 ungersvende udvekslede blikke til hinanden bag min ryg,og jeg kunne se at de mente jeg var en gammel idiot,som man bare skulle slippe af med hurtigst,nå men sådan og sådan vil jeg have det,og så gik jeg,en måned senere fik jeg et brev fra Telias marketings cheff i Stockholm,man skulle trykke en folder i 4 millioner eks til gratis uddeling i Sverige,og den skulle indholde et eksempel på en god hjemmeside,måtte man anvende den hjemmeside jeg havde sat op i kbh,ok sagde jeg,24 dage kom der en kasse rødvin af bedre sort,med tak fra telia,og senere op i mod jul kom der yderlig 3 flasker rødvin fra telia,samtlige deres danske kunder havde været med i en afstemning om den bedst hjemmeside,og hele 83% havde stemt på min hjemmeside
så et eller andet mår jeg kunne,og claus jeg har folderen her og brevene som du kan se næsre gang du besøger onkel niels
kapelmesteren6. marts 2014 kl. 00:57 #69998
Niels Abild
218 Indlæghjemmesiden fra folderen
6. marts 2014 kl. 06:46 #69999
Ryhl
303 IndlægJa Niels Abild, vi er nok også meget forskellige og uenige om mangt og meget, men jeg tror jeg fanger dit budskab her. Ihvertfald nok den del Claus ikke forstår …
Jeg kender så ikke Claus personligt, og aner intet om hans økonomi og hvad han egentlig lever, eller har levet af. Men det fremstår tydeligt for enhver at tidl. Motorretro og nu Viaretro, ihvertfald OGSÅ er et forsøg på at tjene penge.Principielt egentlig ikke noget forkert i det, men uanset hele formålet med Viaretro, mener jeg man skyder sig selv i foden. Jeg tror sitet kunne have været mange gange større efter et år, hvis man havde gjort det anderledes.
Som eksempel kan man tage Jørgen Klitholms gamle Cuore Sportivo, hvor Claus i den sidste tid selv leverede blog-indlæg. Og der var også lidt reklamer for div. osv., men 95 % af alt indhold stod brugerne selv for, og der var mange flere og langt højere aktivitet end her, selvom det “kun” handlede om italienske biler.
Jeg har altså mødt mange, der godt kender Viaretro, men synes det virker alt for selvpromoverende, både for Claus’ person og hans produkter. Se alene forsiden, hvor meget plads og fokus der bruges på “Tilbud” på dyre skjorter, det berømte plastic-Leica, Claus’ personlige vinteropbevaring osv …
Claus kan tilsyneladende ikke selv se den “negative” effekt af sammenblandingen, og nu heller ikke med facebook. Muligvis kan Søren og Niels heller ikke, eller følger bare med som det tynde øl …Jeg har tidligere foreslået at hans webshop lå på en helt anden adresse, selvom der godt kunne være et link eller en enkelt reklame. Der findes massevis af webshops derude, der sælger og tjener styrtende … UDEN at have en blog med daglige indlæg og kommentarer . Hvis varen og prisen er interessant, er det intet problem, og så kan man endda reklamere og markedsføre på almindelig vis, uden det virker så søgt, som Claus’ evige forsøg her, på både direkte og indirekte “reklame”.
Stor respekt for det kæmpe skrivearbejde og den store opfindsomhed, for at holde den daglige kvantitet kørende. Og med al respekt for flertallet, af den lille faste skare der altid synes alt er fantastisk og perfekt … undskyld mig min ærlighed – men jeg er bange for det siger mere om dem, end resten af de + 50.000 potentielle, med en interesse for emnet… – eller hvad tallet nu end måtte være.
6. marts 2014 kl. 09:05 #70020
Martin Lindø Westergaard
53 IndlægRyhl: Tak for dine gode betragtninger herover. Jeg er ikke enig i dem alle, men det er godt at se nogle konstruktive overvejelser om Viaretros udvikling, og jeg vil gerne knytte et par bemærkninger til.
Annoncerne: Jeg lægger faktisk slet ikke mærke til dem, for de har været der så længe, at jeg ikke længere ser dem. De kunne med fordel anbringes for sig selv.
Udbredelse: 50.000 potentielle læsere lyder af temmelig meget. Er der basis for det? Har vi et overblik over, hvor mange, der daglig er forbi sitet og læser?Nej, jeg synes ikke, at alting herinde er ”fantastisk og perfekt”, men en blog og et netværk kan jo i sin natur ikke være andet og mere end det, som bagmændene og medlemmerne bidrager med. Og her synes jeg, at det ledende trekløver herinde viser sig meget large med at slå dørene op for interesserede gæsteskribenter, der får mulighed for at bidrage med, hvad de nu synes er interessant. Selv er jeg meget glad for at kunne få lov til at udbrede mig i mit hjørne med bogreolen, og jeg har indtryk af, at nogen synes godt om det, og nogen finder det kedeligt. Og sådan vil det være. Jeg interesserer mig ikke for Formel 1 og racerløb, men hold da k***, hvor har jeg lært meget om de ting ved at droppe forbi, når der står racerløb på menuen.
Det er simpelthen ikke rimeligt at tale om berufsverbot og Nordkoreanske tilstande. Et onlineforum SKAL have en moderator, der kan klippe forbindelsen, hvis kommentarerne skejer ud – om ikke andet så af hensyn til de kommende bidragydere.
Det er heller ikke rimeligt at gå rundt i hjørnerne og brokke sig uden at konfrontere Søren, Niels eller Claus med det først. Hvis nogen skulle have glemt det, får vi faktisk hver eneste dag gratis adgang til læsestof af en kvalitet, som er svær at finde i noget dansksproget tidsskrift – hvis det overhovedet KAN findes. Og igen: dørene står åbne, så alle har mulighed for at bidrage og gøre en indsats for at rette op på det, man må være utilfreds med.
Set fra mit bagsæde er et onlineforum et sted, hvor man enten bidrager, eller holder sig væk.Og så til mine forslag:
Facebook-integrationen: Den virker forstyrrende i kommentarerne, som af og til kan være vanskelige nok at bevare overblikket i. Jeg kunne savne, at man kunne kommentere de enkelte kommentarer, uden først at skulle henvise femten kommentarer tilbage. Det ser også ud til, at nummereringen af kommentarerne er forsvundet? Endvidere kunne jeg godt tænke mig, at feltet ”seneste kommentarer” var lidt større. Hvis man har været væk fra Viaretro i en dags tid, er det meget svært at læse op på kommentarerne. (Nå ja, det er måske et luksusproblem.)
Hastigheden på sitet har vi talt om.
Abonnement: Jeg synes godt, at man kan gøre Viaretro til noget man abbonerer på. Hvad prisen skal være, ved jeg ikke, men man kunne jo sammenligne Viaretros månedlige sidetal med de gængse klassikermagasiner og se, hvad de koster pr. side, og så gange op.
Viaretro er værd at betale for.
Kort og godt.6. marts 2014 kl. 10:08 #70030
Peter Plys Karlsen
586 IndlægGod dag herfra Parti Berufsverbot…en ganske særlig dag – den 6. marts 2014
“Det er simpelthen ikke rimeligt at tale om berufsverbot og Nordkoreanske tilstande. Et onlineforum SKAL have en moderator, der kan klippe forbindelsen, hvis kommentarerne skejer ud – om ikke andet så af hensyn til de kommende bidragydere.”
Citat Martin Lindø Westergaard
Nu synes Parti Berufsverbot ,at De i særlig udstrakt grad selv bidrager med udskejelser i ovenstående indlæg ,men godt at De kommenterer til trådens hovedemne med Deres korte …
“Facebook-integrationen: Den virker forstyrrende i kommentarerne…”
Parti Berufsverbot er særlig glad for tilføjelsen…”som af og til kan være vanskelige nok at bevare overblikket i.”
Vi tillader Alles yderligere kommentarer uden at klippe forbindelsen…
Redaktionen kæmper … http://www.youtube.com/watch?v=FuANcBS5oQw
Nåh men en lille pause igen… Jeg pisser ned på bodegaen. Det var Else, der lærte mig det…
“To break the rules, you must first master them”…
“True love”
Attachments:
6. marts 2014 kl. 10:15 #70033
Søren Navntoft
326 IndlægJa jeg læser stadig med, interesseret.
Vil dog lige, med syv tommersøm, slå følgende fast. Ikke mindst for at fjerne fremtidige og nuværende misforståelser.
ViaRETRO er idag drevet som et professionelt selskab, et anpartsselskab. Med lønninger ( små dog ) og alt hvad sitet medfører af driftomkostninger. Claus sælger ingenting personligt længere. Alt er i ViaRETRO regi og alle beslutninger træffes i enighed mellem Claus, Niels og jeg. Derfor skal ingen skyde på Claus personligt for sin medvirken til at optræde som salgsmand ViaRETRO regi. Chokoladen og tøjet har faktisk været en fin forretning for os indtil nu, bare til en orientering. ViaRETROs økonomi er i dag så meget i bedring at vi rent faktisk får noget ud af anstrengelserne. Nøjagtig som var det planen.
Trafikken er også i stigning uge for uge, så noget gør vi rigtigt nok, men det siger jo intet om kvaliteten og eventuelle forbedringer. Og det er det vi taler om, eller hvad?
6. marts 2014 kl. 10:26 #70035
Peter Plys Karlsen
586 IndlægSøren – der tales om så meget forskelligt – alt imens trafikken stiger
Parti Berufsverbot har givet ytringsfrihed – det er den 6. marts…
Selv store drenge med små kugler kan få deres lyster styret idag… og små drenge med store kugler – alt er tilladt idag
“Det er eddermame dejligt vejr -jeg har aldrig skreget… – jeg prøver lige…: Pip – pippelip!! ?
Eddermame fedt at ha´prøvet at skrige – takker skrigerrummet – kan ikke leve uden skrigerrummet – I like!
6. marts 2014 kl. 10:50 #70036
Claus Ebberfeld
604 IndlægSå har man hørt det med:
når nogen ikke gider at modtage de råd,bliver man stødt ,
Kapelkejseren når nye højder. Niels, jeg ringer…
6. marts 2014 kl. 10:55 #70037
Peter Plys Karlsen
586 IndlægNej vi …Berufsverbot klipper telefonforbindelse – hmmm trådløs!!?? – vi gør et eller andet …det er lige her det foregår…kom tilbage…
ArrrrrggggggggggHHHhhhhhhhHhhhhh
6. marts 2014 kl. 11:12 #70041
Ryhl
303 IndlægTak for den oplysning, Søren. Det er godt at vide, og undskyld min uvidenhed. Det mindes jeg ikke at være faldet over i “Om Viaretro” eller andetsteds.
Måske er der noget jeg har overset i menuerne, dem kigger jeg sjældent sporadisk igennem, – og ligesom Martin, sjældent reklamerne på forsiden.Men nytilkomne der får deres førsteindtryk af Viaretro gør jo, og det er vel en vigtig del af en forsides funktion.
Og så selvfølgelig at stå i en vis relation til indholdet, og det kan man jo så godt sige forsiden faktisk gør ….Jeg er så ikke helt enig med Martin:
” læsestof af en kvalitet, som er svær at finde i noget dansksproget tidsskrift – hvis det overhovedet KAN findes.”Jo – “hvis det overhovedet kan findes” – for der er bestemt stof som ikke findes andre steder.
Og igen med respekt for læserne, f.eks. Claus’ indlæg om hvilken bil han skal drømme om som den næste, selvom de foregående ikke er solgt, og vi ved han har ændret mening igen inden … Det kan godt være kapelmesteren har rekorden, men ellers er det mit indtryk, at det er de indlæg der trækker flest kommentarer.Det siger måske noget om klientellet her …jeg tror ikke det er for et generelt eller større klientel, og jeg tror ikke den gik i trykte magasiner, som det i det hele taget også kan være lidt svært at sammenligne med.
Personligt mener jeg Veteranposten og Classic Motor, er af en helt anden kvalitet, jeg tror også de har flere og andre læsere end Viaretro, selvom de koster penge, og ikke bare fordi de er på papir …
Men man kan da prøve at udgive det, som månedligt magasin i bladform, og se om det overhaler de andre !!!At oprette betaling for Viaretro, eller dele af, kan sikkert være en god idé – hvis det samtidig hæver kvaliteten og opdelingen af materialet. Der vil uden tvivl falde nogle fra, det er meget forskelligt hvordan folk forholder sig til det , i fht. f.eks. reklamer.
Claus’ talemåde “There is no such thing as a free lunch” forholder jeg mig måske ikke til på helt samme måde, som Claus … Det er da kun nærigrøve og smagsløse bønnetællere der synes, at mærket “Ad Libitum” altid er den bedste rødvin, – uanset hvilken ;-)
Emnet '” FB – eller ej? her fra parti Berufsverbot….”skrigerrummet!' er lukket for nye svar.