-
ForfatterIndlæg
-
7. marts 2014 kl. 23:51 #70133
Peter Plys Karlsen
586 IndlægGodaften Holmen og Jewer
Der er talt nok tåget idag – det plejer ellers at være min metier… Holmen du stiller lige sprutflasken udenfor så behøver du ikke stå at trippe, kom indenfor…
Vi hørte også lidt af din version af kvalitet ; “de historiske indlæg, værkstedstips, videoindlæg, fest og kaffearrangementer und alles.”
Und alles…den må du lige uddybe lidt – sæt dig ned ved siden af Ryhl – i skal tale sammen!
Jewer – godt du ku´komme – der er plads til dig …også en kvalitet med store rammer…
Det blir´en kvalitets-tur
Næste stop…
7. marts 2014 kl. 23:59 #70136
Claus Ebberfeld
604 IndlægGæsteindlæg.
8. marts 2014 kl. 00:13 #70139
Peter Plys Karlsen
586 IndlægDu skal være velkommen Claus…
Dejligt at se dig – du fik så byttet en Civic med en bus-billet…
Nåh – kvalitet i form af gæsteindlæg, ja, selvfølgelig
Kom indenfor – sid ned …du skal vist også tale lidt med Ryhl.
Jewer – gi´lige plads for rummelighed
Vi kører igen
8. marts 2014 kl. 01:00 #70150
Niels Abild
218 Indlægjeg må ikke skrive noget personligt,man mener jeg provokere mesteren,har lige fået mundtlig skideballe i dag,og det elsker jeg mesteren for,det er den vej det skal gå,nosser ,så man får noget udrette,ved siden af at være ham den pæne mand,jeg kender ikke mange indenfor buisnes der ikke har albure,og en stærk vilje til at få gennenført de ting,og lige nætop for at få genemført må tromle nogen ned på vejen,nej top foretningsfolk,er ikke bror flink,de er fantastiske skuespillere med en påtaget facade,men hvis man kikker godt efter under frisyren vil man se 2 horn stikke ud,og så er der den type jeg hører med til,den der spiller med åbne kort,og sige tingene som de er,det har gjort mig fantastisk upopulær hos ca 75 % af dem der har truffet mig,men det sk jeg på,i den anden ende har det givet mig mulighederne for at indløse de ønsker jeg har haft,både materieltog bekendskabs mæsigt,ved at jeg har kunnet fravælge ligegyldige mennesker på min vej,og har aldrig haft nødvendig at gøre mig til over for nogen,som sagt dette er en forklaring til claus,som prøver at være do gooder,og det gør at han har svært ved at nå de mål han sætter sig,derfor var det befriende for mig at få en mundtlig skideballe af claus,og det siger mig at han er på vej i den rigtige retning
peter i gamle dage underviste jeg salgsdiriktørene fra t.bak jensen,som på det tidspunkt var numero 1 i dk,de skulle lære at sælge af kapelmesteren,det var en forespørgsel fra t.bak jensen,om at få den bedste salgs træner ved Xerox til at give de høje herre en omgang tæsk
alt det var i skriver ovenover her på siden forstår jeg ikke en brik af,men jeg er bare stadig dk ældste dap barn
kapelmesteren
sælg så den forbanede daf for mig så jeg kan få chevyen hjem,husk at der er 10 % provision,og mulighed gratis at låne en racer bil,det koster normalt op mod 10,000 kr at leje en kampklar racer en weekend8. marts 2014 kl. 01:34 #70159
jewer
894 IndlægBehøver ikke at gi’ plads. Jeg tog en bagsædeplads og hvis Claus skal snakke med Ryhl skal han jo sidde oppe foran :>)
8. marts 2014 kl. 01:44 #70160
Peter Plys Karlsen
586 IndlægJah, bonerte Niels så er vi her- hop indenfor- prøv kollektiv trafik!
Du spiller ikke i bussen…
Kom indenfor “Mr. 75 % fantastisk upopulær quality” – du fatter alligevel ikke en skid af det hele…;-) og alligevel kommenterer du til gemte spørgsmål i tasken…og salg…
Og det er så også ligegyldigt
Formanden sagde engang…:
“‘Forargelse er den følelse man får, når man ser andre gøre noget man gerne selv vil, men ikke tør.”
‘Jeg forstår ikke altid hvad alle de kvinder vil med mig. Jeg har jo trods alt bare en ganske almindelig arbejderpik.’
Niels – for mange letpåklædte kvinder?!! nej jeg kan ikke tale under kørsel – Tag lige Ryhl, Claus, og Holmen med ned til bagerste sæde -jeg synes de taler lidt højt… Jewer du rykker længere frem…helvedes skakspil- det her…
Nåh et stykke natmusik og så drømmer vi…
8. marts 2014 kl. 11:38 #70167Ib Erik Söderblom
423 IndlægRyhl, tak for din kommentar til mine spørgsmål (som er et par sider siden…)
Jeg har desværre ikke haft tid, før nu.I virkeligheden er vi enige på nogle kerneområder, men jeg ser nu også en del af det, du betragter som “tyndt”, som godt. Jeg læser 1000 gange hellere om Datsun og Honda, end Ferrari…
Hvorved jeg anses som kultur-fattig???Jeg vil nu godt være fri for at få skudt i skoene, at jeg måtte mene, at Facebook er efterstræbelig kvalitet.
Og jeg synes det er kedeligt, at hvis man ikke er til Kvalitet, så er man til Facebook, som du tilsyneladende mener.
Der er heldigvis nuancer derimellem.mvh Ib
8. marts 2014 kl. 12:00 #70169Ib Erik Söderblom
423 IndlægSå fik jeg samlet op.
Jeg har støvet viaRetroigennem og har IKKE set noget, som udgør et kvalitetsproblem !
Når vi snakker selve stoffet.
Derimod er de velkendte maskinproblemer et problem. Langt mindre end tidligere, men stadig tilstede.Êt sted jeg ønsker langt større kvalitet er i Forum delen, som jeg finder rodet og uoverskuelig og helt umulig at holde sig tidsmæssigt opdateret med, hvis man ervæk blot nogle dage.
Et problem mange Fora har. Også CuoreSportivo havde det… (bemærk punktummerne, Plysbjørn og dan din mening).
Jeg har gennemløbet samtlige de forajeg ermedlem af, selv Facebook (Giiiiiiisp!) og kan endnu ikke pege på en Endlösung.
Når det sker, vil jeg tage det op med Søren, så han evt. kan kigge på om det er interessant og om der måtte være kompatibilitetsproblemer ell.Bussen må du gerne beholde Plys.
Jeg er selvtransporterende, da jeg ellers ikke kan komme foran.8. marts 2014 kl. 12:51 #70176
Kai
583 IndlægMht. forum, så har jeg tidligere henvist til scalerace.dk
Prøv at opret dig som bruger, Søren, og se noget der virker, efter min overbevisning, så godt som det kan.
Bloggen postes et bestemt sted i forum, og kommer frem på forsiden.
Spalterne viser seneste indlæg, og der er knapper til ulæste poster og et par andre ting.
Det er også connected med Tapatalk, så man kan bruge det med smartphones, med en god struktur.
Brug det gerne til inspiration.
Jeg priser mig lykkelig for at slippe for indlæg fra FB, det er simpelthen et andet forum hvor pågældende kommentar er lagt, den hører ikke sammen med de kommentarer der postes her.
Jeg er superglad for at i underholder mig gratis, hver dag. De dage hvor tingene er helt ude af min division, der læser jeg bare hvad i andre kan byde ind med, og håber på noget bedre i morgen.
Mht. FB, så er det fedt at i er aktive der, også, bare hold det adskilt, som nu, det er nemlig helt godt, det i gør.8. marts 2014 kl. 14:04 #70179Oktan
644 IndlægJeg syntes det samme som Ib Erik og Kai.
jeg har ingen anelse om jeg syntes det samme som Plys.
Det er sikkert min egen fejl, men jeg fatter ikke en bjældeAttachments:
8. marts 2014 kl. 14:15 #70181
Ryhl
303 IndlægIb Erik, jeg er ikke klar over, hvad jeg har skudt dig i skoene med Facebook.
Jeg er jo selv på FB, og synes det har udmærkede funktioner jeg gør brug af. Også en masse kommercielt reklame-lort, som man nærmest skal være aktiv, og ihvertfald meget bevidst – for ikke at lade sig narre og snyde af. Og det er så, bl.a. ikke noget jeg “synes godt om”, selvom det er gratis …
Og så er visse menneskers kommentarer, “nu spiser jeg, nu sover jeg, nu er jeg her” virkelig ikke særlig kvalitative for mig.At du skulle anses for kulturfattig, fordi du hellere vil læse om Datsun og Honda ……
Det er ihvertfald ikke min holdning, og lad være at tage dig af det. Det er jo kun folk der selv er kulturfattige der antager den slags idiotier … eller præcis den modsatte, at hvis man hellere vil Læse om Ferrari eller Alfa, – er man snobbet, og det er bare for at tro man er noget særligt og specielt … Den slags og lignende myter er der nogle der ustandselig gør et stort nummer ud af at blæse op her på Viaretro, – er det er så ikke det jeg forstår ved kvalitet.
Lad dog bilerne være, og stå for det de er…. teknisk, mekanisk, designmæssigt osv … istedet for alt det putten ejere i kasser, om de nu er så og så meget klassikere, – for ellers er man jo kulturfattig !!!
Men du må jo synes DET er kvalitet, for ellers havde du bestemt hurtigt fundet noget, – hovedsageligt, nærmest udelukkende i Claus’ trivialiteter.Som f.eks. Claus’ Civic, der nu er blevet til noget i retning af “hadet af de fleste” … Det er jo vrøvl og opspind, men lyder da sikkert meget spændende ;-) …. De fleste har da været overordentlig positive overfor den, incl. mig selv, der også er en del til Honda. Jeg har så til gengæld været kritisk overfor Claus’ helt overdrevne lovprisninger, og NETOP fordi det jo var en “S”, og den eneste i landet, Japansk Alfa Romeo, og nu var han selv pludselig noget helt særligt, og trendsættende firstmover og bla! bla! bla!
Det er så heller ikke den slags, jeg forstår ved kvalitet.Og nu skal vi (i) nok snart have ca. den samme fordummende remse igen, når han afslører den nye fantastiske store hemmelighed, som tusinde og atter tusinde mennesker har kørt tusinde og atter tusinde km. i, – men som nu pludselig er noget helt specielt og særligt, der kan skrives stolpe op og stolpe ned, om fortræffelighederne af…… indtil det snart igen alligevel bliver “sjovere” at handle-bytte- sælge-købe.
Nå … buschaufføren har jo ellers advaret mig, og nu kom jeg alligevel til at bruge the “C” word :-I
8. marts 2014 kl. 15:09 #70182Oktan
644 Indlæg……
8. marts 2014 kl. 15:09 #70183Oktan
644 IndlægRyhl: “…Claus’ trivialiteter…. vrøvl og opspind..overdrevne lovprisninger… han selv pludselig noget helt særligt… bla! bla! bla!..den samme fordummende remse…..”
Her er et godt råd Ryhl:
på et forum som dette: tal til folk som du ville gøre hvis du stod overfor dem i virkeligheden.Husk, det her er værten, som har inviteret dig indenfor i varmen , som du taler til.
Du er helt ubeskriveligt uforskammet og dine evige maniske gentagne nedgørende rablerier
overfor Claus er fuldstændig u-udholdelige.Det begynder at lige noget homo-erotisk besættelse.
Slip det !
8. marts 2014 kl. 15:47 #70184
Peter Plys Karlsen
586 IndlægOktan – hvorn´fan´kom du ind i bussen?!! Gennem nød-lugen?
Jeg smed nøglerne til busdørene væk i nat – sgu´lige på pis-huset. Ku´kraftstejleme ikke logge mig ind… Det er en lang historie, den kommer senere
Den eneste, der ku´”flygte” ud gennem nødåbning var en gnækkende mand, der skreg …”gæsteindlæg, gæsteindlæg” og viftede med en manual.Hold kæft hvor ser der ud her!
Dejligt at se i stadig kan skrige…Ryhl – hva´ har du gang i ? Lige nu er vi stadig ved spørgsmål 1…kvalitet..så fjerner du lige den skruetrækker fra tændingslåsen – homo-erotisk?? – hva´helved er det for noget tøj, du har på Ryhl…er du på vej til parade i Berlin? Det er eddermame fedt skind, det der!
Det kniber for nogen – de kaster sig over struktur og andre emner…de vil foran – men kan ikke komme ind i bussen… De emner skal nok komme senere – nu ska´vi faneme først tjene nogen skejser.
Er der ikke nogen, der kan fjerne den smadrekasse af en enøjet Prelude, der holder foran? Nej Ib Erik – du kommer ikke ind – du har været meget fræk i forhold til kollektiv trafik…du blir´her – så kan du lige tænke over et senere spørgsmål : “Hvorfor skriver jeg (altså jer selv- viaretroister…her – hvad er mine(vores) motiver.”
Og – nej Ryhl – dine egne motiver – ikke tillægge nogen andre deres;-) Det ska´nok komme – vi kommer senere Ib Erik – om et par uger måske…hils lige Søren.
Kai hop bare ind…
Oktan ok- du skal bare tænke lidt – jeg savnede dig igår ovre på Bodegaen – særligt minder fra juni – men det ku´jeg ikke finde hoved og hale i (drop lige det struktur for nu…)Oktan – jeg skal nok samle tråde en dag ( “Held og lykke Plys- du er et overmenneske- du er eddermame dum”)
Oktan? – du skal lige kigge på side 3 – vi taler lidt om kvalitet for tiden …sån´bare en smule – jah det er så ikke i mit hoved at der denne gang sker noget inden det kommer ud…det sker i jeres hoveder!
Hva´er kvalitet for jer? – flere af jeres konkrete eksempler tak!Kvalitet Ryhl? – nu har du sagt rigelig- du mener, der er et eller andet galt et eller andet sted – holdet forstår dig ; -) tænk lidt over det jeg også spurgte Ib Erik om – ellers ryger du i buret ;-)
Åh Rylle – det er bare så fedt at være chauffør… må jeg ikke låne dit Berlinerkostume? – jeg gik ud af mit gode skind igår…
Vi holder lige et stykke tid og lufter bussen ud …Nåh, det var kvalitet vi kom fra – konkrete eksempler gir´gratis billetter…
8. marts 2014 kl. 16:51 #70189
Ryhl
303 IndlægJeg beklager, Plys … men synes jeg har givet eksempler på, efter min mening både god og dårlig kvalitet. Der kommer ikke flere, nok til stor glæde for nogle. Det dårlige er jo ikke populært at nævne, da der her i det offentlige store rum, stadig bør gøres forskel på vært og gæst.
Ganske rolig nu, Oktan ;-)
Jeg har jo set, at jeg i dag, helt personlig og officielt – fra allerhøjeste sted, allerøverst i matinén – er blevet opfordret til ikke at læse Viaretro, og i stedet læse manualer …DET med manualer, springer jeg over … Jeg har i fordums tider, siddet begravet i Haynes, Clymers og div., og slugt hvert eneste billede og sætning. I dag gør jeg det kun, når der er aktuel brug eller tvivl.
Måske skulle jeg i stedet, velmenende opfordre afsenderen, “værten”, til selv at læse lidt mere af den slags.
Selvom der måske ikke direkte står, at ved tydelige mislyde fra motor o.l., ville det være fornuftigt at lytte til mere kyndige personer, end ham selv, og bare fortsætte i ugevis til det hele stopper af sig selv …DET med Viareto, overvejer jeg skam, stadig og yderligere.
Som nævnt er det jo langtfra alt, jeg oplever som selvpromoverende ævl, såmænd heller ikke fra Ebberfeld.
Men det kan være lidt svært i daglig praksis, at skille det ad og undgå at læse trivialiteter og kommentarer, fra en enkelt vært/hovedperson. Og dermed komme til at give udtryk for noget man ikke må, fordi man kun er gæst, og værten altid har ret ….
Jeg synes ellers, jeg var blevet bedre til det :-) – bortset fra denne tråd, jeg opfattede som beregnet til det, – men det var så også forkert.
Nu må vi se ….
Emnet '” FB – eller ej? her fra parti Berufsverbot….”skrigerrummet!' er lukket for nye svar.