Viser 15 indlæg - 76 til 90 (af 183 i alt)
  • Forfatter
    jewer
    894 Indlæg

Køb en Pacer stationcar – så kan du sætte cyklen ind bagi:>)

Vincenzo
    38 Indlæg

En cykel? Det er en ren overspringshandling Lars. Men du er jo kun sat tilbage med en lille “tusse” eller hvad sådan en havelåge nu koster. Det har jo ingen praktisk betydning. God jagt i 2014.

Kondrup
    464 Indlæg

Lars D. En cykel siger du, det var da en god ting at smide penge efter, meeeeeeen en Colnago eller en De Rosa hmmmm er det ikke lidt lige som at købe en alfa??
    Næ nej skal du have racer cykel fra støvle landet, så skal du nok heller kigge efter en Scapin, se det er kvali fra Italien, og ikke plastik fra Kina. Men vælger du Colnago, så må du sige til, jeg tror godt jeg kan hjælpe med en god pris på sådan en fætter!
    Tjek den her side ud Lars D. http://www.scapin.com/eng/bici-carbonio-acciao-steel/style/gallery/
    Der kan du både få rigtige cykler, altså i stål, og plastik, men alle er lavet i Italien, ikke som de andre 2 du nævner som bliver støbt i Kina. ikke at der er noget glat i det, for det gør de altså godt der ude!

Du kan få en ret fed ting at sætte på taget af sådan en Pacer, der passer til 3 cykler og nogle hjul, så kan du køre service vogn :-)
    God dag

Lars D
    127 Indlæg

Tak for de gode råd Lars K. Jeg er jo retroman så jeg er mest til stålcykler. cykler i øjeblikket på et Reinolds stel fra 80,erne så jeg vil mere gå efter noget klassisk såsom De Rosa Corum. Scalpins er helt sikkert fede cykler men også meget farvestrålende, næsten pimpede. Jeg har også et meget svagt hjerte for kombicykler a la Alan med kulfiberrør eller alurør limet i metalfittings.

Så drejer det sig om cykler er jeg også til den klassiske side.

Connoisseur
    243 Indlæg

En Colnago kommer ikke spidsen af en Starfighter, så mon ikke der er plads til begge ?
    Jeg købte en gammel Colnago, og den er alle kr.6.000,- værd, selv om det er en stålramme, og vejer 3 kg mere end alle kulfibercyklerne, men så får jeg bare mere træning.

Kondrup
    464 Indlæg

Uha nu taler du jo til mit hjerte :-) steel is real !
    Og nu blir jeg altså svær at stoppe… Hvis du vil køre på stål, så er der kun en vej (set med mine øjne) og det er Gios, fra Torino. Jeg har selv 2 Gios cykler en fra 78 og en fra 83 en hvid og en blå. Alfredo Gios har været i gamet i mange år, i dag er firmaet bosat i Hong Kong, men alt bliver samlet og testet i Torino.
    http://www.gios.it/en/catalogue/#17
    Tror på side 10 de starter med stål og titanium. Læs historien og kik billeder :-)

Så er der Gureciotti, min første rigtige racercykel blev bygget på mål af Paolo Gureciotti i 1984 til en 10 år gammel knægt, nøj den var fed!
    I dag kan man købe en kopi af den orginale record.
    http://www.guerciotti.it/english/Bikes/RoadBikes/tabid/104/agentType/View/PropertyID/195/Default.aspx
    Uha jeg kunne blive ved, hvis det ikke var fordi kunderne vil have jeg laver deres cykler :-)

Connoisseur
    243 Indlæg

For mange billeder

Attachments:
    Connoisseur
    243 Indlæg

Jeg elsker min Colnago, med den kan jeg kommer langt omkring.

Attachments:
    Connoisseur
    243 Indlæg

Hvorfor er der ikke en slettefunktion ??

Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg

Find cykler til Lars D…

Reynolds 531, Columbus…tjek lige den her: https://www.viaretro.dk/2012/08/cinelli-fanini/

Kommer i tanke om at jeg har to gamle Olmo cykler i et skur et eller andet sted og en Scapin i en kælder…rammer i stål
    Jeg husker at den ene Olmo jeg samlede har Cinelli saddelpind indgraveret med Olmo og 3 TTT frempind med Olmo farver og klinger, gearvælger og gear med do…den havelåge kørte godt. Er den sjælden Lars K. ?

Kondrup
    464 Indlæg

Av den var straks lidt være Peter!
    Olmo var ikke sådan rigtigt på markedet her hjemme, der kom lidt her op i 60´erne og 70´erne men det var ikke mange, så i 80´erne kom der gang i salget af Olmo, men det var mest i den billige ende af programmet, husk at dengang skulle der betales både told og moms af import vare, men der kom da nogle meget lækkere og dyre “have”låger her op.
    Så at skulle svare på om den er sjælden, er lidt svært, men det lyder til at være i den lidt dyre ende du har fat i der, jeg mener at gear grupper og komponenter med “fabriks navn” kun var campanoglo record og super record! men der kan jeg huske forkert!
    Så ja jeg tror du har fat i en lidt sjælden fætter der Mr. Plys, men for at være interessant på dagens marked, skal den være alt andet end rød med gul skrift, selve rammen skal bestå af minimum 8 columbus rør helst i SPX, SLX, SL, SLR eller Olmo special rør, forgaflen skal være i samme rør type som rammen og forkromet! forkromet skal baggaflen (bagerste ende af stellet) også være!

Meeeeeeen du har en Scapin liggende og flyde??? hvorfor ??? og hey skulle du ikke forære den til en fattig kædespæder på Nørrebro ;-)????? evt for lidt øko $ ;-)
    Men lad mig da kigge på den Olmo en dag………………. et billede er helt fint til at starte med da

Kondrup
    464 Indlæg

Undskyld Lars D. fordi vi lige highjacker din tråd :-)

Kondrup
    464 Indlæg

Connoisseur næste gang tag billedet fra krank siden, så ser cykel 10 gange bedre ud på billeder og gå et skridt længere bagud og lidt ned i knæ…. så ligner Colnago´en Million $.

Men ellers en lækker racer du har de, lov mig at pas på dine hjul, for nye fælge er tæt på umulig at købe for penge i dag, og rigtige dyre hvis de er 28 huls eller 32 huls …

Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg

Lars K..
    Nu ærgrer jeg mig over at have smidt fælge fornylig et eller andet sted …bange for at de røg i container da vi ryddede bedemandens værksted.
    Nu jeg tænker over det …det var sgu´da ikke en Scapin men en Faggin i den kælder – og den har forcromet forgaffel og baggaffel…Her er lidt fra værkstedet – og en lille film: http://www.fagginbikes.com/index.php?lang=en

Det har den Olmo , jeg samlede i 1986 også. Delene er Campagnolo og bagskifter er også delvis sort med indgravering. Nr. 2 Olmo købte jeg på en politi-auktion for 10 år siden for en slik.
    1986 – Jeg kan huske at jeg fandt en “importør”… og fik dele for en slik. Mødte ham i Ringsted og valgte delene ud. Sort frempind iøvrigt…Nogle af graveringerne er iøvrigt “italienske” rød, hvid, grøn. Jeg må have haft en interesse engang. Det må have været kræs for kendere. Du får det elendigt hvis du vidste hvordan de er opbevaret…jah, det lyder så flot opbevaret, de er krøllet ind i hinanden med noget fælg ovenpå. Ellers har jeg en jævn kedelig Bianchi, der triller en gang imellem – jeg kan li´farven…
    Olmoens første tur i 1986 gik iøvrigt fra Paris til Holbæk. Firserne var en dejlig tid…

Jah, en Pacer er et dejligt køretøj…

Lars D
    127 Indlæg

Det gør ikke noget at emnet nu hedder find bil og cykel til Lars D. Der skal være plads til humor, gode historier og alle de gode ting retromaner kan lide, det være sig biler, cykler, kameraer, lydanlæg osv. fra de gode gamle dage. Jeg skal nok lade være med at underholde om de quadrofoni anlæg fra 70-80érne der står og samler støv i garagen eller kamera´er og linser i skufferne.

Sådan en cykel som denne er ikke til at stå for. Den kunne se fin ud på taget af en orange Fulvia Sport

Viser 15 indlæg - 76 til 90 (af 183 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.