-
ForfatterIndlæg
-
18. december 2013 kl. 21:18 #64603
Peter Plys Karlsen
586 IndlægHold da op- fed farve…kranksættet er det noget Dura-ace eller nyere Campagnolo – hva´fan´var det det hed…kan vi få Lars K. ind?
Jeg har engang samlet på brødskære-maskiner…jeg synes bare at der er en, der er så fed i designet …her er en Eva – i orange
Jamen – jeg må være samler…nu du sir´anlæg…
18. december 2013 kl. 21:56 #64604
Peter Plys Karlsen
586 IndlægTak Lars D. – Jeg blir´lige nød til at spørge Lars K.
Lars K. ddddennn der Faggin , jeg fandt lige en video fra Padova. Der ser lidt mærkeligt ud for mig. Det jeg har trådt pedaler i ser ud til at være blevet – jah, hvad skal jeg sige…caféagtigt, moderne jah retro ;-) ? Det gir´mig associationer til hyldest af familiens hverdagsbil i halv”fedserne” og firserne…Bertone et eller andet… idag…
Du – er sån´en Faggin nu også blevet speciel?Det er den her video – der er også lidt anlæg i … http://vimeo.com/51283182
18. december 2013 kl. 22:33 #64605
Lars D
127 IndlægBlå Gios er skønne cykler både de nye og gamle modeller, men nok også meget hypet. Der er, som med klassiske biler altid nogle modeller og mærker alle sværmer om.
Gios har opnået den tvivlsomme ære at blive kopieret og solgt rundt omkring som den ægte vare, det er jo den slags der sker når man har et brand og design der sparker r*v.
Vil man op i den højere cykeldesignhimmel er der også den vidunderlige Cinelli Laser Fanini fra først i 90érne, den er næsten lige så cool som en Fulvia Sport uden kofangere. Læg lige mærke til bagbremsen der sidder indbygget i kranken.Attachments:
18. december 2013 kl. 22:59 #64607
Peter Plys Karlsen
586 IndlægDen linkede jeg til kl. 18:27… ;-)
Lars K. …jeg har lige et spørgsmål til Faggin omme på side 6.
Nu mindes jeg en Gitane – fra 1980…med noget areodynamisk stel – jeg var fascineret af den og stod tit og beundrede den udenfor en butiksrude hos den lokale cykelsmed i Antibes…stort var det da Roed Cykler i Holbæk fik en model magen til…
http://www.speedbicycles.ch/showBike.php?enr=288Her er forbremsen så sat bagved forgaffel – vi eksperimenterede dengang en del med at placere bremserne forskellige steder. Den må betegnes som den tids enkeltstartscykel og alligevel er den rimelig stejl i vinklerne og…nåh nok om cykel herfra.
Godnat, sov godt og drøm sødt
18. december 2013 kl. 23:25 #64608
Kondrup
464 IndlægDet er en fed farve til Colnago´en, en ny udgave af Eddy Merckx´s Molteni cykel, gear gruppen er en ny campagnolo Athena eller Record 10 speed. måske 11 spped.
Den ville se max godt ud på taget af en Fulvia sport…Peter Plys.. jamen joo faggin er skam også fint, har bare af en eller anden grund, bare et ry for at være “billig cykel”, måske fordi de der “cafe/hipster/vintage/retro/cykelbud(wanna be´s”.” var unge da de kom til butikkerne i dk!
Men de lavde nogle top fede rammer, og var vist også ret stort sådan world wide, og med procykel hold der kørte på faggin.
Den der brødskære ting kan jeg huske fra min barndom, den var vist blå. gad vide om de gamle har den endnu…19. december 2013 kl. 09:36 #64628
Claus Ebberfeld
604 IndlægJeg er simpelthen nødt til at spørge: Har du fundet en bil, Lars D?
Hvis ikke: Hvad gør du så, når du skal have din “straf” i form af en rød Alfa Romeo Giulia? Ja, jeg spørger bare.
19. december 2013 kl. 10:39 #64633
Peter Plys Karlsen
586 IndlægAlfa Romeo – der er kun en Alfa Romeo… for Lars D.
http://www.bellatisport.com/shop/brand/96/Alfa_Romeo.html
Nåh, tilbage til emnet…
Lars K. den der brødskæremaskine – blå sagde du?
God dag
19. december 2013 kl. 11:34 #64634Ib Erik Söderblom
423 IndlægColumbus ramme til mig, var det jeg kørte med i 70/80-erne.
Den var svine dyr og kom med det der forkromede baggaffel og forgaffel.
Kun min første racer var ikke håndbygget. Jeg har 150% for lange ben i forhold til overkropslængden :-)
Med tiden var der kun Shimano Dura Ace på over alt.
Undtagen håndbremsegrebene, som jeg overhovedet ikke kan huske hvilke var. Men de var med beige gummi og meget stejlere, end de normale greb.
De gav et fantastisk hold.
På min sidste cykel konverterede jeg dem til indvendig kabelføring.
Bagskifteren på billedet fra Lars D, med den orange cykel, ligner til absolut forveksling den Dura Ace bagskifter jeg havde til sidst, med de sorteloxerede parallelogram-arm…En orange Eva brødskærer har min mor da vist stadig stående derhjemme…
Vi anskaffede den vist derhjemme, fordi der skulle skæres ret mange pålægsskiver af kødet, vi fik fra DFØ.
Mens musikken spillede på vores Beomaster 1000 :-)19. december 2013 kl. 13:18 #64635
Kai
583 IndlægVi fik en elektronisk skærer med justerbar tykkelse på skiverne, da DFØ var hovedleverendør på fødevarerne.
Det var vist en Braun, hvid, og hvis jeg lukker øjnene, så kan jeg sagtens genskabe lyden fra den, når den skar rugbrød (de store uskårne brød fra Schulstad). Den ikke-rustfrie slagtekniv og saven til frost/knogler har de også stadig, de gamle mennesker :-)19. december 2013 kl. 17:27 #64636
Connoisseur
243 IndlægAlu-stel er noget skrammel.
I 70’erne havde jeg et Allan stel i alu, det flexede i den grad. Det var en baneracer, og var aldeles ubrugelig som gadecykel.
Den blev sammen med ca. 6. cykler stjålet i Aarhus i min studietid.19. december 2013 kl. 19:15 #64637
Jacob B
216 IndlægJeg har været så heldig at arve min gamle fars aflagte Faggin i noget så specielt som lyserød og hvid!
Den pynter i garagen, og kører fantastisk, når den en sjælden gang får lov… og nu har den så åbenbart også skaffet mig en status som cafe-hipster, kan jeg forstå på Lars K… super ;-)
PS. Lars find nu den bil, inden din ventetid og opbyggede spænding har gjort, at lige meget hvad du finder, så vil den efterlade dig skuffet!!
19. december 2013 kl. 20:10 #64642
jewer
894 IndlægJeg havde en Remington……….med gedebukkestyr :>D
19. december 2013 kl. 20:51 #64647Ib Erik Söderblom
423 IndlægEllers må Lars gå over til dette.
Også en sporty to-personers udgave :-)Attachments:
19. december 2013 kl. 20:58 #64650
Peter Plys Karlsen
586 IndlægSå tror jeg endelig det lykkedes for mig at finde ud af noget billed…
Samtidig har jeg fundet vogntøjet, der vil klæde Lars D. og hans cykel.
Jeg er sikker på at Claus E. vil være stolt over Lars D´s rigtige valg af vogntøj.Et stort tillykke til Lars D.
Attachments:
19. december 2013 kl. 22:01 #64656
Lars D
127 IndlægJeg er glad for i tager opgaven seriøst, det varmer.
En gammel drøm blev netop vækket til live. For en små ti år siden var jeg ved at blive forført af en englænder der havde bygget et par kopier af den ekstrem sjældne Fulvia Zagato spider. Man strides lidt om der findes mere end en men den friske englænder savede og svejsede bare lidt i et par Fulvia Sport. Hans resultat var bemærkelsesværdigt vellykket på trods af enkelte små unøjagtigheder. Spideren var nemlig helt sin egen og ikke bare en af med hatten opgave. Jeg overvejede længe men turde ikke da jeg var ret sikker på den ikke kunne indregistreres i Danmark.
Han havde bilen til salg i mange år uden nogen bed på og til sidst var den nede under 70.000dk. Så blev den solgt.
Tilfældigt faldt jeg i dag over en italiener der havde lavet samme øvelse på en almindelig Fulvia Coupe. Af med toppen og ud i solen. Her er billeder af originalen, den engelske sport spider og den italienske coupe spider. Ærgerligt at Lancia aldrig tog skridtet fuldt ud, men det er der mange forklaringer på.
Ciao
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.