Viser 15 indlæg - 241 til 255 (af 383 i alt)
  • Forfatter
    Bo
    44 Indlæg

Hej Ole,

Der findes billeder af dig på TV2 Fyns hjemmeside

Venlig hilsen

Bo

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Tak for det Bo. Godt kamera, billedet er så skarpt at selv min matte bil skinner…

Attachments:
    Anders Bilidt
    648 Indlæg

Fine video’er! Tak for at I begge deler… :-)
    Jeg havde haabet paa at kunne kigge forbi DK til det Fynske Bakkeloeb, da det jo var her at jeg gjorde min hillclimb debut sidste season. Det blev desvaerre ikke til noget.
    Men hvor ser din MGB GT altsaa godt ud nu Ole! De Sebring covers til forlygterne og ikke mindst TNT klistermaerkerne var lige prikken over i’et…
    De brede TR6 faelge giver den ogsaa noget attitude!

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Så fik jeg lavet et resumé over dagens race, og jeg lånte lige et par øjeblikke fra Michaels video, håber det er i orden ;-)

holmen
    456 Indlæg

Godt gået ;-)

Madirazza
    21 Indlæg

@Anders02
    Tak for ordene!

Jeg har faktisk nogle næsten nye 13″ Yokohama a048 semi slicks på alu fælge liggende, til en 2002…

Jeg regner ikke med at skulle bruge dem foreløbigt, så ved lejlighed kan vi lige snakke om det er nogle du kan bruge? Jeg så at du kørte på “almindelige” dæk i Vejle, og jeg er sikker på at du kan kører endnu hurtigere hvis du får nogle race dæk på.

Anders Bilidt
    648 Indlæg

@Madirazza,
    Det lyder sgu rigtig godt! Yup, dem er jeg naturligvis interesseret i. Saadan et saet Yoko A048 ville uden tvivl give mig lidt mere traction end de nuvaerende Conti gadedaek. Men for nu ikke at hijack Oles traad yderligere, saa kan du sende mig en email paa : andersbilidt (a) hotmail dot com

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Nu er sæsonen for alvor forbi, og det blev i HMS markeret med en præmiefest for banekørere, youngtimere og hillclimbere på Vissenbjerg Storkro 11. November.
    Det var en glad og festlig aften med 110 deltagere og der blev uddelt rigtig mange præmier.
    Min klasse, den historiske Hillclimb klasse 3A for standard biler fra 1966 til 1976 blev vundet af Martin Christensen i Volvo Amazon 123 GT, stort tillykke. 2er blev Bjørn Heilbut i BMW 3.0 med 229 HK og 3. pladsen fik jeg sandelig med min MGB GT. Der har henover sæsonen været 9 deltagere i klassen, så jeg er meget tilfreds med min 3. plads.

Nu er det så tid til vinterens gøremål. For mit vedkommende er øverste prioritet pladearbejde.
    For to år siden skiftede jeg panel i højre side, så nu skal det skiftes i venstre side. Panelet har jeg på lager, og i går fik jeg så hentet en karosseriplade. Første job er at afmontere forskærmen da panelet går ind under skærmen, så det går jeg i gang med…

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Så er jeg endelig kommet i gang med at skifte panel i venstre side. Jeg vidste godt at det var mere rustent end højre side som jeg skiftede for to år siden. Først pillede jeg forskærmen af, og den er heldigvis hel og uden rust. Panelet under skærmen kunne jeg derimod pille hul på med fingrene. Konstruktionen består af det ydre panel, den lodrette membran, indre panel, som sidder over “castle rail” og til sidst vognbunden, se tegning. Den forreste del af bilen viste sig at være så medtaget at alle 5 dele skulle skiftes eller repareres. Jeg har kun købt det ydre panel og det nederste af bagskærmen, men med lidt fingersnilde kan de andre paneler bukkes af karosseriplade. efter den første dags arbejde, 11 timer, havde jeg lavet den forreste del af bilen inklusive et nyt stykke vognbund. Da jeg fik lyddæmpningen skrabet af, var det ikke meget bund tilbage.

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Næste etape var den bageste halvdel. Her havde rusten ikke trængt så langt ind, men der skulle dog skiftes en lille smule af vognbunden og hele “castle rail” som er lidt kompliceret at bukke. Men jeg bruger den tid der skal til og får det lavet omhyggeligt og så korrekt som muligt. Efter dag to, 9 timer, var hele siden lavet inklusive den lodrette membran.
    Næste etape er så montering af det ydre panel.

Attachments:
    Ole Wichmann
    815 Indlæg

Dag 3 var sjovere for nu skulle det ydre panel monteres. Først skulle der dog laves en del tilpasning og tilskæring, så det kom til at sidde helt rigtigt. Og så skulle der logges og bores en masse huller og laves en masse punkt svejsninger.
    Inden det nederste stykke af bagskærmen kunne svejses på, var der en akavet reparation af inderskærmen der skulle laves. Det betaler sig at lave en præcis skabelon af karton først…
    Efter 10 timers arbejde, var panel og bagskærm monteret og malet med zink grunder. Tid til juleferie…

Soren W
    390 Indlæg

Flot arbejde. Rustreparationer handler om to ting. Præcision og omhyggelighed. Det gør det også nemmere at lave en fornuftig svejsning….

Peter Vang
    45 Indlæg

Som klejnsmed (og ja fik meget ros hos synsmanden) så er det meget fint arbejde :)

Peter Vang
    45 Indlæg

men vil da lige sige at jeg selv laver skærmkanter :-D

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Altid rart at faa byttet rust ud med en masse nyt metal.
    Det er rigtig flot arbejde Ole.
    Gladder mig til vi ses igen paa Munkebjerg i 2017… ;-)

Viser 15 indlæg - 241 til 255 (af 383 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.