Viser 15 indlæg - 271 til 285 (af 383 i alt)
  • Forfatter
    Ole Wichmann
    815 Indlæg

Mens vi alle venter på at malingen tørrer, har jeg lavet en lille film om vinterens tidligere pladearbejde.

Leo Jensen
    154 Indlæg

Fin lille film til morgenkaffen. Flot arbejde og ikke mindst imponerende dokumentation !

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Vinduesrammen er nu blevet malet og rustbeskyttet. På bagsiden ind mod bilen under den sorte nappa var der et 10 mm hul. Det gav muligheden for at sprøjte A-stolpen med Dinitrol indvendig inden der blev limet nyt kunstlæder på. Når jeg nu var i gang, blev den anden A-stolpe også rustbeskyttet.
    Da solen sidst på dagen brød frem, blev bilen rullet ud i solen og gummilisten fundet frem, så den kunne få lidt varme fra solen.
    Så begyndte det sjove arbejde og jeg skriver dette med ømme fingre. Efter 1 1/2 time sidder gummilisten nu på bilen. På Youtube siger de det er det nemme job. I morgen skal jeg så prøve at kæmpe med at få ruden ind i gummilisten. Wish me Luck…

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Så har MGen fået sin forrude tilbage. Hårdt arbejde. Tidskrævende pillearbejde. Mange pauser nødvendige.
    Det blev der en lille video ud af.

Bo
    44 Indlæg

Hej Ole,

Altid dejligt med lidt Tv bliv’ ved med det.

Respekt for rudearbejdet

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Selv om vi i denne uge har haft nattefrost og de har spredt salt på motorvejene igen, er der kun 1 uge til årets første sprint på Sjællandsringen ved Roskilde.
    Jeg har derfor kørt en del småture i MGen for at sikre at den er klar. I går fik jeg fastspændt batterierne og afdækket pluspolerne. Tilbage er kun at skifte motorolie og lave eftersyn på bremserne.
    Det begynder at kilde i maven…

Søren T
    18 Indlæg

Her bliver jeg så nødt til at udstille min uvidenhed i et forsøg på at blive klogere.

Hvorfor to batterier? Jeg har googlet mig til modeller, som kører med to 6V batterier, som nogen konverterer til en enkelt 12V. Men jeg kan se, at der står 12V på det ene af de to batterier på billedet.

Men til gengæld kan jeg så udmærket forstå, at du glæder dig til at komme ud og give den gas.

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Hej Søren, MGB har oprindeligt to 6v batterier i serie, så de giver 12v. Min er så konverteret (før min tid) med to 12v batterier parallelt, så den har 12v men dobbelt kapacitet. Jeg har aldrig manglet strøm…

Ole Wichmann
    815 Indlæg

I dag kørte jeg i hobbyklubben for at skifte olie og servicere bagbremserne. Det forløb planmæssigt undtagen venstre bagbremse der ikke kunne justeres fordi justerings skruen var groet fast. Heldigvis sidder justeringsanordningen kun med to møtrikker, så den var hurtigt skruet af og anbragt i skruestikken. Efter adskillelse, rensning og smøring virkede den igen.

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Vejret her i slutningen af april har efterhånden udviklet sig til det groteske.
    Team No Trailers skal jo køre på egne hjul til Roskilde i weekenden. Med snebyger og saltede veje, tog jeg en hurtig beslutning her til aften. Frem med Dinitrol sprøjten så hele bunden kan få et beskyttende lag voks. Så kan det da ikke gå helt galt. Jeg måtte i øvrigt holde pause halvvejs på grund af en kraftig snebyge…

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Da jeg fredag eftermiddag kørte mod Roskilde i MGen var jeg igennem både regn og hagl, og havde god samvittighed over min Dinitrol behandling. Jeg var inviteret til at overnatte hos en konkurrent Michael Madirazza, så vi fik en hyggelig aften i godt selskab med rigelig med bilsnak. Lørdag morgen skulle vi stille kl 7 til teknisk kontrol på Sjællandsringen. MGen bestod med glans og vi kunne begive os ud på banen til træning om formiddagen. Vi fik mindst 20 omganges træning uden tidtagning. Banen var meget våd og glat, så mange lavede pirouetter og jeg måtte selven tur i græsset i svinget før langsiden. Forsigtighed var påkrævet. Det var en hurtig bane, hvor min lille MG nåede op på 120 på langsiden og derfor hård ved bremserne. Men jeg undgik problemer med MGens nyservicerede standardbremser, selv om jeg kunne lugte dem efter 10 omgange.
    Efter sidste sæson havde jeg lovet mig selv, at jeg i år skulle udfordre skridgrænsen lidt mere, køre lidt stærkere og tættere på kanten. Med tilfredshed kan jeg berette at det opnåede jeg til fulde. Kun én tur i græsset men en del udskridninger. Rigtig sjovt. Og Team No Trailers kom hele hjem igen på egne hjul.

.

.

.

holmen
    456 Indlæg

Hvor blev pirouetten af?

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Pirouetten, som teknisk set ikke var en pirouette, men en 90 graders udskridning der resulterede i en tur over græsset i indercirklen, skete under den første træning uden tidtagning, før jeg havde tændt kameraet. Ærgerligt når der endelig var lidt drama…
    Det var dejligt at se at vi denne gang var 7 biler i klasse 3A. Men den eneste jeg havde en realistisk chance for at konkurrere med var en Mini 1275 GT. De andre havde langt flere hestekræfter…
    Så jeg blev kun nr. 7 af 7 i klasse 3A, og 38 af 49 overalt. Så mit sædvanlige mål om at undgå at blive sidst blev så rigeligt opfyldt.
    Det var første gang jeg kørte på Sjællandsringen, så jeg var tilfreds med at jeg forbedrede mig 12 sekunder fra heat 1 til heat 3. Og med mere træning og mindre vand på banen er jeg sikker på at jeg kan gøre det endnu hurtigere…
    Resultater kan ses på rallyresult.dk

Attachments:
    Ole Wichmann
    815 Indlæg

Nedenfor kan I se en video af mit våde heat 1 og mere tørre heat 3.

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Dejligt at se at du er kommet godt i gang med saesonen Ole.
    Vi ses til Munkebjerg… ;-)

Viser 15 indlæg - 271 til 285 (af 383 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.