Forum Diverse: Ting der ikke hører hjemme andre steder Politisk korrethed- direkte fra bodegaen
Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 272 i alt)
  • Forfatter
    Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg

Sikke mange nye gæster…kom bare indenfor..

Else en…to…ti … grønne til.

Flemming har været her…. bedemand fra helvede. Jeg kan ikke huske det…
    Else? Spillede vi ikke Meyer den dag, har du blokken. Jeg skrev noget på pappet.

Uhmm , Politisk korrethed..hvorfor mon?…stavefejl korrekthed..findes det?
    Hold kæft en masse uforståeligt jeg har skrevet den dag…Lars D. Hvad fan´ var det egentlig han sagde dengang?:

“Vi skal passe på at det nye arkitektonisk og politisk korrekte bybillede vi nu er flyttet ind i ikke bliver for kedeligt, glat og monotont. Vi kan alle lide de samme biler, vi har alle de rigtige meninger og går mod samme mål. Når jeg oplever den slags begynder jeg ofte at gå i en anden retning da jeg hader ensretning og smagstyrani.

Lad os bevare den gamle bodega på hjørnet, tissehuset på pladsen, de lette damer på fliserne, de afrevne plakater på gavlene og snavset i rendestene, men lad os gerne addere nyt imellem de gamle ruiner og urinaler. Uden det bliver vi for meget svenskere og for lidt italienere”

Der var den!

Bedemanden fra helvede…storcentret og mit lille idylliske værksted overfor…
    Else, jeg har fyldt tre containere med lort dernedefra de sidste 2 dage, du ved,stelforbindelse, jeg ikke er høj men jeg kan sgu´ikke gå oprejst dernede, så fyldte er rummene. Skal det handle lidt om biler, så var der jo også de to rustvogne. Ved du hvad den ene af Mercedeserne var ikke den rigtige, og havnede i Jylland. Så jeg har stadig den til gode, den får du Else….det var vist en eller anden Jacob B…han fik vist ialt 3.. senere en kompressor-model…
    Nåh, ja Else – intet er mere ligegyldigt end biler….på bodegaen.

Ved du hvad?, Else . Mekaniker Flemming i Labæk, spørger til hvad jeg vil med værkstedet og bygningerne.
    Jeg ved det sgu´ ikke. Jeg har ingen planer.

Jeg kæmper lidt i hovedet, man får sjældent store tanker af isvand…Else en øl til tak!

Aaaaah :

Hvad sker der nu mit grünwasser… : Peter du jævner det gamle lort…nej du bevarer den gamle patina og det autentiske tis-hus…

Idealister rejser spørgsmålet om ikke materialisten benægter virkeligheden af sin egen bevidsthed?

Materialister der ikke benægter virkeligheden af deres egen bevidsthed, må så mene at også ( evt. egen ) bevidsthed er noget vore sanser direkte/indirekte kan give os nogle oplysninger om. Det at have set bjørnens fodspor, kan jo give en nogle oplysninger om bjørnen selv, også selv om ingen nogensinde kommer til at se bjørnen selv. Vor praksis giver os feedback om at vor bevidsthed er virkelig

Nej, tak, Else…jeg skal ikke ha´ flere grønne…jeg skylder en historie.

Hey J.B. , er han ikke bare god, Else?

“You see, man made the car to take us over the road”

http://www.youtube.com/watch?v=juTeHsKPWhY

Hva´sir´du Else, hva´´?
    Kan du ikke skrue ned for boxen?
    Har der været fremmede her? En Dennis?

Ja, han lød lidt træt og tæt på en klon af kapelmesteren til sidst….han kommer ikke igen.

Nåh, det var sgu da ærgerligt, Else!

Ib Erik? Noget med lørdag….

Du, Else, jeg har lidt travlt, jeg har glemt noget…

Ha´ en rigtig go´ aften. Møs, møs.

Claes
    129 Indlæg

Hvad er forskellen på en and?

ZZZSSKKKÅÅÅÅLLl!

Ryhl
    303 Indlæg

Quote from Peter Plys Karlsen på 22. January, 2013, 20:23
    Sikke mange nye gæster…kom bare indenfor..

Else en…to…ti … grønne til.

Hej venner!
    Jeg skal da også lige checke stedet ud … herlige røgfarvede gardiner, dem må i for guds skyld aldrig vaske. Men Elsepigen, – kan du ikke lige skaffe mig en Brown Ale istedet for det pjask der … Nå! . ÆV! – så værsgo, her er til et par rammer Leffe, en af hver – lys og mørk – betragt det som et forskud, jeg skal nok sørge for du får udsolgt inden sidste salgsdag. Men os med lidt mere følsomme, selektive smagsløg – skal vel ikke sidde og tørste, – vel !!!

Men ellers tyder det da på bodegaen her, allerede lever op til “Ting der ikke hører hjemme andre steder” :-)
    “Politisk og arkitektonisk korrekthed” …. umpfff! – befri os for det, også gerne i d’herrer moderateurs indlæg, uden de behøver blive så indholdsløse, at alle relæer slår fra pga. strømmangel, – selv mangel på fejlstrøm …

Hvordan går det, Plysbjørn – har du efterhånden, endelig, – fået lidt travlt med den prøjsiske indkøbsvogn, inden på lørdag, eller hva’ ?
    JA! Du skylder en historie, du har glemt – men jeg vil meget hellere gi’ en skideballe for at du ikke har Alpinen klar, nu hvor vi fejrer 40-året for den, som den første vinder af et Rally Verdensmesterskab, incl. selvf. Monte i 1973. …. At du ikke skammer dig, – og se så i det mindste at få den Galf klistret sammen … så det hele ikke bare skal drukne, alene pga. sjusk og ungdomssløvsind … :-)
    Det er sq for hårdt for nerverne, her hos os gamle – der bare sidder grønne af misundelse, og slet ikke har råd og mulighed for den slags …

Ses Else ! Skal nok blive lidt længere næste gang, hvis du har fået sørget for lidt ordentlig øl … !

jewer
    894 Indlæg

Quote from Claes på 23. January, 2013, 12:31

Det kommer an på hvilken side man ser den fra!

*Hup*

Claes
    129 Indlæg

Quote from jewer på 23. January, 2013, 13:10

Quote from Claes på 23. January, 2013, 12:31

Det kommer an på hvilken side man ser den fra!

*Hup*

Ikke helt… EEEeelseee!!

Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

I begyndelsen irriterede slåfejlen i overskriften mig, men den bliver mere og mere passende, synes jeg!
    Og sandt, Ryhl: Det kører fint i denne tråd. Lige på tangenten.
    Men indimellem gemmer der sig noget bilhistorie, og jeg må indrømme, at jeg ikke anede, at Spies gav den M1 til ham Jan. Jeg har ligesom Dennis altid tænkt på den som Spies’ bil – og sådan mener jeg ret sikkert også den var omtalt, da jeg første gang læste om den i Bilen Motor og Sport.
    Dennis, jeg har beundret Jens Winther Sr. siden jeg som teenager hilste på ham på Nürburgring, da han kørte med (vistnok) Dave Mercer). Tænk at han tog sig tid til det. Men racerkørere er nok ikke bedre brugtbilsforhandlere end andre og nok heller ikke mere troværdige end andre. Jeg ville aldrig købe en brugt bil af Bernie Ecclestone, Ron Dennis eller Frank Williams…

Ååårh, bare de nu ikke sagsøger mig for den sidste bemærkning!

ballepovlsen
    4 Indlæg

Apropos Simon Spies; min lidt enfoldige storebror (jeg er den eneste i familien der ikke er enfoldig) sad engang i krostuen på et hotel i Nykøbing Mors sammen med Simon Spies. En historie han har fortalt om og om igen. Min storebror, der selv kørte i en Lloyd 400 spurgte til rejsekongens store Mercedes, hvortil Hr. Spies svarede: “der er større forskel fra ingen bil til en Fiat 500 end fra en Fiat 500 til en Mercedes 600”. Og så var min storebror stillet tilfreds!!

Venligst Erik

Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg

Hej igen Else – 2 grø…..

Nyt mærke? Leffe- Hvad! Gratis?

Og en hr. Lord of the Manor, chokoladegrosserer… , der fablede i vildelse om en livlæge, han var ikke tørstig selvom han virkede lidt tør…nåh men her er plads til alle, også selvom de kun kører Fiat 500 Plys…. det er sgu´da også blevet mere og mere underligt på det sidste hernede….

Fra en hr. Ryhl? Stik mig bare 10 af de hurtige…. lys eller mørk aaaahhhhh 5 af hver så tak..

Nåh, han spurgte til en prøjsisk indkøbsvogn….Joh, ser du Else, far her har lovet hele familien en dejlig lang ferie, vi skal til Padborg…

Skylder en historie, relæer og Alpinen, hvad det er? Else er der ikke nogen herinde, der har en af disse smartphones? Jeg skal lige smse, har glemt min mobiltelefon.
    Nåh talte han også om relæer og strømmangel…jamen mange ældre har hang til relæer og nåh, jeg vil se om jeg kan låne en af disse smartphones fra drengene i baglokalet….jeg skal lige ud og hælde vand fra kartoflerne…

Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg

Hold da kæft, jeg er vissen nu..lån mig llige ddiinn Smatfone….

Skylder en historie….uhmmm ..åh det ski…storcneter, hvor skal jeg nu place det!

Her!???https://www.viaretro.dk/ai1ec_event/rallye-monte-carlo-historique-start-kobenhavn/?instance_id=83

Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg

Njejt, ok så… øs, ves hjemm bedst, jeg gøer det hre! https://www.viaretro.dk/2012/02/noter-fra-monte-carlo-historique/

Else – mentaltræning tak!

jewer
    894 Indlæg

Hvad hedder – og hvor ligger det værtshus i Holbæk? Det lyder altså som om der er skidehyggeligt!

Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg

Hej Jewer..nåh du sidder her stadig – lang dag!

Nåh, hvad hedder Else´s Bodega så?…jah, jeg kalder den Undergrunden…efter Jan og Simons stambar på Hotel Mercur..
    Jeg har sgu´fået for meget kulde – skal hele tiden pisse. Det må være det lange toiletbesøg igår, der er sgu´også satans koldt ude bagved.
    Jeg kommer på en lille tanke , Jewer….takker Else! Skål Jewer-drengen.

Simon og Carl Bjerredahl stod en sammen over et urinal på et andet stamværtshus på Gl. Kongevej. Simon havde brokket sig over, hvor ubeskriveligt kedeligt det var altid at lade vandet på de samme anonyme lokummer i det københavnske værtshusmiljø, på Hotel Mercur, hjemme i Rungsted og….

“Vi kan da tage nordpå, så kan vi pisse i Ishavet”, havde Carl Bjerredahl indskudt. Så sådan blev det!

Du Jewer,,,var det et noget med et rigtigt job? Bestyrer af fonden for bevarelse af Tis-huse?

På kommende generalforsamling lægger vi op til problemstillinger som renovering og bevarelse af patina i forbindelse med urinaler..ganske interessant….er det ikke noget for dig?

Nåh, ja du spørger mig om hvor vi er henne i Holbæk, egentligt et svært spørgsmål, jeg kender ikke gaden, men går altid efter lugten.
    De sir´at der kommer et storcenter henne om hjørnet…

Jeg håber faneme at det her sted bevares så vores sutteranale instinkt kan dyrkes….selv de rige vil en dag betale dyrt for patina….det her sted hjælper på vores mentaltræning. Isvand , det er noget man pisser i , faneme skål!

jewer
    894 Indlæg

Jeg melder mig klart som kandidat til at blive bestyrer af den fond. Bevarelse af patina på stort set hvad som helst er lige mig – jah ikke øllet i flasken, naturligvis. Det skal være koldt og friskt!

Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg

Top- Jewer..

Kan du ikk´ lige sende den her; http://www.youtube.com/watch?v=xo7Z-d8n5gQ til Ryhl…han er tosset i hoved over noget med en Alpine, diskret du ved..Ja, Else to til – uden patina tak!

jewer
    894 Indlæg

Quote from Peter Plys Karlsen på 24. January, 2013, 22:23
    Top- Jewer..

Kan du ikk´ lige sende den her; http://www.youtube.com/watch?v=xo7Z-d8n5gQ til Ryhl…han er tosset i hoved over noget med en Alpine, diskret du ved..Ja, Else to til – uden patina tak!

Diskretion er en æressag.

RYHL! Klik lige på linket hér ovenover! Tak!

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 272 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.