Viser 15 indlæg - 91 til 105 (af 200 i alt)
  • Forfatter
    Soren W
    390 Indlæg

God fremdrift Per. Den er jo snart kørende igen. M.h.t. Startermotoren, så findes der til Jaguar en moderne konvertering med en moderne og mere effektiv startermotor. Den er også lettere og mindre, så nemmere at montere. Måske findes der en lignende løsning til Toyotaen?

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Det ser rigtig godt ud Per, det er altid motiverende når man begynder at samle.
    Du behøver ikke en hjælper til at lufte slavecylinder hvis du bruger mit trick med at sprøjte koblingsvæsken baglæns op fra luftskruen.

Attachments:
    holmen
    456 Indlæg

Godt nok en fin ide med udluftning af slavecylinder – tænker. Er der fri gennemgang eller skal pedalen i bund – holdes med en klods eller andet??

Ole Wichmann
    815 Indlæg

På min er det uden at røre pedalen, går ud fra din er lige sådan. Prøv det…

mich-dyk
    39 Indlæg

Hej Per
    Vær opmærksom på at du ikke kan vende ventilatoren som du lyster. På billede ser det ud til at være en trykventilator, så skal den sidde på forsiden af køleren
    Måske kan du vende vingen, det kan man på nogle.
    Den hule side af vingen skal vende mod motorrummet, og så skal den selvfølgelig rotere den rigtige vej. +/- eller -/+

holmen
    456 Indlæg

Hej Mich,
    Takker – straks måtte det afprøves …

holmen
    456 Indlæg

Nu hvor fokus er på ventilatoren, så fik jeg lige monteret den til radiatoren, fik monteret min vandpumpe med nye remhjul og gjort klart til at der kommer kølervæske på. Som skrevet før, så er diamteren på remhjulet 10mm større end originalt hvilket betyder at ventlatorremmen kun lige kan justeres. Mellemrummet mellem den forreste del af vandpumpen og bagsiden af Revotech blæseren er kun en 10-15mm hvilket har den konsekvens, at hvis jeg skal skifte remhjul til et mindre, så skal køleren af igen – men mon ikke det hele virker.
    Efter køleren kom på, så gik jeg i krig med startermotoren og det gik rimelig til, selvom pladsen er trang – men det hjælper at den er ren og jeg har prøvet det før.
    Og så på med den frække, pinke koblingsslavecylinder -sexet.

holmen
    456 Indlæg

Nu hvor fokus er på ventilatoren, så fik jeg lige monteret den til radiatoren, fik monteret min vandpumpe med nye remhjul og gjort klart til at der kommer kølervæske på. Som skrevet før, så er diameteren på remhjulet 10mm større end originalt hvilket betyder at ventilatorremmen kun lige kan justeres. Mellemrummet mellem den forreste del af vandpumpen og bagsiden af Revotech blæseren er kun en 10-15mm hvilket har den konsekvens, at hvis jeg skal skifte remhjul til et mindre, så skal køleren af igen – men mon ikke det hele virker.
    Efter køleren kom på, så gik jeg i krig med startermotoren og det gik rimelig til, selvom pladsen er trang – men det hjælper at den er ren og jeg har prøvet det før.

holmen
    456 Indlæg

Nu hvor fokus er på ventilatoren, så fik jeg lige monteret den til radiatoren, fik monteret min vandpumpe med nye remhjul og gjort klart til at der kommer kølervæske på. Som skrevet før, så er diameteren på remhjulet 10mm større end originalt hvilket betyder at ventlatorremmen kun lige kan justeres. Mellemrummet mellem den forreste del af vandpumpen og bagsiden af Revotech blæseren er kun en 10-15mm hvilket har den konsekvens, at hvis jeg skal skifte remhjul til et mindre, så skal køleren af igen – men mon ikke det hele virker.

holmen
    456 Indlæg

Jeg fik også lavet en skabelon til et nyt gearkasseophæng til den bagerste del af gearkassen. Det krævede lidt modificering af den tværarm som beslaget skal boltes fast til – med lidt hjælp fra en ven, en livline, så lykkedes det at få fremstillet et særdeles skønt stykke forarbejdet metal som nu sikre at gearkassen sidder som den skal.
    Det betyder at listen over gøremål før jeg kan afprøve mit femte overgear bliver mindre.
    Der skal udluftes koblingsslavecylinder og der skal kølervæske på – og så lige batteri på plads, lidt ledninger og så skulle den være i vinkel.
    Og så når det bliver en smule varmere i vejret, så vil jeg vende fokus ind til interiøret af bilen, for at få tæpper og sæder på plads igen.

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Du er heldig du er nået så langt inden frosten nu kommer.

Kai
    583 Indlæg

Du er ihærdig.

holmen
    456 Indlæg

Rigtigt – frosten kommer snart, så er det bare med at få fyldt op med kølervæske.
    Og så blev der også lige fyldt 2,6 liter 75/90 gearkasseolie på og så en prøvemontering af gearstangen.
    Sidste men ike mindst, på med noget bremsevæske til koblingsslavecylinderen og så lidt udluftning.
    Ser ud til at den er tæt – altså ved kold temperatur.
    Bliver spændende at se hvad der sker når jeg får samlet de sidste dele, tilsluttet noget strøm og drejer nøglen.
    Det bliver nok ikke i år at det sker – det må vente til 2016.
    Godt Nytår fra Holmen’s Garage.

holmen
    456 Indlæg

Så kom kulden, sneen lagde sig og det at ligge under bilen og kæmpe med 35 kilo gearkasse blev mindre sjovt. Men på kom den så der blev lidt tid til lidt overspringshandling …

Snart kommer der en længere opdatering af den mere seriøse slags.

holmen
    456 Indlæg

Med kun 2 uger til landevejen bliver givet fri så skal der rykkes.
    Fik tømt bilen for sæder og tæpper og renset bunden godt og grundet af. Ikke at det var det store arbejde for den viste sig at være rigtig fin under tæpperne.
    Brugte dagen på at få lagt en masse lyddæmpning over hele gulvet og så på med de originale tæpper.

Viser 15 indlæg - 91 til 105 (af 200 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.