Viser 15 indlæg - 76 til 90 (af 174 i alt)
  • Forfatter
    Anders Bilidt
    648 Indlæg

Stort tillykke med 11’eren! :-)
    Den ser fin ud med sine tidlige krom vinduesrammer og forlygtekranse.
    Glaeder mig til at se mere til den ogsaa…

DW
    378 Indlæg

Ud med den grimme slidte kabine, i med et nyt shift-link kit, lidt justering og så afsted…

Attachments:
    DW
    378 Indlæg

TRÅDEN MÅ GERNE SLETTES!
    ER IKKE LÆNGERE RELEVANT!!!!!

jewer
    894 Indlæg

Hvad? Hvorfor? Det er da en skidegod tråd?

DW
    378 Indlæg

Jeg er nået til det punkt hvor jeg ikke syntes energien er der længere..
    For mange løse ender, som jeg ikke selv er herrer over, gør at jeg lægger bilen tilbage på hylden.
    Ellers bliver det til tynde løsninger, som ikke vil stå mål med det, der allerede er lavet på den.
    Om den en dag bliver færdig, må tiden vise?

Ib Erik Söderblom
    423 Indlæg

Hvor synd.
    Der florerer en del, for meget tristhed for tiden.
    Alle projekter og mennesker har godt af hyldetid.
    Og man skal tillade det overfor sig selv.
    Jeg er i den “heldige” situation, at mine projekter kun strander på pengemangel, stumpemangel (delvist tæt forbundet til førstnævnte problem) og pladsmangel.
    Jeg har positiv erfaringer med, at dele de ting som er gået galt, med andre, som kender til den slags situationer og så tillade tålmodighed.
    De par gange jeg skulle gennem en skilsmisse, var der ikke meget tilbage til bilerne…, i lang tid…
    En stribe dødsfald i famillien og blandt kollegaer var også energinedsættende, selvfølgelig.
    Tillad projektet at hvile og tag de øvrige ting i livet, i den trangfølge de kræver.

Et af mine egne projekter er emne for daglige kursændringer og humørskift og usikkerhed…

jewer
    894 Indlæg

Respekt for din beslutning. Man skal stoppe op hvis man ikke synes det er sjovt længere.

westmus
    122 Indlæg

Er imponeret over at nogen overhovedet kan gennemføre en totalrenovering i sådan et højt tempo. Det ville jeg vist aldrig selv finde nogen fornøjelse ved. Hos mig tager tingene den tid de tager og tempoet går og og ned som lyst og tiden nu er til det. Det kan også sagtes være lange perioder hvor tingene bare ligger urørte og samler støv. Mit mål har aldrig været hurtigst muligt af få bilen lavet færdig, men at ende med en færdig bil efter at der er blevet “hygget” maximalt på vejen der til. At man så undervejs altid møder nogle stejle bjerge man skal over, gør bare lykke følelsen ved endelig at stå den færdige bil endnu større.

DW
    378 Indlæg

Ja, det går jo ikke altid som kællingen skriger, præsten prædiker og kukuret tikker….
    Den hvide er blevet indkaldt til syn d. 17.06.2014? heldigvis for en forstående kvinde i Trafikstyrelsen har jeg fået udsættelse til d. 25.11.2014, derfor må jeg hellere få den ned af hylden og tilbage på sporet…
    Arbejdet med den røde kriger, har givet mig gejsten tilbage, så lige så snart den røde er klar (4 uger) så bliver energien lagt i den hvide..
    Faktisk glæder jeg mig en del til at sætte nye lækre dele tilbage på bilen uden at være smurt ind i 41 års skidt og møg, som er situationen lige nu med den røde..

holmen
    456 Indlæg

Godt at gejsten er tilbage – nyder godt af de lækre detaljer i din tråd …

DW
    378 Indlæg

Så sker der lidt igen…
    Med den røde hængende på en lift og venter på en motorrenovering er der tid til at få lagt lidt fra land på den hvide…
    De bagerste hjørner blev “beklædt” med stenslagsgummi på indvendig side.
    Højre forreste hjørne monteret, næste punkt, venstre hjørne….

DW
    378 Indlæg

Så blev trim og de bagerste hjørner monteret, dette krævede en del tålmodighed, noget som undertegnet så absolut ikke er begavet med i overflod…Men det lykkedes uden større sværdslag.
    Nu skal det bare trimmes til og justeres ind, inden endelige tilspænding.

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Ihhh… det glaeder mig helt enormt at din fine 912’er igen er paa rette spor!
    Glaeder mig allerede til naeste indlaeg… :-)

DW
    378 Indlæg

Hej Anders, det skal du så ikke snydes for….

Endelig…. efter 2 år er hele forvognen nu på plads, det eneste der nu mangler er en systematisk gennemgang og korrekt tilspænding, så er det klar.
    Måtte lige prøve-montere en af de friske Fuchs…. Det ender med at blive helt fint, specielt når jeg får taget mig sammen til at få bestilt og monteret nogle dæk…..

DW
    378 Indlæg

Så er det endelig lykkedes at finde en korrekt forrude, grøntonet som de øvrige og de vil timed sende den for en yderst favorabel pris.
    Motoren ( som om jeg ikke havde fået nok af motorrenovering) som efter sigende skulle være ny renoveret (sælgers udsagn, da jeg købte bilen) men da jeg opdagede at der var benyttet en VW bobbel kobling og trykplade, gik jeg igang med at finde et egnet værksted der kunne gennemgå min motor.
    Det skulle hurtigt vise sig at det ikke var så nemt, som først antaget? Langt de fleste sammenligner motoren med VW´s egen bokser og benytter der også gerne dele derfra !?! så som med så meget andet på denne bil, måtte jeg kigge ud over landegrænsen.
    Så motoren er blevet puttet i en fin kasse og bliver fløjet afsted til Anaheim, Californien i den kommende uge….
    Benton Performance, CA er stedet hvor min motor bliver til. John Benton er meget kendt i 912/356 for hans biler samt hans evner indenfor holdbare motorer, der yder lidt mere (en del mere) end standard…
    Faktisk har John, med sin 356 vundet La Carrera Panamericana ikke mindre end 2 gange, dette er jo et meget godt referencepunkt..
    Kig evt. cool video: http://www.youtube.com/watch?v=vbT1JJUBIA0
    Eller tjek hans hjemmeside ud: http://www.bentonperformance.com/blog/
    Det bliver ihvertfald spændende at se hvad han finder ud af med min?

Viser 15 indlæg - 76 til 90 (af 174 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.