Viser 15 indlæg - 136 til 150 (af 200 i alt)
  • Forfatter
    Ole Wichmann
    815 Indlæg

Den kunne ellers have kørt opvisningsløb til CHGP sammen med Ultimostiles Alfa Romeo.
    Men man kan kun være et sted af gangen, det har jeg også måttet sande.
    P.g.a. en tur til Schweiz (med en afstikker til Milano), har jeg måttet vælge mellem CHGP og Munkebjerg Sprint/Hillclimb. Da jeg selv skal køre til Munkebjerg, har jeg med blødende hjerte måttet fravælge CHGP.

Bedre held næste år…

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Synd at hverken Per’s Alpine eller Ole’s B GT kommer til at pryde CHGP, for jeg dukker op med min groenne hillclimb 2002…

Oh well, jeg kan se at Munkebjerg i stedet bliver samlepunktet med deltagelse af over en haandfuld klassikere herfra ViaRETRO siden.

holmen
    456 Indlæg

Yep – kan simpelthen ikke nå det. Desværre.
    Næste gang …

Soren W
    390 Indlæg

Anders jeg dukker op på CHGP med min Hill climb blå E, og er med i Vejle til Sprint lørdag og hillclimb søndag, så Anders hvis vi ikke passer på risikerer vi jo at blive trætte af hinanden… Ses :-)

holmen
    456 Indlæg

Tjek lige antallet af indlæg fra de seneste 4 indlæg – spooky …

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Soeren jeg glaeder mig til at moede dig og din blaa E-type!
    Heh… men mon dog vi naar at blive traette af hinanden?? :-) Jeg forestiller mig at vi nok skal finde et faelles emne som vi kan snakke om…

holmen
    456 Indlæg

Så fik jeg sporet de tidligere ejere – eller det vil sige at jeg fik sporet den sidste overlevende af de sidste ejere :-/
    Det viser sig at Alpinen har stået i en årrække i hjørnet af en lade hos en smed som havde planer om at sætte den op til rally og orienteringsløb. Men tiden gik og han fik ikke taget sig sammen. En anden Hollænder som også var på udkig efter en speciel klassiker fik øje på Alpinen, men til trods for interessen og de gode intentioner ville smeden ikke sælge.
    Indtil en dag hvor han kontaktede Edgar for at høre om han fortsat var interesseret – og det var han.
    Handlen fandt sted i slutningen af 1995 – men efter 2 uger tager smeden sit eget liv og i brevet han efterlader nævner han bl.a. at han var glad for at hans Alpine var i gode hænder.
    Over vinteren bliver Alpinen splittet ad, strippet ned til det bare metal og oplakeret i den nuværende sølv farve – motoren renoveres og en gearkasse med overdrive installeres. Der indkøbes Halda instrumenter, de kalibreres og bilen indleder en række mindre klassiske rallyer i Holland.
    I 1996 deltager bilen i Grand Prix de Champagne, et løb over 5 dage i Bretagne og Normadiet hvor den napper en samlet 4. plads.
    Derefter bliver det 6 Tulipan Rallyer hvor den bedste placering er en 2. plads i klasse E i 1999.
    Sidste Tulipan Rally bliver kørt i 2002 da konkurrence bliver for hård med mange professionelle hold.
    Derefter bliver det mest til søndagsture og et enkelt orienteringsløb indtil 2007 hvor den ene af delejerne dør i en motorcykelulykke.
    Så bliver bilen solgt til Troels fra Ebeltoft som har haft de bedste intentioner om at fortsætte bilens rallyliv – men ak, arbejde, familie og bggeprojkter kom i vejen.
    Og så dukkede jeg op med en nyvasket Crown og en håndfuld penge og så var det min.

Kai
    583 Indlæg

Fedt. Er Crown’en gået med i handelen, eller er det stadig din?

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Laekkert at der ogsaa foelger noget historie med bilen – den slags er altid godt. Omend en del af historien maa siges at vaere noget dyster!
    Per, jeg glaeder mig oprigtigt til at se din laekre Alpine ude i den virkelige verden. Desvaerre bliver det jo nok foerst til naeste season…

holmen
    456 Indlæg

@Kai og @02anders
    Crownen var en deltag swingerhandlen så den residerer nu i Ebberfelts hood.
    Og næste sæson skal du nok få den at se Anders …

holmen
    456 Indlæg

Efter 3 måneder og et par tusind kilometer i Sunbeam’en er det tid til lidt eftersyn – bremserne var begyndt at ryste lidt og diagnosen var skæve skiver. Bestilte også et kaliber renoveringssæt så jeg kunne se at den ene af støvhætterne var møre og skulle udskiftes. Hvis jeg kan skifte en gearkasse, så må renovering af kalibre og nye skiver være en leg. Købte iøvrigt også lige et sæt nye bremseslanger, af den slags med rustfristålarmering – det har jeg oplevet med mine Alfa’er giver et fastere pedal tryk – måske bare tanken om at de er forstærkede er i virkelighedn forskellen.
    Af med det hele, give lejerne nyt fedt og få afmonteret de gamle skiver og på med de nye. Så langt så godt. Som det kan ses på billederne, så kræver kalibrerne nok en omgang renovering – det ser ud til at de har stået stille for længe, til trods for at de har fungeret helt fint. Det kan ske at det bare er et spørgsmål om at få stemplerne ud og rense ordentligt, men der må jeg stå af – havd siger de kloge herrer?

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Jeg har renoveret adskillige bremsekalibre på Jaguarer, de kan ikke lide at stå stille om vinteren.
    Start med at skille dem ad, du kan sikkert blæse stemplerne ud med trykluft, men forsigtigt!
    Hvis de ikke er for rustne indeni skifter du pakningerne og samler igen med bremsefedt…
    Hvis de er rustne kan du sikkert få nye eller ombytning i UK eller få dem renoveret i DK.

holmen
    456 Indlæg

Trykluft, WD40, tålmodighed, briller på og langt om længe kom alle fire stemple ud.
    Første 3 var egentlig ikke så slemme at få ud, men den fjerde skulle godt nok masseres og gennemvædes af WD40.
    Nu findes der stempler til den tidlige version af Girling type 16 kalibre – de er hele 54mm i diameter men hvorfor ikke få lavet et sæt i syrefast, rustfrit stål og så ikke skulle bekymre sig om at de ruster igen.
    Så får kalibrene også lige en kærlig behandling – tror ikke de behøver at blive glasblæst – skal blot finde noget velegnet maling til dem
    Det bliver vejen frem – så i næste uge skulle der gerne være renoverede forbremser på Alpinen

Søren Navntoft
    326 Indlæg

Per, jeg har noget POR15-maling til bremsekalipere jeg aldrig får brugt. Det er sølvfarvet eller måske sort – er ikke sikker, men det må du få, hvis du vil.

holmen
    456 Indlæg

Fantastisk Søren – det vil jeg med glæde aftage. Tak – finder id af hvornår jeg kan lægge vejen forbi Bagsværd

Viser 15 indlæg - 136 til 150 (af 200 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.