-
jakob356 commented on the post, Weekend Matiné Nr. 475 1 år, 1 måned siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 475 Hvad skal efterfølge min Alpina C1/2.3? Det er et af […] Vis@mslund Jo, det er nogle år siden jeg ejede GS’en, og det er BMW’en jeg sidst biksede med pakninger omkring rørene på. Så er det jo derfor den er så sporty, næsten helt hen ad en gammel 4-cylindret Carrera ;-)
Godt rettet. -
Claus Ebberfeld commented on the post, Koncentreret Køreglæde: Autozam AZ-1 1 år, 1 måned siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Koncentreret Køreglæde: Autozam AZ-1 Denne bil er svaret på ALT: 700 kilo […] Vis@sport, Honda Beat er jo så også Autozam AZ-1 nærmeste konkurrent, så sammenlignen er bestemt relevant. Den store forskel var primært, at Hondaen havde en sugemotor (det skal en Honda jo have…) samt at den var åben. Den er i øvrigt tungere end Autozam. En vigtig lighed er, at den er trecylindret ligesom Autozam, og det har jeg altid syntes…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Weekend Matiné Nr. 472 1 år, 1 måned siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 472 Hvilken er den mest intelligente bil, der nogensinde er […] VisIøvrigt, apropos lækkert brændstof, @mslund, så mener jeg ikke kompressoren på en BRM V16 kan kobles ind og ud, men at den er en tegreret del at maskinens setup. Den blev også notoret for andenhurtigste tid, så jeg tror ikke den manglede noget. Udover pålidelighed! Men som jeg sagde til mekanikeren nede i paddock efter at de var udgået, så er de…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Weekend Matiné Nr. 472 1 år, 2 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 472 Hvilken er den mest intelligente bil, der nogensinde er […] VisDu har selvfølgelig helt ret, @mslund, og det er præcis derfor Porsche gør det. Der vil komme andre til, og alle vil pudse deres glorier på den baggrund og kæmpe for at få mest mulig pressedækning ud af det, da det er det egentlige mål. Men ja, jeg skal ikke brokke mig, for racet var godt en en vrælende toliters 911 lyder jo altid godt.…[Læs mere]
-
Tony Wawryk commented on the post, Hampton Court Concours Continues to Delight 1 år, 2 måneder siden
In reply to: Tony Wawryk wrote a new post Hampton Court Concours Continues to Delight Our British correspondent enjoyed a terrific day out at a […] Vis -
Claus Ebberfeld commented on the post, Weekend Matiné Nr. 472 1 år, 2 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 472 Hvilken er den mest intelligente bil, der nogensinde er […] Vis@gert, er det en vittighed, hvor pointen kommer senere?
Apropos Porsche, @mslund, så var hele feltet af tidlige toliters Porsche 911 i Fordwater Trophy kørende på noget “sustainable fuel”. Porsche selv gik meget op i det, og havde hyret en skribent og en fotograf til at dække det. Jeg var sådan set ligeglad med hvad de kørte på, for jeg var ko…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Weekend Matiné Nr. 472 1 år, 2 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 472 Hvilken er den mest intelligente bil, der nogensinde er […] Vis@juhle, så er det næste spørgsmål jo, om skolelærere nødvendigvis er intelligente? Jeg har da selv haft et par stykker, der prøvede at modbevise det :-).
Udmærket pointe, @mslund: At lave fine biler (eller andre ting, for den sags skyld) på et begrænset budget kræver jo per definition, at man tænker sig bedre om. Når det er sagt, så har jeg s…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Weekend Matiné Nr. 469 1 år, 2 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 469 Motorsport holder ung. Jeg har længe haft o […] Vis“Tintin-vibe” giver rigtigt god mening, @holm, og er faktisk en fin beskrivelse af Panhard. Især når man så husker på, at Tintin er en tegneseriefigur, ikke et rigtigt menneske :-)
@soren-w, jeg tror en del af forklaringen ligger i, at en god kører jo netop ikke laver ret hårdt arbejde i bilen. “Movement is tranquility.”, som Sir Stirling Moss…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Weekend Matiné Nr. 469 1 år, 3 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 469 Motorsport holder ung. Jeg har længe haft o […] VisOrdspil er altid godt, @mslund!
@ole-wichmann, I holder jer jo begge godt, så min teori ER rigtigt :-)
Meget elegant formuleret, @holm: Du har ikke sagt for meget, heller ikke for lidt – og især ikke noget forkert. Men du har jo – ligesom jeg – heller ikke skrevet, at du gerne vil have een. Og det er måske hele dén problematik som prisen på…[Læs mere]
-
Kai commented on the post, Weekend Matiné Nr. 466 1 år, 3 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 466 De korte nyheder: Nu er der CHGP! Klub ViaRETRO er der […] Vis@mslund
Ikke clean, på den clean måde.
Min fader var en psykopat der opdragede med vold, men da jeg havde købt min storebroders Corolla KE20 for hele min frigivede børneopsparing, listede jeg mig alligevel ud i den, om natten, og trak den sidelæns om højresvingene i villakvarteret, og testede 0-100 med stående start. Det var sjovt, hjerte…[Læs mere] -
Claus Ebberfeld commented on the post, Tak, CHGP! 1 år, 3 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Tak, CHGP! Efter en skøn weekend i speakerboksen og med Klub ViaRETRO på CHGP kan man jo g […] VisGodt set, @soren-w: Dét skilt er lidt ligesom at høre fulde grønlændere råbe til hinanden nede på torvet. Det er noget med følelser og uenighed, men resten er uklart.
Rigtig god idé, @mslund. Man skal jo ikke være blind for at den debat nu om dage handler mere om markedsføring end om alt muligt andet, og der er “først” jo altid et godt es at…[Læs mere]
-
Tony Wawryk commented on the post, Weekend Matiné Nr. 466 1 år, 3 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 466 De korte nyheder: Nu er der CHGP! Klub ViaRETRO er der […] Vis@mslund – before the Volvo was a Morris 1800, a FIAT 124, and before that, a Sunbeam Rapier Series III – he liked to change cars every 18-24 months or so, without consulting my mother; she couldn’t drive, so as far as he was concerned, she had no say in what he bought…
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Weekend Matiné Nr. 463 1 år, 4 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 463 Sidste tur på første klasse: Farvel til min g […] VisDet er dælme længe siden, jeg har set en Tipo, @mslund. Men så igen: Jeg savner den ikke rigtigt, digitalinstrumenter eller ej. Men ja, med en lancering i slutfirserne var Fiat slet ikke med på bølgen, men røg bare i vandet i stedet.
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Peugeot 504: Den ordentlige eksotiker 1 år, 4 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Peugeot 504: Den ordentlige eksotiker Man kan læse meget ind i forskellige ord hvis man vil, og nogle hører noget n […] VisUdmærket argument for at vælge en Ferrari Monza, @mslund – det kan ingen blive krænkende over. Dit holdning til digitalinstrumenter bliver snart et kæmpe problem – eller nej, ikke nødvendigvis. Men nye biler kan du snart ikke køre i mere, så. Hvilket vel heller ikke gør noget.
Nej, @tocoman, det er jo også det jeg skriver: Porsche 917 slår dem…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Weekend Matiné Nr. 463 1 år, 4 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 463 Sidste tur på første klasse: Farvel til min g […] VisKun hos producenter, som var for set på den, @mslund! Jeg skrev “moderne”, og det var slut på det tidspunkt. Men bevares, der har sikkert gså været nogle få, der stadig gik rundt i kassebukser – eller kørte? I så fald måske i en XJ40 eller GSi.
Det er sådan set rigtigt nok, @lars-d, men der er bare ingen af dem til salg til 70.000 kroner.…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Weekend Matiné Nr. 463 1 år, 4 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 463 Sidste tur på første klasse: Farvel til min g […] VisFedt instrumentpanel i den FIAT 127, @mslund. Problemet med det samme look i den restomoddede Diablo er jo, at det ikke er “tilsat lidt tidstypisk digitalisering”, for digitalt var kun moderne i en kort periode først i firserne, og Diabloen er i sig selv senere, og med modifikationerne endnu mere så. Så det er bare totalt stilforvirring.…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, En digtsamling for klassikerentusiasten 1 år, 4 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post En digtsamling for klassikerentusiasten Sommer er udover køretid også læsetid. Og det behøver ikke være de kulørte blade […] VisMen så er næste spørgsmål jo hvem der er hovedpersonen, @mslund :-)
Det med Norge forklarer noget af det med navnet, dog.
-
Claus Ebberfeld commented on the post, En digtsamling for klassikerentusiasten 1 år, 4 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post En digtsamling for klassikerentusiasten Sommer er udover køretid også læsetid. Og det behøver ikke være de kulørte blade […] VisJeg tør ikke love at alle kirker har sådan et bogudsalg, @mslund – men dét har var en Volltreffer, som tyskerne siger.
“Vigdis Hjorth”! Jeg vil umiddelbart mene at navnet er komplet overspillet – men plottet lyder interessant. Jeg spørger mig selv hvor gammel en yngre bilsælger egentlig er – og dernæst om ham sælger fede biler. Men nuomstunde…[Læs mere]
-
Uno commented on the post, Weekend Matiné Nr. 460 1 år, 5 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 460 Numerologi kan sagtens blive for meget. Faktisk havde […] Vis@mslund Han kører fortsat Japaner, men dog en Mazda MX5, han har derudover en anden gammel Japaner der måske engang bliver til en racer. Jeg mener at Fairladyen desværre har forladt landet, kan dog ikke huske hvor det var den endte, måske faktisk endda Sverige.
-
Uno commented on the post, Weekend Matiné Nr. 460 1 år, 5 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 460 Numerologi kan sagtens blive for meget. Faktisk havde […] Vis@mslund: Mindre detalje: Stefan i den fine Fairlady identificerer sig absolut ikke som Svensker. :-)
(han er del af vores garagefællesskab så har det first hand. Og Fairlady’en er også for længst solgt videre, der skrues nu på andre racere) - Hent mere