-
Claus Ebberfeld commented on the post, Weekend Matiné Nr. 488 10 måneder, 2 uger siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 488 Omgangstider er for racerbiler. Jeg tror jeg har været […] VisDet er jeg også træt af, @ole-wichmann. Jeg synes dog torsdagens artikel var nødvendig forbrugervejledning, så de ikke bliver vildledt i stedet – og pointen i dag kunne ligeså godt være med udgangspunkt i en Lamborghini Urus rundt på Nürburgring, der selvom den også er hurtigere end en MX5 er mindre sportsvogn alligevel. Det var mere dét med, at h…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Den lille nye: Min Ghibli 11 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Den lille nye: Min Ghibli Kender I det med, at entusiasmen nogle gange tager over, […] VisDet kan jo ikke ske, @ole-wichmann, for jeg holder mig strengt til sandheden. Gud ved om det er @prips gamle Ghibli, jeg har købt? Den har tydeligvis kørt nogle kilometer.
Ikke “bare en støvsuger”, @henrik-kjær, nænej, må jeg bede om kammertonen! Det ER altså en Ghibli. Den kom i øvrigt med originalt udstyr i form af både smalt næb og en sug…[Læs mere]
-
Michael Sehested Lund commented on the post, Weekend Matiné Nr. 485 11 måneder, 1 uge siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 485 En kommende god forretning for dygtige unge […] VisDet er en ikke uvæsentlig pointe, @ole-wichmann . En Biturbo var omkr. 50 % dyrere end en E30 323i og havde til en start 30% flere heste. Biturbo tog over, hvor 3-serien slap. 3-serien startede jo også med 316. Senere kom der endnu flere heste til under navnene Ghibli II og Shamal, og så skal vi over i M3 for BMW’s vedkommende, for at være med.…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Weekend Matiné Nr. 485 11 måneder, 1 uge siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 485 En kommende god forretning for dygtige unge […] VisEn dobbelt ulige dyst, @ole-wichmann – eftersom BMW’en var billigere og nok alligevel en bedre bil! Men jeg er jo nok selv et udmærket eksempel på, at det ikke altid er nok: Jeg kører som bekendt en 3-serie for tiden og elsker den – men jeg drømmer stadig om en Biturbo. Rationelt? Nej.
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Da Volvo Motorsport var en ting 11 måneder, 3 uger siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Da Volvo Motorsport var en ting Og ja, det er noget tid siden! Men det skete […] VisDu har helt ret i din sidste linie, @the-real-stig :
At opbygge en konkurrencedygtig bil bestod i motortuning, afstivning af karosseriet, fjerne overflødigt udstyr og til sidst male fartstriber.
Dén recept kommer man ikke langt med i dag.Men er det nødvendigvis en dårlig ting? Gruppe A-bilerne dengang var rigtige standardvogne, mens det…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Weekend Matiné Nr. 483 11 måneder, 3 uger siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 483 Endnu et for længst afdødt mærke er genopstået – men Iso […] VisPræcis, @ole-wichmann. Og man kan især aldrig gøre et surt eksemplar til en urørt originalbil.
-
Michael Sehested Lund commented on the post, Weekend Matiné Nr. 483 11 måneder, 3 uger siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 483 Endnu et for længst afdødt mærke er genopstået – men Iso […] VisJeg er helt enig @ole-wichmann , 308 GT4 er en vinder. Den ser godt ud, er produceret i færre eksemplarer (det skulle da lige være 308 GTB i glasfiber) og er billigere – what’s not to like …
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Weekend Matiné Nr. 483 11 måneder, 3 uger siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 483 Endnu et for længst afdødt mærke er genopstået – men Iso […] VisUdmærket pointe, @ole-wichmann: GT4 har bogstaveligt talt mere kant end 308.
Også den med udbredelsen er værd at tænke over, for det er ligesom med Porsche 911, der gør så meget rigtigt – men findes overalt, hvormed man bliver vant til at de bare altid er der.
-
Claus Ebberfeld commented on the post, TWR + XJ-S = Restomother! 12 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post TWR + XJ-S = Restomother! Det her kan blive SÅ godt. Men på den anden side er det d […] Vis@ole-wichmann, det er jo nok derfor, at jeg faktisk synes en helt original XJ-S er rigelig bil til mig. Men jo, jeg synes også Singers modificerede Porscherestaureringer er fede, og man kan jo bare selv vælge sit look i en ordentlig stil.
Men da en XJ-S som bekendt har tolv cylindre slår den dermed klart en Singer, og jeg er sikker på at en…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Weekend Matiné Nr. 479 1 år siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 479 Den eneste ene – næste. Jeg havde lovet mig selv, at […] Vis@tony-wawryk, spot on: Porsche 944 er også en af de få nævnte biler, der har en fin brændstoføkonomi – oveni i alle de andre kvaliteter. Den tænker jeg som en oplagt kandidat.
Helt enig, @carsten-goth: MIN Porsche 928 skulle være med manuelt gear. Og jo, den har jeg overvejet, men ja, den har et dårligt ry for økonomien. Både mht. brændstof…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Weekend Matiné Nr. 472 1 år, 2 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 472 Hvilken er den mest intelligente bil, der nogensinde er […] VisOgså en interessant udlægning, @ole-wichmann :-). Og da du kører Renault har vi nu lært at tænke over det du mener!
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Weekend Matiné Nr. 469 1 år, 2 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 469 Motorsport holder ung. Jeg har længe haft o […] VisOrdspil er altid godt, @mslund!
@ole-wichmann, I holder jer jo begge godt, så min teori ER rigtigt :-)
Meget elegant formuleret, @holm: Du har ikke sagt for meget, heller ikke for lidt – og især ikke noget forkert. Men du har jo – ligesom jeg – heller ikke skrevet, at du gerne vil have een. Og det er måske hele dén problematik som prisen på…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Harris Mann: Husk ham ikke for Allegro 1 år, 3 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Harris Mann: Husk ham ikke for Allegro I ugens løb sagde vi farvel til en af […] Vis@ole-wichmann, hvis den så bare havde haft motoren fra Dolomite Sprint! Dét havde faktisk været aldeles oplagt, for med sine 16V og 130 hk var den et perfekt næste skridt i forhold basismotoren på 105 heste. Men TR7 fik aldrig en 16V-motor i rigtig serieproduktion, og dét var helt bestemt endnu en spildt chance for BL.
Harris Mann var IKKE…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Der er mere end een sjæl i verden 1 år, 3 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Der er mere end een sjæl i verden Klassikerentusiaster tillægger ofte deres […] VisDet er et brandgodt eksempel, @ole-wichmann. Så åbenbart kan vi også konkludere, at sjælen heller ikke ligger i den trækkende aksel, da du i det valg jo endte med en forhjulstrækker i stedet for MX5’erens sublime baghjulstræk. Du fik præcist det du (indirekte?) bad om: En ringere bil med mere historiefortælling.
@tony-wawryk apparant…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Orange onsdag: Halvfjerdsernes farve 1 år, 3 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Orange onsdag: Halvfjerdsernes farve Den bedste bil nogensinde i orange? Det er […] VisTak for de mange gode bud, kære læsere – der også viser, at orange sandelig ikke bare er een farve.
@thmace har ret med hensyn til Danny Wildes Dino 246 GT – ogøh, det har @ole-wichmann også: Dinoen er jo helt klart ovre i den orange skala, men Ferrari kaldte faktisk farven for rød – “Rosso Dino”, for at være helt eksakt.
Og så er der nog…[Læs mere]
-
Michael Sehested Lund commented on the post, Om Jaguars død 1 år, 3 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Om Jaguars død Det vakte furore, da Jaguar tidligere i år annoncerede ophøret a […] VisSynes det er for tidligt at lægge Jaguar i graven, selvom XK120 er ved at lande udenfor tidsvinduet, der bevæger sig ubønhørligt. I den henseende klarer XK120 sig egentlig rigtig godt, hvilke andre biler fra 1948 kan mobilisere den samme interesse (det skulle da lige være Porsche 356 og Morris Minor)?
Bagkanten er i stedet Jaguar E-Type, der…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Weekend Matiné Nr. 465 1 år, 3 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 465 Austin Allegro fylder også 50. Hvilket jeg kom til at […] Vis@ole-wichmann, jeg synes som sagt stadig den er smart.
Og måske var jeg for hurtig til at afvise farven som uoriginal, da den ifølge dette farvekort fandtes en platinum metal, der godt nok ligner meget. Bare ikke i 1981, men det kunne man vel nok leve med.
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Om Jaguars død 1 år, 3 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Om Jaguars død Det vakte furore, da Jaguar tidligere i år annoncerede ophøret a […] VisMen @ole-wichmann, de var da begge kæmpestore sportsvognsmærker med masser af succes i motorsport – der nu er gået overgang i, så at sige.
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Om Jaguars død 1 år, 3 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Om Jaguars død Det vakte furore, da Jaguar tidligere i år annoncerede ophøret a […] VisAha, det vidste jeg så for eksempel ikke, @ole-wichmann. Hvilket sikkert har noget at gøre med, at Formel E ikke er en rigtig Jaguar alligevel.
Ja, og nu har jeg selvfølgelig kigget efter både XJ6 og Mk2’ere…pokkers også.
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Weekend Matiné Nr. 463 1 år, 4 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 463 Sidste tur på første klasse: Farvel til min g […] VisFedt instrumentpanel i den FIAT 127, @mslund. Problemet med det samme look i den restomoddede Diablo er jo, at det ikke er “tilsat lidt tidstypisk digitalisering”, for digitalt var kun moderne i en kort periode først i firserne, og Diabloen er i sig selv senere, og med modifikationerne endnu mere så. Så det er bare totalt stilforvirring.…[Læs mere]
- Hent mere