Soren W
@soren-w
Active 34 minutter siden-
Claus Ebberfeld commented on the post, Weekend Matiné Nr. 533 4 dage, 14 timer siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 533 Messetid: Vi flokkes til Mekka eller lige […] VisJa, @sport: Den var på A6G-platform og jeg ELSKEDE den. Den var i dag blevet kåret til “Best of Show” og det synes jeg er fortjent.
Men jeg kan faktisk godt forestille mig, at den slags også falder i pris. Mens jeg stod og faldt i svime over formen, historien, motoren med 170 heste, vægten under 800 kilo og topfarten på over 230 km/t så spurg…[Læs mere]
-
Michael Sehested Lund commented on the post, Weekend Matiné Nr. 532 1 uge, 4 dage siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 532 Halvtredserne? Nej, den er vist god nok: Det interesserer […] VisJeg kan se, at flere af jer foretrækker GTI-udgaven og forståeligt nok, der er jo mere ryk i den. Alt andet lige må det vel konstateres, at gammel motor eller ej, så er en CX GTI ikke helt tandløs.
For mit eget vedkommende, skal det være (hvis det skal være!) en CX 2400 Pallas i bronzemetal med matchende interiør og naturligvis i den tidlige…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Weekend Matiné Nr. 532 1 uge, 4 dage siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 532 Halvtredserne? Nej, den er vist god nok: Det interesserer […] VisMon ikke en CX er mere komfortabel, @stefan :-)? Og så må du jo ikke glemme at CX er fransk og dermed per definition mere avantgarde. Du sammenligner Tartare de boeuf med en Hamburger, gør du :-). Men ja, motoren i din er meget federe.
@njal, meget enig: Der lå meget Citroën i interiøret, og det var vel den Xantia hvis design jeg skrev begej…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Weekend Matiné Nr. 531 2 uger, 4 dage siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 531 Der er ingen rigtig eller forkert måde at samle biler på. M […] VisTazio Nuvolari er ikke et brand, @soren-w: Han er en legende. Tazio Nuvolari Originals er derimod et brand – men ingen legende :-). Endnu, i hvert fald. Og ja, Suixtilhistorien viser hvor svært det er at genoplive fortidens store.
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Morgensur Mandag: AI-alarm for Fake News! 3 uger, 2 dage siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Morgensur Mandag: AI-alarm for Fake News! Nej, “Posche” laver ikke en ny 912 og Alfa Romeo heller ikke en “Alpheta”: Fake […] VisJa, den stavefejl undrer mig faktisk såre, @soren-w men antyder måske at den der kunstige intelligens er en anden type intelligens end den menneskelige: Den kræver åbenbart ikke nogen forståelse for kontekst. Eller er den i virkeligheden så menneskelig, at den også laver fejl? Dét ville være et interessant paradoks!
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Ford vs. Ferrari: F150-F350 med gæller eller ej 1 måned, 2 uger siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Ford vs. Ferrari: F150-F350 med gæller eller ej Efter at have set den ene af dagens biler kan man eventuelt […] Vis@soren-w, så du har kigget grundigt på den. Husk blæk!
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Ferrari-fredagsduellen: 308 GT4 vs. Mondial 2 måneder, 3 uger siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Ferrari-fredagsduellen: 308 GT4 vs. Mondial En af mine bekendte spurgte mig for nylig til råds […] Vis@soren-w, den konkrete Mondial var med dansk afgift, så den faktor du påpeger var ude af spillet – men ellers har du ret: Mondial er dyrere i afgift.
Angående serviceomkostninger er de tidlige Mondial 8 og 308 GT4 stort set teknisk ens – bortset fra benzinindprøjtningen på Mondial mod 308’erens fire Weber-karburatorer. Hvad der lige er dyre…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Flere feriefredags flirterier: Mercedes-Benz SLK 3 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Flere feriefredags flirterier: Mercedes-Benz SLK Det var et feriemøde på den Romantische Strasse, og hvad kan en ferieflirt ikke b […] VisHmm, du har et øje for det, @jakob356 – men igen: På SLK virker lygterne som om de er med vilje – og på Scorpio var det hele lidt smidt sammen af en blind mand. Plus at bagenden er værre endnu – jeg husker citatet med tangatrusserne tydeligt. Ligesom alle danske vil gøre, når de ser een i dag.
@soren-w, jeg slog det op og SLK er tredive centi…[Læs mere]
-
Michael Sehested Lund commented on the post, Weekend Matiné Nr. 519 3 måneder, 1 uge siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 519 Mens denne Matiné indeholder et tilbageblik på CHGP, så se […] VisDu har ret @soren-w , det var venstre forskærm. Hermed rettet.
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Den falske XM: BMW 4 måneder, 1 uge siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Den falske XM: BMW Det er sjældent jeg skriver om nye biler, men det her handler […] VisDet skriver jeg gerne under på, @peter-r: Som senere ejer af en af dine E24’ere kan jeg godt snakke med om den sag :-). GT-biler meget mere end sportsvogne (også M635 CSi), men meget velkørende GT-vogne. Og smukke, som sagt.
@soren-w, helt rigtigt: Dé der forlygter er præcis spændstige som de skal være. Og resten er også flot. @niels-…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Mit Maseratimareridt: Khamsin med spejl 4 måneder, 3 uger siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Mit Maseratimareridt: Khamsin med spejl Nogle syn kan bare ikke […] Vis -
Claus Ebberfeld commented on the post, Aston Martin (aluminium) vs. Jaguar (stål) 7 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Aston Martin (aluminium) vs. Jaguar (stål) “Superleggera” betyder […] Vis@soren-w, rent designmæssigt ser jeg lidt mere nuanceret på det: E-typen har overordnet set nogle mere dramatiske proportioner, men DB4’eren er bedre i alle detaljerne.
Og at proklamere SÅ bastant, at “Stålramme beklædt med aluminium er en rigtigt dårlig kombination” er noget overdramatiseret, da det trods alt er en metode, der klæder mange…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Youngtimersamlerne Andreasen sælger ud 7 måneder, 1 uge siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Youngtimersamlerne Andreasen sælger ud For ni år siden var Klub ViaRETRO på b […] Vis@stefan, som du ved har jeg aldrig været begejstret for den slags, men selv jeg må anerkende at Typhoon faktisk er en rigtig entusiastbil. Bare ikke til mig :-)
@soren-w, ATS-fælgene er faktisk lækre og klæder bilen. Ligesom en Golf GTI er et glimrende lærred, hvis man er sådan en rigtig alufælgskunstner: Findes der mon en bil, der kan fås fle…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Weekend Matiné Nr. 500 7 måneder, 3 uger siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 500 500? Ja, 500! ViaRETRO har edderbankemig lavet 500 Weekend Matinéer siden […] VisTak til alle de noble herrer der er med endnu og også tak for alle roserne herover.
@soren-w, hvad sker der mellelm motorhjelm og dør på den falske E-type? Du’r ikke!
Men det er nogle gode tankstationer, @bjørn.
@claus-n, jeg har ikke helt besluttet hvad Nr. 1000 skal handle om endnu, men det bliver nok lidt af hvert – som sæd…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Når du vil det forbudte: Replimod?!? 8 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Når du vil det forbudte: Replimod?!? Restomods er allerede noget mange finder kritisable – replikaer ligeså. Men […] VisDet står ikke direkte hvilken motor der er i, @soren-w, men kun at den er på to liter og 130 heste. Det kan man også sagtens få en VW-motor med i dag, så jeg tænker det er sådan en tunet sag, ja. 130 heste er så også på niveau med det stærkeste Porsche nogensinde selv tilbød i 356’eren, og rækker helt klart til at køre rigtigt stærkt i sin “Outlaw”.
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Pininfarinas mindste hits 8 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Pininfarinas mindste hits “Greatest hits” fra Pininfarina ville blive en lang […] VisDét er et klart Pininfarinamønster, @jørn-wentzel! Min egen vigtigste Pininfarina-bil var nok min MG1100. Og, mjah, så var italienerne jo også inde over opdateringen af Jaguar XJ6/XJ12 til Serie III, og så en havde jeg jo også i Sovereign. Men her var udgangspunktet jo i forvejen genialt og kun let opdateret, så det kan ikke have været en vanvi…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Weekend Matiné Nr. 498 8 måneder, 1 uge siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 498 Med Marcello Gandinis død den 13. marts har bilverdenen […] Vis@soren-w, så var Airstreamen nok virkelig Ugens Fund! Men faktisk var der så mange gode kandidater i denne uge at jeg overvejer et opsamlingsheat.
Ja, Lanciaens kabine er som jeg skriver måske lidt overrestaureret – det nogle kalder “opgraderet”. Men jeg må indrømme, at en Fulvia Coupés sæder kan være ovre i den spartanske afdeling at se på:…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Når folk simpelthen tager fejl af hvilke biler, der er mest cool! 9 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Når folk simpelthen tager fejl af hvilke biler, der er mest cool! Jeg er helt med […] VisDet har jeg, @soren-w, og der er ingen tvivl om, at en 959 er en fantastisk bil. Der er bare det, at en F1 er meget mere fantastisk :-)
-
Michael Sehested Lund commented on the post, Weekend Matiné Nr. 494 9 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 494 Er det ikke tankevækkende, at moderne biludstillinger […] VisDen 4-cylindrede VW boksermotor er et rigtigt godt eksempel på en motor, hvor 1. og 2. ordenskræfterne er i balance , @soren-w . Til gengæld rokker den lidt fra side til side, fordi cylindrene sider parvis forskudt fra hindanden.
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Weekend Matiné Nr. 493 9 måneder, 1 uge siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 493 Må man spise og/eller drikke i din klassiker? Jeg kom […] VisSom i øvrigt også var på den fine MG-udstilling på Retromobile, @soren-w:
- Hent mere