Om en pilgrimsrejse til Storbritannien for at købe en alt for billig engelsk sportsvogn.
Niels Birkemose på slap ledning i en dokumentarisk blanding af “Fornuft og Følelse” og “Kvinder på randen af et nervøst sammenbrud”. Advarsel: Uegnet for børn under 42 år.
No tags for this post.
“Det er en lortebil – jeg sgu´ikk´ha´købt den ;-)”
Skønt at se din begejstring – og den er da fed og farven… Vouw!
Takker for dejlig film
God dag
Tillykke med bilen Niels :-) Jeg har lige stået og set på en magen til i hvid! En af gutterne hvor jeg har værksted har hentet den der stod nede ved Stor-Hedinge Han er i fuld gang med at flå den fra hinanden! Hvis du gerne vil dele erfaringer med ham kan jeg godt formidle lidt kontakt!
Med venlig hilsen Christian
Har købt to biler ubeset, netop i den prisklasse og fået dem leveret….
Flytur, overnatning, food, færge mm koster ofte mere end bilen…
Tillykke Niels – det er da en af de fedeste biler jeg længe har set! Og alt det for nogle få håndører!
Har været der et par gange efterhånden – der hvor man bander over kombinationen af engelsk glasfiber OG do el-systemer. Mit gæt vil være, at du kommer til at fortryde købet mange gange! Men er man først bidt af den der basille, slipper den aldrig igen… I hvert fald ikke hos mig.
I am a searcher for punishment !!
Men for satan da, hvor er den fed! Håber ikke dine ærgrelser overskygger bilens ubetingede coolness faktor! Skulle de mod forventning gøre det, siger du bare til… Jeg overtager den gerne!
Tillykke Niels. Hold nu op den er fed, alene farven retfærdiggører købet. Mon ikke de fleste købere af gamle biler på et tidspunkt har sagt til sig selv “det er en lorte bil jeg har købt, jeg skulle ikke have købt den”
Håber vi får en Happy Ending i afsnit 2, det fortjener bilen og du for dit vovemod.
Jeg må vente et par måneder med at se den, jeg er kun 41 :-)
Glæder mig til jeg kommer hjem, og når børnene sover, før er der ikke fred nok til at se og høre, og forstå.
Mon det går, trods min unge alder?
Niels, tak for underholdningen.
Den er for fed i den farve.
Et tip til alle sælgere af tvivlsomme klassikere, laker dem orange, så sælger de sig selv.
Hvis du nærlæser vores kommentarer før du købte den, så er det rigtigt at flertallet (inklusiver mig selv) sagde køb pga. farven og prisen.
Men vi advarede dig også om hvilke udfordringer der kan vente på sådan en Lotus, deres dårlige rygte er nok fortjent. Kapelmesteren går nok i selvsving nu, for han kom vist med de største advarsler.
Jeg fandt dengang en concour Eclat til 3500 £, men den var hvid. Havde nok været et bedre køb.
Men giv ikke op, for den er altså for fed.
Jeg er vist lidt af en rebel, for der kan ingen tvivl vaere om at jeg fortsat blot er et barn, or min foedselsattest og lidt hurtig hovedregning giver 37. ;-)
Alligevel maatte jeg da snige mig til at gennemse videoen.
HaHa… det er daelme klassiker underholdning af hoejeste niveau. Tak Niels!
Og ihhhhh… hvor ser din orange Eclat dog fabelagtig ud!! Den er da saa gennemsyret 70’er som det overhovedet er muligt. Stort tillykke Niels.
Nu haaber jeg bare paa en lykkelig afslutning paa jeres roadtrip hjem i afsnit 2…
Hmmmm… eneste kritikpunkt er, at du ikke straks spaendte den laekre 72’er Toyota Crown 2600 Coupe paa sleb, og fik den med hjem til mig! :-)
Fin bil, men den bliver næppe kørende med lidt TLC.. Eneste rigtige er at adskille den efter “frame off” metoden – kun lave det mekaniske, og ellers holde den original patineret. Kunne godt forvente at den har rust i vangerne, og så er adskillelse nødvendig – dertil mere rationelt end at adskille den 100 gange over det hele, og holde andre 100 gange rundt omkring i det sjællandske..
Det er en absolut sjov måde, men at forvente at bilen ville kunne køre hjem under de omstændigheder pris & stilstand taget i betragtning – det er squ for naivt.! En transport fra sælger til Harwich kan sikkert gøres for ca. 1-1.500 af enten sælger, dennes bekendte, eller et mindre autofirma. Når den nu tilsyneladende skal hentes af de officielle fejeblade, kan det nemt koste 1/3 af bilens pris..
Bilen vil sikkert koste en del at få på vejene igen, men hold ud, og det vil være det hele værd den dag det sker..
Tillykke med købet, Niels. Og tak for endnu en god video med musik og billeder.
Og selvfølgelig skulle du ha’ købt den! Selv om din slutkommentar i del 1 selvfølgelig gør en fin cliff-hanger. ;-)
Egentlig så bilen bedre ud end jeg lige havde forventet. Og værre, for flere års stilstand på en hvilken som helst 40 år gammel, måske ikke for velholdt bil er ikke godt for noget. Men den virker da komplet, og så må den jo bare have lidt kærlig omsorg.
Jeg glæder mig til fortsættelsen, og håber historien ender godt. :-)
Jamen det er da til at forstå, Niels. Med det Lotus plot vil serien jo kunne fortsætte, fortsætte og fortsætte……og jeg hænger da gerne på.
Farven? Forstår din begejstring. Og så kan den endda også tjene et praktisk formål, når nu Lotussen holder i vejkanten.
Velkommen til Lotus-verdenen.
Jo mørkere det er, jo nemmere er det at se lyset.
Jeg vil gerne komme forbi en dag og se bilen.
Det bedste Viaretro-tv ever! Vil dog indskyde, at jeg synes IKKE, at du skulle have købt den… Den er ultracool, men det gamle råd om at købe den bedste fremfor den billigste gælder i høj grad ved en Lotus ;) Men det 10.000.- er til gengæld hele underholdningen værd!
Sjovt nok minder hele historien, og den udvikling den tager mig om Claus Ebberfeld håbløse køb af en Reliant. Vent ikke én reliant men to stk. Han gjorde nemlig samme fejl to gange ;)
På et mere personligt plan har jeg lavet samme tur selv med en Elan plus 2, købt på Ebay og hjem med færgen. Det endte godt … sådan da!
Ha ha Niels “Wheeler Dealer” du er fan’me en god forhandler. Den måde du bare fik ham presset helt vildt på prisen!!?! Nåh, pyt det var jo håndører
Og så din kommentar: Jeg er ret vild med det falmede interiør, hvis ikke det lige havde hængt i laser…
Men cool cool bil. Hvis du ikke kan holde den kørende kan du stille den i stuen.
Gæader mig til at høre føljetonen de næste mange torsdage?
nej jeg kommer ikke i selvsving,jeg tilbød niels at tage med til England,og hvad jeg havde gjort hvis jeg var med var,taget en kompresions test,haft ebn oljetryks måler med,tjekket ulyd fra bagtøj og gearkasse,tjekket oljen i bagtøj,englænderne er eksperter i snyd,sommetider har de hældt savsmull i bag tøjet for at dække over slitage,så havde jeg taget mit måle udstyr hvor jeg kan måle bilens hk på landevejen,det med bagklap der gaber osv måtte man forvente og ligeledes indvendigt finish,men det dyre er motor gearkasse,en hoved rep vil koste ca 25.000 kr,og så det svage punkt fra elanen er de indstøbte jern profiler,og de er svære at kontrollere hvis man ikke lige ved hvor man skal kikke,jeg havde brugt en dag mere,og gennem lotusklubben herhjemme fået en kontakt i nærheden som så havde skaffet et sted til at lyfte køretøjet op,disse indstøbte profiler koster en bondegår at få repareret ikke i materialer men i tid
men niels tillykke med køretøjet,du ved hvordan du kan få fat i mig så vi kan kikke på den,uden at det koster dig
niels
I øvrigt er det morsomt som britiske sælgere af klassiske biler er ret stereotype.. Et skur, et typisk engelsk hus, perlegrus, the, og et lidt forhutlet udseende :) sådan her så det ud, da undertegnede købte Lotus i Uk!
De to Reliant jeg købte, ja, genkendelsens glæde er stor:
Den første sælger var der slet ikke, men havde fået en kammerat til at ordne det praktiske = Jeg skulle være taget tomhændet hjem.
Den anden sælger havde MEGET travlt med at komme videre, da han skulle flyve/sejle eller noget andet samme eftermiddag = jeg skulle være taget tomhændet hjem.
Niels og Otto blev budt the, og motoren startede og stoppede flere gange ved egen kraft: Jeg synes det lover godt!
Jubeloptimist Claus :)
Stor tillykke med Lotus’en Niels!
Der er absolut tale om et røverkøb til den latterligt lave pris!
– Super fedt design, og den orange farve (i kombination med de sorte plast dele og forkromede lister omkring vinduerne) er bare helt perfekt til den bil!
Men når man køber en sjælden sportsvogn til kun 10.600 kr. vil der jo naturligvis være tale om et restaureringsprojekt. Så personligt havde jeg nok valgt at få bilen transporteret til færgen på en autotransporter (men sådan ender det måske også….. jeg venter ihvertfald spændt på 2. del). At køre den selv til færgen er selvfølgelig et vanvittigt sats. Men samtidig også vanvittigt godt TV – så rigtig mange tak for det! ;-)
Med en anskaffelsespris på kun 10.600 kr. vil du – blot ved at gemme bilen et tørt og lunt sted – formodentlig kunne sælge den igen om f.eks. 5 år til det dobbelte eller måske mere (skattefrit). Det vil slå 10.600 kr. i banken til 1% eller 2% procent i rente (før skat) med utallige længder. Så hvis man har plads og pengene stående i banken, vil den som projektbil være en fantastisk investering, som man samtidig kan glæde sig over at kunne gå og kigge på i garagen.
Rent økonomisk kan det nok ikke betale sig at sætte bilen i stand på nuværende tidspunkt. Det skal man kun gå igang med hvis man virkelig brænder for det. Men der vil helt sikkert kunne komme en fantastisk smuk og velkørende bil ud af en totalrenovering.
Held og lykke med den!
Lotus er ikke så ringe endda – bare til den rigtige pris.
Ser frem til anden de af Highway to Hell – kan sagtens genkende situationen. Har selv stået i den, som så mange andre, dog er jeg altid kommet helskindet hjem og med bil. Og at jeg fortsætter med at skifte bil ofte kan undre – en slags selvpineri, eller …?
Godt gået – og enig Claus (altså Hagstrøm ;-)
Den er da i bedre stand, end min Honda, så herregud da…
Den fejler da ikke det store, medmindre den skal være beregnet til podie-udstilling ?
Den bil skal bare afsted og ud og bruges. Det med viskeren er blot grundet lang tids stilstand.
Den slags kan også gøre sig gældende for alverdens andet, som f.eks. småting som dørlyskontakter o.l.
Ting som løser sig via dagligt brug.
Op med humøret Niels. Hvis alt var glat og fabriksstrøget og friktionsløst, ville vi heller ikke have passionen. Din Lotus har ikke fejl, den har karaktér !
Eller siger jeg som Anders, at den Toyota Crown 2600 Coupe måtte I gerne ha’ taget med :-)
Så er der lige det med ratsiden.
Og at jeg bedre kan li’ varevognudgaven :-)
En dags efterrationalisering senere: Nej, du skulle da ved gud ikke have købt sådan en gammel fiberbalje til de penge, set fra en rationel synsvinkel i hvert fald. Der er jo bare SÅ meget, der kan gå galt!
Du burde i stedet have lyttet til den forsmåede journalist fra gårsdagens festlige artikel. Og så alligevel – hvem gider at lytte til en, der ved en smule om meget, og så alligevel ikke rigtigt noget om noget? Man skal da også mærke at man lever! Se det det fra den lyse side – det bliver ikke kedeligt. Og det er SAFTSUSEMIG en fed bil !!!
Stelforbindelse, stelforbindelse, stelforbindelse !
Generator, som ikke lader er småting (hvis man ikke står En Mørk og Stormfyldt Nat, med slud i ansigtet).
Rotordækslet har altid en eller anden mikroskopisk revne…, og kablerne bør skiftes.
Vandpumpen ømmer sig, men den kan jo skiftes. Nok en idé, at kigge på thermostat i samme ombæring.
Dernæst plejer blinklysene/lys at té sig, men det er oftest fugt grundet stilstand.
Så går startmotoren. enten pga. kul, eller grundet stilstand i årevis.
En eller flere af bremserne hænger og det kræver kaliberreperationssæt, stempler, klodser og nye skiver. Tromler er mere hårdføre, når undtages håndbremser, der ofte lider af rust. I visse Alfa’er må man ikke benytte håndbremsen i 6 af årets måneder og i de resterende, kan rustne kabler gøre sig gældende.
Når man er nået dertil, at der er så meget, som er slidt/aldersmærket, skal der formentlig også skiftes hjullejer.
Til vinter opdages det, at der er gammel fugt i sprinkleranlægget og det virker derfor ikke fra november til marts.
Og så forudsætter jeg, at motoren har det ok.
Hvordan er det med gummilister og løber der vand ind nogen steder ?
Faktisk er det kun lige det med, at få rettet facon’en på bagklappen og hvor det ellers måtte være, som jeg ikke er helt sikker på.
Tvinge det i facon og fiksere det med epoxy + fiber ?
Tillykke med købet, vognen har en dejlig frisk kulør, og er et lidt “skævt” valg – fedt!
Men jeg kunne nu ikke rigtigt, få øjnene fra den sindsygt sjældne, og lækre 6 cylindrede Crown MS75 i baggrunden.
Men det er f……. tankevækkende, at han sælger sin Eclat, for at få sin Granada på hjul igen! ;-)
Fantalastisk. Det er en af de biler jeg også altid har kikket langt efter. Der er noget 70er-Citroënsk over dem. De er sublime ingeniørnæssige bedrifter, deres design er helt deres eget – men forarbejdningen lod en del tilbage at ønske.
Bilen er super lækker. Farven er genial. Glæder mig til næste afsnit!
Jeg bed også mærke i sælgerens prioritering af sin GRANADA. Tankevækkende.
http://i.imgur.com/RoNUMay.jpg
Tillykke tillykke tillykke!!!
Den er tæskefed! – elsker farven, formen etc.
Og den er en ÆGTE LOTUS = Lots of trouble, usually serious ;o)
Glæder mig til at se den i virkeligheden!
Se DET var godt tv.
Jeg blev da også bare helt gokkelok-glad da jeg så Otto, han spreder da virkelig glæde og godt humør.
Havde jeg været med, så havde jeg nok brugt dagen på at få dig til gå efter Toyota’en i stedet, men nu skulle jeg jo ikke købe bil, så det kan være ligegyldigt.
Jeg glæder mig til fortsættelsen.
Den er superfed!! Jeg er også fuldstændig pjattet med filmen..
Jeg synes det er enormt god stil at køre bilen hjem – skid hul i nedbrudene det er rigtig godt TV :-)
Jeg stemmer for absolut at gøre så lidt som muligt ved bilen andet end at få den synet.. (det må gerne involvere strips og gaffatape)
Udfordringen må være at blive lotuskører for så lille et udlæg som muligt.
Jeg syntes det samme som Daniel
Nøøj, det er god værkstedshumor. Wacky på alle parametre.
Se positivt på tingene, begge lygter var oppe…..hele tiden.
Pøj pøj med bilen
God film, god humor, gode forlygter, god røv, god tur:>)
Glæder mig til del 2.
Nu så jeg video’en igen. Ejeren minder mig en del om komikeren Geo. Det er i sig selv ret morsomt. Han ligner bestemt én som godt er klar over der er ugler i mosen. Nøj, det er sjovt at betrage ham – og hans reaktioner på diverse spørgsmål. Det er helt sikkert ikke første gang han har nuldret ledningerne under instrumentbordet. ;-) Måske hans kaniner / hamstere har været på spil, både i polsteret og ledninger?
Og jeg er enig med Kai – hold da helt fast hvor er den Toyota dog bare LÆKKER.
Argh… nu maa I ikke vaere saa kedelige drenge! Det er da klart at Eclat’en skulle koeres hjem. Enhver bil jeg har koebt er blevet koert hjem, hvis den ellers har kunne starte. Selv en midt-80’er BMW E28 5-serie som jeg kom til at koebe paa ebay for soelle Euro 82,- blev koert hjem fra Munchen til Koebenhavn efter 3 aars stilstand paa en graesplaene. Det er da en del af oplevelsen.
Ethvert forhold – om det saa er til din hustru, en god ven, en arbejdsgiver, eller din klassiker – er jo baseret omkring tillid. Og findes der mon stoerre mistillidserklaering overfor din nyindkoebte klassiker end at straks smaekke op paa en autotransport?? En klassiker er jo skabt til at koere! Og den der foerste tur hjem er jo netop der, hvor dig og din klassiker begynder at skabe et baand mellem jer. Et baand baseret paa faelles tillid, og en laengsel efter at spaendende oplevelser ude paa landevejene…
Niels, I salute you!! :-)
Hørt 02Anders!
Aij, hvor er det en flot vogn. Den er superelegant og sikke en farve.
Jeg ville slet ikke turde at købe bil på den måde … men prisen er helt utrolig lav, så der kan da hældes nogle penge i den uden at det ruinerer projektet.
Hvor meget skal der mon laves før den kan køres fuld skrald rundt på Nürburgring?! Det er jo min målestok ;) men denne vogn kan osse bruges til stilfuld cruising over Kgs. Nytorv og omegn. Det bliver spændende at se den til Toldbod og Oliver’s.
Fed film; glæder mig til fortsættelsen.
Helt enig, Anders. Det halve er da ekstremsportingen, når bilen skal køres hjem. Det er også min favorit-del. Morsomt. Min Supra blev også kørt hjem på prøveplader – direkte fra skoven, hvor den havde holdt LÆNGE. Gamblede med om den kunne køre – og starte. Havde bestilt og købt prøvepladerne – og heldigvis startede den perfekt – og bremserne gik fri efter et par hiv frem og tilbage.
Jeg synes ikke man kan bebrejde sælgeren Geo.
Når man køber en Lotus Eclat for 10.600 kr. og i øvrigt kender dens rygte, må vi da gå ud fra at Niels er klar over hvilket eventyr han begiver sig ud på. Og det er bedre TV end bare at købe den concour hvide Eclat, der stadig er til salg for 30.000 kr.
Jeg grinede over diskussionen vedr. mælk i teen. Indtil jeg flyttede til England i 1999, drak jeg te og ikke kaffe. Men det var lettere at begynde at drikke kaffe end at lære englænderne at jeg ikke ville have mælk i teen.
Nej, man kan bestemt ikke bebrejde Geo noget. Men det er sgu sjovt at se ham. Helt tydeligt ikke helt glad ved situationen. ;-)
Den til 30.000 hvor er det ?
Den til 30K (£3440) er på ebay:
http://www.ebay.co.uk/itm/1984-LOTUS-ECLAT-EXCEL-2-2-/221337970982?pt=Automobiles_UK&hash=item3388c56926
Super god video Niels, man skulle tro du var vant til at lave TV ;)
Virkelig god underholdning og hvor er det fedt du gør det så mange andre ikke tør/gør, nemlig at bare kaste sig ud i det. Er det fornuftigt? Måske ikke, men det er til gengæld ikke kedeligt, Held og lykke med den, håber den kommer til at bringe en masse glæde. Håber at se den ude i sommerlandet. Du kan jo overveje at male fælgene guld:
http://www.ebay.co.uk/itm/1979-Original-Lotus-Eclat-Black-Edition-Pre-JPS-RARE/111235371870?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222003%26algo%3DSIC.FIT%26ao%3D1%26asc%3D20204%26meid%3D5649065893377321973%26pid%3D100005%26prg%3D9063%26rk%3D1%26rkt%3D6%26sd%3D221337970982&rt=nc
Morsomt den hvide ligefrem har Celica Supra hjul på. Det er vist generationen nyere, som også deler bagtøj, svingarme og mange andre ting med Celica Supra. Jeg ved godt hvad for én af dem jeg ville satse på at køre i hvis jeg skulle en smut til Cannes. Og det blev IKKE den dyreste af modellerne. ;-)
Hejsa,
jeg har fulgt med siden den gamle side men ikke kommenteret endnu.
Det her var bare genialt at se at jeg ikke har været alene om den slags her…
da jeg var 19år købte jeg en Civic I-GT fra 86 for 102Euro som havde stået stille i 6 måneder. Fløj til München og tog så et tog i 4 timer, en bus og en sporvogn før jeg var på adresse i Krefeld. Strøm på så startede den og jeg kørte hjem. Har aldrig skiftet andet end olie og bremser og har endda kørt klub rally i den… Den har jeg stadig den da idag da jeg ikke nænne at skille mig af med den.
Til dem der siger at ham burde have betalt for transport og blevet hjemme er jeg absolut ikke enig! Jeg købte en Delta Integrale Evoluzione på Ebay og der blev jeg tørret godt og grunding fordi jeg bare have betalt for transport og ikke taget derover. Da jeg skulle hente den i Esbjerg havn blev den varm og kørte på 3 cylindre! Har jeg også stadig.
Jeg syntes du har købt den Lotus billigt, jeg har de samme følge på min Datsun som der sidder på din Eclat og dem gav jeg ca 5000kr for også fra England!
wow har lige fået en søn og kan se det på virker min stavning ikke at få søvn nok, er der ingen “edit” knap på viaretro?
Det var da utroligt som de fælge klæder den Datsun.
Og dejlig med den optimisme, Mr. Aoussar. Jeg plejer jo også at sige, at hvis ikke det kan køre hjem selv, så er bilen ikke værd at købe. Og dem har jeg så købt nogle stykker af, dem der ikke kommer helt hjem!
Hvis man ikke vover så vinder man aldrig :)
Dine videoer har jeg også beundret. Især den med Lanciaen i skoven. Den er bare så genial, ligesom din påklædning :0
Ja om den klæder den?? Se lige med org hjul på:
@terrafox
Skøn historie, Mr. Aoussar, tillykke med familieudvidelsen.
Når du finder tid, så skriv gerne noget mere om de biler, for mit vedkommende, specielt om Datsunen.
off topic – mr. Aoussar – har vi set den Delta EVO i Lanciaklub sammenhæng ?
hp gå efter den sorte,til august skal der ikke betales afgift,men betal for min rejse så tager jeg med og laver det helt stor chek så du ikke kommer hjem og fortryder
kapelmesteren
@Mr.Aoussar: “…Hvis man ikke vover så vinder man aldrig :)..”
Nemmerlig ! ….siger tossen her der købte et køretøj
der stod omkring 2662 km. herfra, ( i Taos, New Mexico, USA )
uden nogensomhelst ide om hvorvidt det var i orden.
Det gik nu temmelig OK:
@kai
Jamen jeg købte den for ca. 4år siden af en gammel der skulle på plejehjem ovre i Jylland. Iøvrigt har jeg også en til i coupé i 1980 udgaven som jeg har købt i Tyskland. Så har jeg en 160j sss coupé som skal have hele turen.
Er du selv Datty mand?
@torben
Nej, er ikke den store klub mand :)
@oktan
Fortæl endelig! Hvilket køretøj og flere detaljer!
Købte selv en 500SL fra Texas, det var absolut ikke en success, den viste sig at have været skadet hvilket ikke var det store problem udover at den ikke var repareret ordentligt
Mr. Aoussar, sikke en skoen lille Sunny 140Y.
Den ser ud til at vaere flot stand, og faelgene passer super til den!
Jeg kender til en lille Toyota Corolla KE30 i Danmark som ogsaa koerer rundt paa de Lotus faelge. De er altsaa pivfraekke – uanset om de saa sidder under en Sunny, en Corolla eller en Eclat… ;-)
Jeg haaber du vil starte en traad inde i forum under Introducere Dig Selv og Din Bil, saa vi kan faa lidt flere billeder af dine biler. Det lyder som om der er flere spaendende i blandt!! Den 160J SSS vil jeg personligt MAJET gerne se. Jeg har selv en gang ejet en Civic 1,5i GT, saa der bliver jeg nok ogsaa lidt nostalgisk. Jo, og saa er saadan en Integrale heller ikke at kimse af… :-D
Ja, det ville jeg sandelig også gerne læse, Mr. Aoussar – og det er altså den her tråd Anders taler om: https://viaretro.dk/forum/fora/introducer-dig-selv-og-din-bil/
Originalhjul på gamle japanere har det med at miskreditere hele bilen, få den til at se gakket ud, synes jeg. Lotusfælgene ser rigtig godt ud, på bilen.
Om jeg er til det ene eller andet, jeg er dybt forgældet og kender mine begrænsninger for min tekniske formåen, så jeg er til at skam-nyde jeres biler, og ikke andet. Jeg har en speciel svaghed for gadebiler fra min barndom/ungdom, og har aldrig rigtig haft nogen drømme om eksotiske biler med meget fin teknik, men nyder et rigtig godt design.
Du må selv vælge hvad jeg er til :-)
Tak for den varme modtagelse, jamen jeg må da lige tage mig sammen og sorterer lidt billeder og lidt sammen hvor jeg kan poste lidt biler på :)
@Kai, det er der da ingen grund til! Man kan altid finde mindst en youngtimer der er driftssikker så du ikke behøver det store kendskab til biler da!
Livet er for kort til ikke at køre klassisk ;-)
Efter 8 dage uden net er jeg online igen, og jeg bliver simpelt hen nødt til rose ViaRetro TV (igen) Om Niels er gal eller genial, må tiden vise. Men denne lille doku, er helt klar genial. Bring on part two.
Kære Niels, Søren og Claus
– selvom det vist mest er Niels, super fed del 1, i er cool alle 3
:-) Nils
Efter 3 gode dage i Essen, hjemvendt fyldt med inspiration og gode kontakter, ville prikken over det kendte i, være Part 2 i Lotus-købet…?
Sprød farve Niels – den kunne have stået godt der sammen med Laverdaen :-)
Lidt af et stunt – men jeg har lavet præcist det samme med en gammel Dutton. Den kom dog hjem og er på dk plader i dag.