-
Claus Ebberfeld commented on the post, One-off onsdag: Toyota CAL-1 2 uger siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post One-off onsdag: Toyota CAL-1 En Supra med svigermorbagsæde! Hvad er der lige IKKE at […] VisSvigermødre følger – så vidt jeg ved – ikke med, @holm :-)
-
Claus Ebberfeld wrote a new post 2 uger, 1 dag siden
One-off onsdag: Toyota CAL-1 En Supra med svigermorbagsæde! Hvad er der lige IKKE at […]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Oldtimeronsdag: Hvem vil have en bil fra halvtredserne? 2 uger, 1 dag siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Oldtimeronsdag: Hvem vil have en bil fra halvtredserne? Tiden er imod dem, så […] Vis@henrik-kusk, kloge ord. Meget kloge, faktisk: Efter den metode kan man KUN vinde.
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Weekend Matiné Nr. 531 2 uger, 1 dag siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 531 Der er ingen rigtig eller forkert måde at samle biler på. M […] VisNå, jeg har undersøgt om jeg kan flytte dem, men det er åbenbart ikke muligt, så jeg må desværre svare her, Men din kommentar “Porsche 911 steg fra 3-500t til omkring en million, nu er de vel på 800t” understreger jo problemet – man skal vide hvilken 911 der er tale om, for det dækker over mange ting. En “Porsche 911” kan koste fra 300.000 kroner…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Weekend Matiné Nr. 531 2 uger, 1 dag siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 531 Der er ingen rigtig eller forkert måde at samle biler på. M […] Vis@alfahahn, det virker som om dine kommentarer gælder denne artikel: https://viaretro.dk/2024/10/oldtimeronsdag-hvem-vil-have-en-bil-fra-halvtredserne/
Eller hvad?
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Har du den rigtige kop? 2 uger, 2 dage siden
På messerne var det (ER det? Jeg kan egentlig godt bruge flere…) som regel det sidste lige inden afgang – af samme årsag :-)
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Weekend Matiné Nr. 531 2 uger, 2 dage siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 531 Der er ingen rigtig eller forkert måde at samle biler på. M […] Vis@sbla, de gode gamle dage med fri hastighed fortalte min far mig også om: Det var ikke for børn!
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Har du den rigtige kop? 2 uger, 2 dage siden
@ulrik, det er et top-tip! Anede ikke at det fandtes. Lugter den af olie, benzin og varm gummi? Det vil jeg næsten håbe. Måske skal jeg købe den på Retromobile-messen i februar for at få den fulde effekt :-)
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Har du den rigtige kop? 2 uger, 2 dage siden
@jewer, jeg har købt alle mine Motor Klassisk-krus på messer, og der fulgte jo et blad med. Kostede de ikke omkring 6 Euro? Tror jeg. Samme pris som for bladet alene – det er jo en no-brainer!
-
Claus Ebberfeld wrote a new post 2 uger, 3 dage siden
Har du den rigtige kop? Jeg tog mig selv i at […]
-
Jeg samler heller ikke på kopper men har da nogle stykker af de dér Motor Klassik kopper stående. Det var helt fast dengang vi gennem nogle år tog til Oldtimer Grand Prix at vi skulle forbi Motor Klassiks telt og ha’ en kop kaffe incl. kop. Synes at kunne huske at en kaffe incl. kop kostede EUR 3,- – næste gang man kom forbi kunne man så få fyldt koppen op for EUR 1,-:>)
-
Jeg har et krus for hver bil, jeg har haft – konens biler tæller ikke med.
Dog mangler der krus fra 2xLotus, Fiat og Mitsubishi. -
Desværre. Det nærmeste var et krus med billede af Ole Olsen og et NGK logo fra min fætter. Kruset med ABBA fra min kusine har overlevet 😂
-
@jewer, jeg har købt alle mine Motor Klassisk-krus på messer, og der fulgte jo et blad med. Kostede de ikke omkring 6 Euro? Tror jeg. Samme pris som for bladet alene – det er jo en no-brainer!
-
@ulrik, det er et top-tip! Anede ikke at det fandtes. Lugter den af olie, benzin og varm gummi? Det vil jeg næsten håbe. Måske skal jeg købe den på Retromobile-messen i februar for at få den fulde effekt :-)
-
@ce – Jeg kan ikke huske om man kunne købe en udgave af bladet med. Jeg har formodentlig fravalgt det p.g.a. at jeg syntes det var rigeligt at rende rundt resten af dagen med den kop i jakkelommen:>)
-
På messerne var det (ER det? Jeg kan egentlig godt bruge flere…) som regel det sidste lige inden afgang – af samme årsag :-)
-
@ce – jowjow – kunne jo godt have ventet til sidst på dagen – men der var fokus som regel andetsteds – iskolde fadbamser og en ordentlig schnitzel nede i Nürburg by:>)
-
@ce Du må have dig en Porsche at eje!
-
@njal, det må alle – før eller siden :-)
-
@ce Jeg er godt med, det har jeg også til gode. 😁
Og nu har jeg aldrig rigtig forstået hvorfor Porsche og VW lavede den aftalen andet end som et venneprojekt. Men heldigt de gjorde, for så kunne jeg føle mig glad over at arbejde med mig selv og en anderledes bil, som jeg derfor har råd til at holde kørende. Det var dog ikke 914-4 jeg drømte om. Det pussige var at jeg faldt for modellen i det øjeblik jeg så den første gang og den kærlighed har jeg ikke mistet igen. Jeg ved godt der ikke ligger den helt ‘rigtige vare’ under hjelmen. Men fire er tæt nok for mig, til jeg kan komme på en sublim frihedsoplevelsesfølelse på dette ‘level of life’. Når jeg kun benytter den lejlighedsvis i godt vejr og eller som humørløfter om somrene.
Jeg arbejder på i fremtiden, at kunne optimere hele køreoplevelsen på en original, og finurlig måde. Nu har jeg jo i mit hobbyværksted ‘Njals Værksted’ fået installeret en lille metaldrejebænk. Det giver mig nye muligheder. Ellers er der andre ting i mit liv. Jeg også gerne vil nå at nyde lidt af.
💕
-
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Weekend Matiné Nr. 531 2 uger, 3 dage siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 531 Der er ingen rigtig eller forkert måde at samle biler på. M […] VisDe biltyve må politiet have søgt udelukkende blandt Vollsmoses lastbils- og taxichauffører: Hvem i alverden ville ellers fylde diesel på en personvogn i 1971, @Sorensen?!?!
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Weekend Matiné Nr. 531 2 uger, 3 dage siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 531 Der er ingen rigtig eller forkert måde at samle biler på. M […] VisDet gjorde jeg heller ikke, @nold – og jeg er enig i, at vi bare ville have sjov i vores små biler. Ja, det ville jeg egentlig gerne stadigvæk, men det er af en-eller-anden-grund ikke ret populært at køre i de små klasser mere. Ikke fordi der var mange i min tid heller, men der var nok til at man kunne have det sjovt – nogle gange mere end andr…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Weekend Matiné Nr. 531 2 uger, 4 dage siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 531 Der er ingen rigtig eller forkert måde at samle biler på. M […] VisTidstypisk er det meste Suixtil i hvert fald, @njal – og ja, ordet replika er faktisk helt rigtigt i den sammenhæng, da mange modeller er genskabt efter de oprindelige fotos. Tazio Nuvolari Originals er noget lidt andet, da manden jo ikke havde sit eget tøjmærke dengang – så i bilsprog vil man nok kalde det en “hommage”.
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Weekend Matiné Nr. 531 2 uger, 4 dage siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 531 Der er ingen rigtig eller forkert måde at samle biler på. M […] VisDet var såmænd ikke alderen jeg mente, @ole-wichmann, men bilmodellens sportslige historie i perioden, hvor den var ny. Dét er i min forståelse nemlig det historisk motorsport handler om – altså motorsport fra dengang, nu genoplevet som en historisk disciplin. Din fortolkning fører jo til, at nogen om femten år kunne stille op i hillclimb med en…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Weekend Matiné Nr. 531 2 uger, 4 dage siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 531 Der er ingen rigtig eller forkert måde at samle biler på. M […] VisTazio Nuvolari er ikke et brand, @soren-w: Han er en legende. Tazio Nuvolari Originals er derimod et brand – men ingen legende :-). Endnu, i hvert fald. Og ja, Suixtilhistorien viser hvor svært det er at genoplive fortidens store.
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Weekend Matiné Nr. 531 2 uger, 4 dage siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 531 Der er ingen rigtig eller forkert måde at samle biler på. M […] Vis@jensby, jeg gjorde mig lige den umage at besøge mærkets hjemmeside, og det er ikke den samme producent, der har lavet din trøje for tyve år siden: Det mærke jeg så i Bologna er ejet af Nuvolarimuseet og debuterede i sommeren 2024.
Med hensyn til Speedster er jeg enig: Dels er der jo en familiehistorisk sammenhæng mellem Porsche og VW i de tid…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Topdesign til folket: Bertone eller Pininfarina? 2 uger, 4 dage siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Topdesign til folket: Bertone eller Pininfarina? Det bedste bildesign fra de […] Vis@sune, enig: Man kan sige det samme om Ferrari efter at de droppede Pininfarina!
Men nej, jeg lovpriser ikke kun Golfens designkvalitet: Jeg mener helt bestemt, at den er bedre bygget og skruet sammen end for eksempel Fiat 127, Renault 5 og Morris Marina. Der ALLE sammen rustede! Rusten har jeg simpelthen taget ud af ligningen :-).…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Oldtimeronsdag: Hvem vil have en bil fra halvtredserne? 2 uger, 4 dage siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Oldtimeronsdag: Hvem vil have en bil fra halvtredserne? Tiden er imod dem, så […] Vis@skaanning, det er sandt. Jeg tror ligesom @fisherking77 også, at de bedste biler også vil finde købere i fremtiden – og han nævner som eksempel Jaguar E-type Serie 1, som er en bil der til fulde lever op til prædikatet “Ikon” og i øvrigt stadig er en fremragende sportsvogn hvor man da slet ikke mangler kræfter. Men jeg må indrømme, at jeg er b…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Oldtimeronsdag: Hvem vil have en bil fra halvtredserne? 2 uger, 5 dage siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Oldtimeronsdag: Hvem vil have en bil fra halvtredserne? Tiden er imod dem, så […] VisDet er næppe helt så enkelt som @the-real-stig antyder: Plakatænomenet findes selvfølgelig og er en del af forklaringen, men der er alligevel en del, der falder udenfor den rene aldersafhængighed – og jeg ved tilfældigvis, at @niels-v er en af dem. Mine egne ultimative drømmebiler passer heller ikke med teorien: Der stod ikke noget i Anders And-bl…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Topdesign til folket: Bertone eller Pininfarina? 2 uger, 5 dage siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Topdesign til folket: Bertone eller Pininfarina? Det bedste bildesign fra de […] VisJeg håber heller ikke det er din gamle firmabil, @peter, for den er højrestyret :-). Men jo, jeg har også haft en Mazda, der aldrig fejlede noget. Det var sjovt nok også en konebil, og det var en anden kone, der tog livet af den ved at skrælle siden på den. Der skal ikke meget til at totalskade en bil til under 10.000 kroner! Jeg troede ikke der f…[Læs mere]
- Hent mere
Svigermødre følger – så vidt jeg ved – ikke med, @holm :-)
Det meget smart med det lille glasvindue der lukkes op, så svigermor ikke får fluer og andet skidt i håret under kørsel.
Ydermere kan rælingen rundt bruges til fastspænding.
Jeg syntes egentlig det er en sjov bil. Men celicaen er nok den jeg fortrækker som familiebil i stedet for. Selvom den ikke har indstigning med dør bagtil.
Dén detalje er nemlig ren luksus, @njal. Og i Californien kunne et svigermorbagsæde måske endda bruges det meste af året!
Men helt enig: Hvis jeg skal være ærlig foretrækker jeg Celicaen frem for både CAL-1 og Subaru Brat. Omend den lille Subaru dog kan et-eller-andet.
Ideen blev taget op af SKoda i midten af 1990’erne, hvor fabrikken præsentertede Felicia Fun, der var en Felicia pickup med forskydelig bagvæg i førerhuset med tilhørende bagsæde. På billedet man ser hvordan.
Nemlig, @giraf37! Lidt samme idé, bare ikke designet eller udført i Californien og derfor mere praktisk. Jeg kan huske jeg engang (for mange år siden, da den var noget nyere…) mødte en bilfotograf, der kørte i sådan en Felicia Fun, fordi han dermed havde en høj platform til rådighed for sit kamera samt en ideel bil til følgeskud, hvor han så sad eller stod på ladet.
A Skoda Felicia Fun is on offer at the NEC Classic auction this weekend – offered without reserve. The yellow exterior I like (surprise!) and also the yellow dials, but the rest, not so much. Will take a closer look at it on Saturday.
The Felicia Fun sold today for £10,687 including commissions. Looked OK, but too many varieties of yellow even for me.
And then there is the price, @tony-wawryk: More than 10K is not insignificant for a Felicia. It better has to be a lut of Fun!