Soren W
@soren-w
Active 2 timer, 12 minutter siden-
Claus Ebberfeld commented on the post, MG-mandag: Verdens vildeste 100-års fødselar 9 måneder, 1 uge siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post MG-mandag: Verdens vildeste 100-års fødselar Det gamle britiske bilmærke fejrede […] VisJeg er egentlig meget enig med dig, @soren-w, og det var også derfor jeg undrede mig over at den nye var med. Men når det er “de gamle” der har inviteret “de nye” med, så tænker jeg faktisk at det betyder, at nogle af dem køber idéen?
Det synes jeg også jeg har hørt i danske MG-kredse, hvor dem med de nye gerne vil være med iklubben, så at si…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Weekend Matiné Nr. 493 9 måneder, 2 uger siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 493 Må man spise og/eller drikke i din klassiker? Jeg kom […] VisJeg er heller ikke sart, @soren-w – kun med annoncer. Det er så stjernefrustrerende, når man ser billeder af en bil, men ikke bliver klogere af at læse teksten – eller omvendt.
Og jeg forstår det ikke: Enhver der har sådan en bil kigger sikkert også engang imellem efter andre klassiske biler, og det vil SÅ NEMT at sige til sig selv, at de spø…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Ferrari 250 GT Lusso var Retromobiles Passat!?! 9 måneder, 2 uger siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Ferrari 250 GT Lusso var Retromobiles Passat!?! Det kom bag på mig og mange andre, […] Vis@soren-w, jeg synes også at have hørt, at den blev bygget i een farve men så lakeret om da McQueen købte den – men han havde den vist fra ny og bestilte den selv i den farve. Selvom @tocoman har ret: Formelt set var det vist en gave fra McQueens dejlige kone.
@ole-wichmann, Passat er teknisk set bare varm luft :-)
Helt klart kan en GTE nog…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, One-off onsdag: WM P70 9 måneder, 2 uger siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post One-off onsdag: WM P70 Helt ovre i Retromobiles Hal 3 stod en bil, som man meget […] VisPræcis min tanke, @jakob356.
Angående bagenden, som også @soren-w er inde på, så troede jeg først de var ved at overrestaurere bilen ved at opfinde en finere bagende, end den oprindeligt fandtes med. De billeder jeg først fandt af originalen havde nemlig sådan et standard-hønsenet, og først senere fandt jeg billeder af originalen med det fine…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Når man bare VIL have det skal gøre ondt 9 måneder, 3 uger siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Når man bare VIL have det skal gøre ondt Jeg elsker SM. Og det uden nogensinde […] VisHvis @torben som ejer af en Thema 8.32 ikke tør en Biturbo…så er jeg heller ikke sikker på at jeg gør!
@soren-w, det er du jo ikke ene i at tænke, det med at Porsche 996’eren er et sikkert kort. Men som du måske husker, så valgte jeg i stedet selv en Corvette C5. Dels fordi jeg synes det er en federe bil til færre penge – men faktisk også fo…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Weekend Matiné Nr. 491 9 måneder, 4 uger siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 491 Mærkeloyalitet og det modsatte Det var ugens to fund, […] VisDer er vi helt på linie, @soren-w: Det er vigtigt ikke at drukne i fornuft.
-
Michael Sehested Lund commented on the post, Weekend Matiné Nr. 490 10 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 490 Hvorfor jeg stemte på en ringere bil end vinderen: Alfa SZ […] Vis -
Claus Ebberfeld commented on the post, Weekend Matiné Nr. 490 10 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 490 Hvorfor jeg stemte på en ringere bil end vinderen: Alfa SZ […] VisJeg er fuldstændig enig i, at ALT omkring MX5-konceptet er rigtigt, @ole-wichmann. Men jeg vil alligevel hellere have en Alfa Romeo SZ. Også selvom prisen havde været den samme.
@jakob356, hvis Krister er blevet Facerapet på en måde, hvor nogen prøver at sælge hans bil, så skulle han måske bare læne sig tilbage og nyde showet: Det ville vær…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, En af de top 5 mest cool Benz? 10 måneder, 1 uge siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post En af de top 5 mest cool Benz? Jeg hørte lige, at Chris Harris mente at en SL73 […] VisDet ville være en lugt i bageriet, som jeg godt ville kunne tolerere, @soren-w :-).
Men nej, der er ingen skjult dagsorden: Jeg kan bare slet, slet ikke se hvordan nogen variant af W129 kan være med i toppen her. Og det kommer endda fra een, der skam gerne vil have en SL500, ingen tvivl om det. Eller en AMG. Hvilket på mange måder ville vær…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Weekend Matiné Nr. 489 10 måneder, 1 uge siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 489 Fik I et spærredifferentiale i julegave? Jeg har igennem årene ønsket mig ma […] VisTak, @soren-w og @ole-wichmann – især da I begge taler af erfaring og viden mere end hörensagen.
Ja, jeg tror de fleste foretrækker 4,2’eren med den nyere gearkasse – altså at køre i. Men på den anden side foretrækker de fleste (er det så nogle andre “fleste” :-)?!?) en tidlig Serie 1. Personligt kunne jeg som sagt sagtens leve med en origina…[Læs mere]
-
Michael Sehested Lund commented on the post, Weekend Matiné Nr. 488 10 måneder, 2 uger siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 488 Omgangstider er for racerbiler. Jeg tror jeg har været […] VisKom den lidt senere SC400 coupé nogensinde til Europa, @soren-w ? Op gennem 1990’erne og 00’erne var jeg i Silicon Valley mindst en gang om året, og derovre kunne man ikke så sjældent møde en SC400. Sådan en i den viste farve med biscuit-farvet læder, kunne jeg i og for sig godt se mig selv i …
LS400 er ligesom andre store sedaner fra den ti…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Så er der jo ingen tvivl om hvad han skal køre i, vel? 10 måneder, 3 uger siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Så er der jo ingen tvivl om hvad han skal køre i, vel? Kronprins Frederik bliver Konge. Så er det altså slut med Volvo 480 og BMW M […] Vis@soren-w, selvfølgelig skal han (også) have en el-bil, men det er jo af politiske årsager (jeg går ud fra, at han er fritaget for firmabilsbeskatning, for ellers vil det også være en grund til at hoppe på toget – eller at hoppe af firmabilsordningen, men det er så en anden snak).
Personligt ville jeg have den STØRSTE respekt for, hvis Kong Fre…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Weekend Matiné Nr. 487 10 måneder, 3 uger siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 487 Rigtigt design, tak. Uhauhuha, der er mange bilinteresserede, der leger med […] Vis@soren-w, det kommer du desværre til!
Forskellen på den originale 914 (som jeg er enig i ikke er en smuk bil) og så denne AI-genfortolkning er jo blandt andet, at den oprindelige har kant. På flere planer, men den har i hvert fald kant. AI har åbenbart tænkt (?!?) at man skal tage det grimme væk, og så får man en bedre 914. Men så enkelt er…[Læs mere]
-
Michael Sehested Lund commented on the post, Weekend Matiné Nr. 486 11 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 486 Forskud på den rigtige Ghiblihistorie. Jeg må i […] VisDet har næsten altid stået klart, hvordan det ville gå, når mainstream bilproducenterne begyndte at bruge de hæderkronede navne @soren-w . Først endte Ghia som et udstyrsniveau hos Ford og ligger tilbage som en (mis)brugt indtørret karklud i et hjørne. I dag har Ford taget fat i Vignale med opladningshybriden Ford Kuga Vignale. For nogle år tilb…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Den lille Ferrari-forskel: De første Dino 11 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Den lille Ferrari-forskel: De første Dino “Næsten en Ferrari”, stod der i […] VisDet var det nemlig, @soren-w: Og Lampredi er bestemt også et navn, der kan nævnes med stolthed i motorverdenen.
Jeg kan også godt lide Fiat Dino, både coupé og Spider, Tony-wawryk: Især coupéen synes jeg er meget stilig.
@skaanning, enig igen: Jeg går ud fra, at det var lidt tilfældigt at de skrev “Dino 246” og ikke bare Dino? For faktisk…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Weekend Matiné Nr. 485 11 måneder, 1 uge siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 485 En kommende god forretning for dygtige unge […] VisOlav har skrevet til mig og sagt tak for omtalen, og fortalte at der er flere interesserede fremme på bilen allerede. Jeg tænker at Ugens Fund er på vej i den næste garage inden weekenden er ovre. Jeg gad også godt selv, men og men og men og men :-)
@soren-w, der er slet ingen tvivl om at Iains meget musikalske øre hjælper ham med motori…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Hvis man kan lide bredde i sin bilsamling 11 måneder, 2 uger siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Hvis man kan lide bredde i sin bilsamling På ViaRETRO kan vi godt lide […] Vis@søren, SEAT’en er helt klart en restomod: Det kan man kende på de grimme lygter.
@soren-w, på en måde er jeg enig: Den tidlige Countach er den traditionelt set smukkeste. Men opdateringen af designet til bredere lavprofildæk og dermed bredere skærme mm på LP400 S er bare helt utroligt godt ramt og for mig er dén model indbegrebet af Countac…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Honda CRX i anden: Synkronicitet 11 måneder, 3 uger siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Honda CRX i anden: Synkronicitet Det er svært at sige, om denne bil er bedre end […] VisPræcis, @soren-w: Jeg kom også til at tænke på Bilen Motor og Sports Fiat 127. Det var dengang trykte medier havde overskud!
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Black Friday 12 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Black Friday Enhver farve – så længe det er sort! Sådan sagde Henry Ford om de mu […] Vis@soren-w, kig lige på den sorte Countach igen og forstå, at du ingen grund har til dit sortsyn.
Eller en JPS-ting, hvis Countach ikke er nok.
-
Michael Sehested Lund commented on the post, Weekend matiné Nr. 481 1 år siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend matiné Nr. 481 Apropos det med superbiler. Ingen har nogensinde kørt […] VisJeg synes egentlig @soren-w , at netop de første Corvetter står ret rene og frie for overdreven pynt, når man sammenligner med andre amerikanske biler fra den tid. Året efter, i 1954, blev Chevrolet Nomad vist som konceptbil, og da jeg er en stor fan af stationcars, synes jeg den er ret sej. Nomad gik senere i serieproduktion, men var baseret på…[Læs mere]
- Hent mere