-
Henrik Kusk commented on the post, Minimalistisk mandag: Streetka frem for street racer 4 uger siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Minimalistisk mandag: Streetka frem for street racer Jeg har skrevet rosende om begge […] VisJa, StreetKa er en lille frækkert, som bare er mere hot med årene :-)
@Carsten, Peugeot 207CC er en god sommerbil, vi har en i sommerhuset som sommerbil.
I min optik er det den af “klap-tags-modellerne” som har det mest vellykkede design, primært grundet at bagenden er mindre markant, så “go for it”:-)
-
Henrik Kusk commented on the post, En hyldest til aluminium 1 måned, 1 uge siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post En hyldest til aluminium Til Monacos historiske Grand Prix må man ikke snyde sig selv for en tur i […] VisJA, dele af aluminium kan bare være så flot udført. Nyd blot detaljerne på en Lotus Elise næste gang du ser en, der er så mange flotte detaljer udført i aluminium.
Heldigvis er der i en Elise sparet på alt unødigt, herunder indvendig beklædning, for at spare vægt; her giver det jo blot mulighed for at se alle detaljer i aluminiums…[Læs mere] -
Henrik Kusk commented on the post, Morgensur mandag: Nej, vi BEHØVER ikke skærme! 3 måneder, 3 uger siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Morgensur mandag: Nej, vi BEHØVER ikke skærme! Det er faktisk lidt træls igen og […] VisJa, behovet for en radio i bilen er omvendt proportionalt med de øvrige oplevelser som bilen giver, herunder lydoplevelsen.
I Morgan’erne har jeg IKKE radio, men har dog monteret en skærm så jeg kan bruge kort funktion når vi kører langt.
@Carsten, jeg kan godt følge dig, original bilstereo kan også noget :-)
I Aston’en er der stadig den or…[Læs mere] -
Henrik Kusk commented on the post, Morgensur mandag: Nej, vi BEHØVER ikke skærme! 3 måneder, 3 uger siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Morgensur mandag: Nej, vi BEHØVER ikke skærme! Det er faktisk lidt træls igen og […] VisJa, behovet for en radio i bilen er omvendt proportionalt med de øvrige oplevelser som bilen giver, herunder lydoplevelsen.
I Morgan’erne har jeg IKKE radio, men har dog monteret en skærm så jeg kan bruge kort funktion når vi kører langt.
@Carsten, jeg kan godt følge dig, original bilstereo kan også noget :-)
I Aston’en er der stadig den or…[Læs mere] -
Michael Sehested Lund commented on the post, Weekend Matiné Nr. 595 4 måneder, 2 uger siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 595 “Tidløs”. Men er det altid en fordel? Advarsel: […] VisTak for tippet om kontakterne til rudehejset, @Carsten , det skal jeg have undersøgt.
Der var ikke meget ryk i datidens dieselhakkere, som du og @leo-jensen skriver, det var før kombinationen common rail indsprøjtning og turboladning.
-
Henrik Kusk commented on the post, Alle veje fører til Rom 4 måneder, 4 uger siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Alle veje fører til Rom Det er en talemåde, ganske vist – men mange gør da. Nogle er bare via o […] Vis@Carsten W, du kan jo godt have mere end én klassiker :-)
Nu ved jeg jo ikke om en Peugeot 207CC er en rigtig klassiker, men for et par år siden købte jeg en som ekstra sommerbil i sommerhuset.
Året før, fik vi ved et tilfælde MG-TF’en med i sommerhus, og så hvilken frihed det gav at have to biler der.
Da jeg altid har syntes, at Peugeo…[Læs mere]
-
Skaanning commented on the post, Weekend Matiné Nr. 566 11 måneder, 1 uge siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 566 Engang syntes jeg at Toyota Corolla var verdens kedeligste […] Vis@Carsten Goth nu er Michaels z4 3.0 jo heller ikke en tidlig z3 som din. Meget er sket mellem din bil og hans bil. Også hvad angår måling med udstyr osv. Så det skal nok gå. Har selv en årgang 1998 Porsche 986. Her findes målere til alle ting hos mange uautoriserede værksteder over hele landet. No problem! Og samme gælder nok en “nyere” z4.
-
Michael Sehested Lund commented on the post, Biler man skal købe nu! 1 år, 5 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Biler man skal købe nu! Eller cirka. Meningen er lidt uklar, men det vigtige er, at […] VisJa, det var en god nyhed @Carsten ! Udenfor for Norden har Volvo 1800 gået til relativt gode priser allerede. Lige nu har Læborg en tidlig Jensen-bygget P1800 med stelnr. 100 i meget fin stand til salg for 300 tkr., og det er den faktisk værd, vil jeg mene.
-
Michael Sehested Lund commented on the post, Weekend Matiné Nr. 522 1 år, 9 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 522 Alle biler kan sammenlignes. En læser kommenterede i […] VisJeg er helt enig med dig @carsten goth , en Volvo 240 bør have runde forlygter. Det er først i nyere tid, hvor lyset kan komme ud af en “brevsprække”, at andre former giver mening.
-
Skaanning commented on the post, Weekend Matiné Nr. 504 2 år, 1 måned siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 504 Ugens bekræftelse: Ingen biltræthed har indfundet s […] Vis@Carsten Goth jeg håber også, VR bliver ved, og jeg forstår også godt, at tiden kan være knap for folk osv.
Altsammen helt fair.
Men så må det bare meldes ud. Så skal man lade være med at love dit og dat, som folk skal betale penge for, når der efterfølgende intet sker. Fra VRs side kan man bare spørge folk, om de vil støtte (økonomisk),…[Læs mere] -
Michael Sehested Lund commented on the post, Weekend Matiné Nr. 480 2 år, 7 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 480 Ligheden mellem en klassiker og en superbil. Jeg kom […] VisTror det er blevet til 4.500 – 5.000 km i de to biler til sammen og knock on wood … helt uden problemer!!
@ce , i forhold til spørgsmålet om Volvo 1800 ES og dens egnethed som vinterbil, er det korte svar: Nej!
Det lidt længere er, at Volvo 1800 aldrig har været den mest rustfaste bil. Masser af rustfælder og hele karrossen er svejset sammen…[Læs mere] -
Michael Sehested Lund commented on the post, Fremtidsudsigterne for klassiske biler 2 år, 8 måneder siden
In reply to: Keld Jørgensen wrote a new post Fremtidsudsigterne for klassiske biler Viaretromedlemmet Henrik Nielsen spurgte ChatGPT-robotten, hvordan […] VisSjov artikel @keld og tilmed positiv. Den siger jo, at interessen for klassiske biler vil være stigende!
Men det giver ikke meget mening at ombygge klassiske biler til eldrift, dertil vil der stadig være for få, som samtidig ikke kører ret meget …Nej, jeg synes ikke du er gal på den @Jens . EU har jo netop i år besluttet, at der godt må pr…[Læs mere]
-
Michael Sehested Lund commented on the post, Weekend Matiné nr. 428 3 år, 7 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Britisk ånd, amerikansk motor og italiensk design lyder lovende, ikke? Selvfølgelig gør det det, og AC 428 var netop alt det. Men vent lige: Er 428 i lederen den rene henkastelse ti […] VisI øvrigt, tak for de pæne ord @Carsten Goth !
911’erne på transporteren er RSR’ere med 3 liter motor, hvor ydelsen lå på omkring 313 hk. Der blev lavet 15 af dem til Race of Champions. -
Michael Sehested Lund commented on the post, Weekend Matiné nr. 428 3 år, 7 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Britisk ånd, amerikansk motor og italiensk design lyder lovende, ikke? Selvfølgelig gør det det, og AC 428 var netop alt det. Men vent lige: Er 428 i lederen den rene henkastelse ti […] VisDu er da godt nok noget efter Ford V4’eren @kai . Det var slet ikke så dårlig en motor, Ford brugte den selv til op i 1980’erne i Granada 1.7. Ford solgte den også til Matra (530) udover Saab og som industrimotor. Jeg synes, at Ford V4’eren var en god erstatning for to-takteren i Saab 95/96, selvom Saab jo kunne have valgt motoren fra Lancia Fu…[Læs mere]
-
Anders Bilidt commented on the post, Så Kør Dog For Pokker! 4 år siden
In reply to: Anders Bilidt wrote a new post I søndags var det Store Køredag i hele det danske land – dagen hvor alle klassiske køretøjer skal fejres på behørig vis – men det var der sikkert ikke mange som bemærkede. For vejene […] VisJeg vil starte med lige at knytte en kommentar til @Uno svar, for det er jo aldeles ikke for at der er nogen som skal føle sig ramt som var hensigten med mit indlæg. Blot en opfordring til os alle sammen om at vi bør da kunne gøre det bedre. Og ja Uno, brugen af din Urraco er fantastisk og en inspiration.
@audifirs , den fine blå Corona og p…[Læs mere]
-
Per Jørgensen commented on the post, Åse er ikke bilswinger 4 år, 11 måneder siden
In reply to: Søren Navntoft wrote a new post Åse Kleveland er der nok ikke mange som kender herhjemme, men i vores skandinaviske nabolande forholder det sig anderledes. Hun en en velkendt norsk sanger, guitarist, politiker og a […] Vis@carsten w og @Leo jensen: Jeg kan ikke helt være med – hverken mht. indkøbsdato eller trofasthed, men det er dog derhen ad. Købte min R30 TS tilbage i 85 og havde den frem til 2017. De seneste 25 år var planen til stadighed at bringe den tilbage til fordums glans. Det skete blot aldrig. Samme skæbne led min Yamaha FS1-DX fra ’76 købt for konfi…[Læs mere]
-
Leo Jensen commented on the post, Åse er ikke bilswinger 4 år, 11 måneder siden
In reply to: Søren Navntoft wrote a new post Åse Kleveland er der nok ikke mange som kender herhjemme, men i vores skandinaviske nabolande forholder det sig anderledes. Hun en en velkendt norsk sanger, guitarist, politiker og a […] Vis@carsten w – Jeg købte min første bil i 1984 og bruger den stadig året rundt.
Det har selvfølgelig været nødvendigt med stort service et par gange undervejs… -
Skaanning commented on the post, Åse er ikke bilswinger 4 år, 11 måneder siden
In reply to: Søren Navntoft wrote a new post Åse Kleveland er der nok ikke mange som kender herhjemme, men i vores skandinaviske nabolande forholder det sig anderledes. Hun en en velkendt norsk sanger, guitarist, politiker og a […] Vis@carsten w interessant spørgsmål vedr. hvem, der har beholdt en bil siden starten på kørekortet.
I den sammenhæng er jeg selv alt for ung til at kunne byde ind med noget. Første bil var en smølfe-blå Punto Sporting. Fin bil, men den røg videre.
Men her i nabolaget bor en efterhånden ganske ældre herre, som kører MB 114 2.8 fra 1975 (mener jeg)…[Læs mere] -
Kim Jensen commented on the post, Visuel søndag: Digitalt 10 år, 4 måneder siden
@Carsten W Men hvis du tjekker Reliant FW11, også et Gandini design, så er oplægget for BX mere tydeligt der. Men tjek samtidigt Jaguar Ascot nu vi snakker Gandini…
-
Paulin commented on the post, Lørdags Matiné Nr. 125 11 år siden
@Niels Birkemose: faldt over dette billede som @Carsten W (wallah min fætter!) syntes du sku se! ;)
- Hent mere