• In reply to: Peter Sejersen wrote a new post Over stok og sten – på spansk vis To puritanere på herretur: Om et rally der […] Vis

    Her er en lille video fra løbet .

  • In reply to: Peter Sejersen wrote a new post Over stok og sten – på spansk vis To puritanere på herretur: Om et rally der […] Vis

    @Hong kong du kan skrive til kj@viaretro.dk
    @sport måske en tur til Marocco http://www.pandaraid.com

  • In reply to: Peter Sejersen wrote a new post Over stok og sten – på spansk vis To puritanere på herretur: Om et rally der […] Vis

    @Nold, nej desværre ingen klasse opdeling eller rating.
    @Ole, det snakker vi helst ikke om, men vi fik de fleste point, men desværre staffepoint :0 vi fandt først rigtigt ud af tids reglerne på 3 dagen, vi kunne godt have brug et briefing møde inden løbet eller læst på lektie hjemmefra..Men næste gang er vi helt skarpe…

    • Flot cykel. Jeg havde selv en Gazelle AA med Dura Ace. Den vejede 9,5 kg.

      Her er nogle forslag:
      KMC SL kæde med hule stifter 53g
      En lavere frempind 80g
      Titanium skruer på ikke kritiske steder 20g
      Mindre styrtape 20g
      Afkorte sadelpinden 27g
      Totalt 200g

    • Jeg elsker ALT i Kelds artikel: Kærligheden til ikke bare selve teknikken, men også til historien. Den evige søgen efter forbedringer i bedste restomod-ånd. Og ikke mindst æstetikken: Jack Højers billeder til artiklen er bare høj klasse. Nøj, hvor er det hele lækkert. Tak!

    • Wow! Dejlig nørdet artikel. Jeg vil skrive mig denne sætning bag øret: “Hobby kan ikke diskuteres med udenforstående for det giver ingen mening for dem, kun for individet.” Så behøver man ikke længere forsvare sine udgifter til klassiske biler!

    • Dejlig historie og dedikation til sagen. Jeg har ikke selv den samme sans for detaljen, men elsker når andre nørder igennem. Jeg vil bare gerne cykle og køre🤷🏼‍♂️

    • Flot!!
      Find bane-pedaler , med titaniumsaksler.
      Styrbånd kun på nederstehalvdel af styret.
      Fortsæt endelig!

    • Fedt, dejlig nørdet, og et emne jeg også beskæftiger mig en del med :-)

      Overvej TPU slanger istedet for laxet… De vejer kun ca. halvdelen af latex, tilgengæld er de pænt dyre…

      Det ligner Continental GP5000 du har på. Mit eget yndlings dæk, og super flot med tanwalls, men det kan gøres lettere. Tror du kan komme under 8 kg. (eller meget tæt på) bare ved dæk og slage, så der ville jeg selv starte hvis det var mig.

      Dbh.
      Michael

  • Panda Expressen Denne artikel handler ikke direkte om en Panda 141A 4×4, men […]

    • Fantastisk historie om en rigtig drengerøvstur!
      Tak for det, Keld!
      Why cry on a sunny day, if you can drive your blues away!

      Hilsen Henning Hjorth

    • Tak for super god underholdning 😊det er sådan man bør bruge sit legetøj 👍 og et godt bevis for at man med et fornuftigt budget kan have det rigtig sjovt . Den er sg Nice sådan en Panda og navnlig en 4×4🚗

    • What an excellent adventure, Keld, thank you for sharing it! I already have my own classic road trip booked, taking my 911T to Germany in June – unlike you and your faithful Panda, however, I will be bringing it back :).

    • Tak for den fine beretning – det må have været ret muntert. Glæder mig til at høre mere om Pandaens eventyr fra Spanien. På overfarten var det vist godt med en god håndbremse…

    • Nu har jeg jo mødt jer på Heartland, så den tur emmer af god stemning og kølige drinks. Tak for at dele…

    • Fantastisk tur og beretning. Det er jo et godt signal til os andre forud for den nært forestående sæson. Med inspiration fra jeres fortælling, vil jeg nu gå i detailplanlægning med en sommertur til Sloveniens bjerge og søer i en Alfa Romeo Duetto.

    • Godt at høre at I er blevet inspireret derude, d’herrer – det blev jeg også selv. Hold op hvor er mange af os (inklusive mig selv) gode til at overtænke og undergøre!

      Elsker videoens lydspor af, at Pandaen bare snurrer med 4.000 omdrejninger eller mere som om den kunne gøre det hele vejen til Kap det gode Håb. Og er omvendt i chok over dopingen med Ritter Sport :-)

    • Fantastisk historie og film! Man må bare lette på hatten.

    • Fantastisk oplevelse, tak for at dele den med os. Det har været en rigtig mandetur!

      Jeg har ofte leget med tanken om at have en klassiker parkeret i en garage ned sydpå. Tænk at købe en RyanAir billet til Malaga eller Milano for 300,- i januar måned, og så står den lille røde og venter på dig…

  • In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 501 Min første Opel. Rent hypotetisk. Men jeg er altså stadig på Techno Cl […] Vis

    Ang. klub turen til Falster

    Viaretro Klub tur til Falster d 14/04, der kommer asap et opslag med mere information , men lidt information her:

    Vi mødes ved Bogø Havn mellem 10-11 der hvorfra færgen IDA sejler over til Stubbekøbing.

  • In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 500 500? Ja, 500! ViaRETRO har edderbankemig lavet 500 Weekend Matinéer siden […] Vis

    Stort tillykke med de 500 til Claus og Michael alle freelancerne og Søren der til stadighed hjælper bag til bag kulissen…Verdens bedste web for klassiske biler og så er det på dansk, vildt.
    Viaretro er faktisk gratis for dem der læser med uden at tegne sig op i Klub Viaretro, for dem der er medlemmer, så støtter de op om, de næste 500 udgivelse…[Læs mere]

  • In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Alfa Romeo Junior Zagato med blød kant Tristan Auer har gjort det igen: Lavet et specialdesignet interiør til en […] Vis

    Det er jo fransk haute couture med fransk blå velour, tit er det lidt svært når stillen får et meget stærkt personlig udtryk, men mega flot udført ..Og jeg ville rigtige gerne eje en Alfa Junior, bare knap så Bleu indeni.
    @Claus, den fik vel Alfa ind i 70erne og væk fra barokken med sin kant…
    Ps. Honda CRX var inspireret af denne Zagato…[Læs mere]

  • In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Lancia Delta: Rallylegende til Panda 4×4-pris Da Gruppe B-klassen i rally blev aflivet i 1986 tog Gruppe A over, og Lancia […] Vis

    Faldt over en af de mange special modeller af Lancia Delta på et værksted i Spanien…Lancia og Martini ingen dårlig cocktail…Jeg har ligesom redaktøren også et godt øje til første udgave ….Men en Martini udgave trumfer alt

  • In reply to: Anders Bilidt wrote a new post En Minister Værdig Biler kan naturligvis bedømmes efter mange forskellige parametre – design, […] Vis

    Også på min liste over smukke biler, jeg synes lige udover Claus Luthe, vi skal nævne den italienske designeren Ercole Spada (tidl.Zagato) som var chef stylist hos BMW fra 1976 til 1983, som også tilskrives en stor del af æren af designet både af E32 og E34 og det stramme og maskuline træk.
    Jeg mødte en gang Ercole Spada og tiltalte ham på enge…[Læs mere]

  • Om at køre meget langt for et foto På indbydelsen fra Club Italia stod der “Tag […]

    • Det lyder som en fantastisk tur Keld, og i en dejlig bil.
      Da jeg boede i Schweiz for år tilbage, benyttede jeg flere gange Autozug fra Lörrach til Hamborg, det var ideelt, da vi boede få km fra Lörrach.
      I julen 2001 var vi i Danmark med Autozug. Den dag vi skulle hjem, havde jeg glemt at tjekke vejrudsigten. Så da vi kørte fra København mod Hamborg begyndte det at sne. Jeg måtte køre 110 i overhalingsbanen i en Jaguar med baghjulstræk. Hvis vi ikke nåede toget i Hamborg, var alternativet 800 km motorvej i snestorm.
      Trods ihærdig indsats i ydersporet, kom vi lidt for sent til toget, men alle var forsinkede, så vi kom med og fik Jaguaren bugseret op på togvognen. Aldrig har jeg været så glad for Autozug. Selv om det ikke er super komfortabelt, så havde vi egen kupé, og jeg vil hellere drikke øl på toget end køre motorvejr i snevejr.
      Så vi har gode minder om Autozug.
      Måske skulle vi snart prøve det igen…

    • Som nogen har skrevet det flere gange før her på sitet: Så kør dog i de klassiske biler….

      Min søn Jakob og jeg havde fornøjelsen at blive begavet med en magnum Champagne nede i Monaco, under fører mødet til det Father & Son rally vi deltog i rundt i bjergene omkring Monte Carlo, for at være den bil der havde kørt længst for at deltage….

      Er der nogen der skal til Spa Classic i Maj 2024?

    • Tak for en god beretning om en spændende tur, Keld !
      Det beviser endnu en gang, at klassiske biler skal bruges!
      Målet helliger midlet!
      Vi har også prøvet biltoget fra Hamburg Altona nogle gange!
      Men efter at DB har solgt ruten Hamburg-Lörrach til en privat udbyder,” Urlaubs-Express “, er standarden faldet betydeligt i form af gamle, nedslidte og beskidte togvogne, samt en forlænget rejsetid!
      Jeg kan derimod anbefale ÖBB, Österreiches Bahn. De kører blandt andet fra Hamburg Altona til Innsbruch, som jo også er et godt startsted for en Italienstur! Man har jo så heldigvis en valgmulighed med at køre over Passo di Stelvio . Det kan absolut anbefales!

      Hilsen Henning Hjorth

    • Fin historie – har jo taget turen….
      Man er ligesom “mere med”, når man er gået så meget igennem for at nå frem.
      Vi skal få kørt endnu mere mens vi stadig må.

    • Spændende arrangement og flot beretning. Jeg er misundelig! Vi må snart en tur sydpå i en af de klassiske biler.

    • Fantastisk fortælling, føler mig inspireret. 2024 bliver et godt år for køreture, er jeg sikker på. Måske vil jeg prøve at hænge på bag Michael til Spa :-)

    • Sikken en tur Keld. Det er længe siden jeg har haft en rød sportsvogn. Måske det er ved at være tiden igen?

    • Looks like it was a very nice trip in an exceptionally cool car, although I’m not sure about the train…sounds like it could use some investment. And what a great club to be a member of! My own major road trip for 2024 is already in the calender for June – a re-run (with route variations) of my “Back to my Roots” trips previously done in my BMW 2002 and Mercedes C123, this time in my 911T. Am already excited about it!

    • @Keld, det glæder mig at se, at du var i godt selskab – i form af Bertonen du holder ved siden af :-)

    • @tony-wawryk, planlægningen af de kommende ture er også en stor del af fornøjelsen, nemlig!

  • In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Black Friday Enhver farve – så længe det er sort! Sådan sagde Henry Ford om de mu […] Vis

    Absolut sort BMW E30 som jeg lige fotobomber slut 80erne på Munkholm ved Holbæk

  • Fremtidsudsigterne for klassiske biler Viaretromedlemmet Henrik Nielsen spurgte ChatGPT-robotten, hvordan […]

    • Næææh ikke helt galt på den

      Meget styres ikke af den enkelte – store lobbyister vinder oftest over små, selvom deres sag ikke er bedre…..bare spørg ChatGTP- kommende storlobbyist i det skjulte – foreløbig.

      Bryder mig ikke om algoritmestyringer – hverken i investerings – eller i det klassiske miljø….

    • Nej Jens!

      Du har fat i noget rigtigt!

      Men husk at mange ejere af el-biler tror at disse biler er miljørigtige! De er jo mest politisk korrekte! Elbiler er jo næsten ikke belagt med registreringsafgifter, for at lokke
      folk til at købe! Elbiler er jo også særdeles asociale! Selv med skatterabat er det ikke alle der har 3-4-5 hundrede tusinde til en bil!

      Man vælger ikke at medregne disse tonstunge køretøjers miljødyre produktion!
      Samtidig belaster det jo miljøet meget mere med de tunge køretøjer!

      Grøn strøm! Det er jo et udefinerbart udsagn! Du ved jo aldrig hvilken farve strømmen i din stikkontakt har! Det er jo nærmest som vinden blæser!

      There is nu substitute for cubic-inches, som de jo siger i USA!

      Go weekend

      Henning Hjorth

    • I ‘22 var ca 53% af den danske strøm grøn ifølge Green Power Denmark. Resten produceredes således fra ‘ikke-grønne kilder’. Altså vil et mer-forbrug af strøm skulle dækkes fra samme ikke-grønne kilder. Et følge-argument vil derfor være, at en ny el-bil ikke kommer til at køre på grøn strøm. I hvert fald ifølge min logik….?
      Og så beklager jeg mit ikke-Viaretro agtige indlæg…

    • Nogle betragtninger:

      Hvis man som barn/ung vokser op med elbiler, tager kørekort i en Tesla, og ens første “bilkøb” bliver et mix mellem noget eldrevet delebil og en korttidsleasing uden noget tættere tilhørsforhold. Hvad er så sandsynligheden for at man anskaffer sig et mekanisk stykke hobby ? Nok ikke den store sandsynlighed.

      På den anden side: Når nu alle og enhver har en Tesla eller en kinesisk Build Your Dream, vil der altid være nogle som vil distancere sig fra masserne, og her vil noget med manuelt gear, karburator og lugten af benzin være livsstil i særklasse. Alene det at kunne køre en bil fra 1970 vil være noget særligt.

    • A fun article. I have occasionally been depressed by the prospects for our hobby – when I look at the ages of the people attending classic car events, I wonder where the next cohort of enthusiasts will come from when us older folk head to the classic car park in the sky – young people are generally conspicuous by their absence. This is a bigger issue I think than how we power our classics.
      I agree that converting classics to electric is a bad idea – in fact I have a feeling that electric cars in general will be the Betamax of motoring, and hold out hopes that a combination of e-fuels and hydrogen power will become more and more available and at reasonable prices. Porsche is already investing considerably in e-fuels, and they rarely make major errors of judgement.
      Meanwhile I intend to enjoy my classics as much as possible…

    • Det er sjovt som der er en total mangel på logik, blandt folk og politikere. For år tilbage snakkede alle om at fossilt brændstof var en begrænset ressurce, som snart ville ophøre. Så kom klimaproblematikken og der skulle findes på noget i stedet for fossilt brændstof, så vælger man at satse på elbiler, hvor en stor del af batteriet er af en endnu mere knap ressurce, og de stakkels mennesker, der bor i nærheden af en litihum mine skal bore dybere, og dybere for at finde nødvendigt vand til husholdningen og dyrebrug, da mængden af vand til at udvinde metallet er enormt. Hvorfor satser man ikke på Efuel fra starten, der kan man bruge CO2 fra atmosfæren og hydrogen, og strøm, og alt logistik fra tankstationer og rørledningerandet er allerede på plads. Hvis strømmen så kunne komme fra en lille grøn reaktor så ville meget bøvl være sparet.

    • Sjov artikel @keld og tilmed positiv. Den siger jo, at interessen for klassiske biler vil være stigende!
      Men det giver ikke meget mening at ombygge klassiske biler til eldrift, dertil vil der stadig være for få, som samtidig ikke kører ret meget …

      Nej, jeg synes ikke du er gal på den @Jens . EU har jo netop i år besluttet, at der godt må produceres biler efter 1935 med forbrændingsmotor, hvis de kan køre på eFuel – og det kan sjovt nok både gamle Bentleyer og Porscher allerede …
      Klassiske biler med forbrændingsmotor kan køre videre så langt øjet rækker.

      Jeg er helt enig @carsten . Øges strømforbruget hurtigt, kan det øgede behov kun dækkes ved at skrue op for produktionen på de traditionelle elværker på den korte bane.

    • Haha, genialt at spørge AI om klassiske bilers fremtid, @Keld Jørgensen. Når man ser svarene, bør man dog ikke være bange for at AI overtager verdenen fra os almindelige mennesker, for svarene er vel ikke særligt intiligente?

      @Hnning Hjort: Jeg har hørt din talemåde om cubic-inches formuleret således. “There is no replacement for displacement”.

    • Jeg kan virkelig godt li’ det sidste billede i artiklen.

    • Det er også en lækker vogn, @claus-n.

      Angående resten, så tror jeg @tony-wawryk har ret i, at brændstoffet ikke er det største spørgsmål, men at det derimod er generationsskiftet fra os til de næste generationer. De to ting hænger selvfølgelig sammen, men jeg tænker at det med brændstoffet snart er løst og i hvert fald inden det andet.

      Sandsynlighed er et dejligt rationelt ord i denne sammenhæng, @john-skov-larsen, men mennesket er heldigvis ikke særligt rationelt. Så vidt jeg hurtigt lige kan læse mig til er der cirka 80.000 mennesker, der holder hest i Danmark. og nogle af dem har mere end een. De bruger i gennemsnit 50.000 kroner om året per hest. Det virker som noget man kan sammenligne med biler – bare dyrere og mere besværligt :-). Men alligevel trives heste som hobbydyr hundrede år efter, at heste blev overhalet af teknologien.

      Jeg glæder mig altid over at møde yngre og nytilkomne bil- og klassikerentusiaster, og der kommer altså nogle til. Men i forhold til at klassikerhobbyen i løbet af de seneste ti-tyve år vel næsten er rykket ind til kakkelbordene og blevet mainstream, så er det svært at tro på at den nuværende popularitet kan vare ved, når vi kan se, at der falder nogle fra i den ældste ende og at tilstrømningen af unge er noget fragmenteret.

      Men det er jo soleklart, at klassikere tilbyder noget, som nye biler ikke længere gør – uanset om de er elektriske eller ej, faktisk: Muligheden for at styre alting selv er noget, man snart må kigge i vejviseren efter – ligesom muligheden for at skrue på bilerne, eller sågar modificere dem. Hvor den ultimative hån selvfølgelig er ombygningen til el.

      Man skal ikke være ret intelligent for at kunne forstå, at det ikke rigtigt nytter noget – men jeg tror sådan set også bare, at dem der bygger klassikere om til el er de samme typder, der før i tiden lagde en to-liters Nord motor i deres Alfa i stedet for 1300’eren, en 911-motor i en Boble eller en smallblock i en Jaguar E og en Ferrari. Det er bare fordi man kan, og så hænger de heller ikke på gadehjørnerne så længe.

      Dén misforståelse synes jeg dog ikke vi skal promovere, men i stedet gøre mere ud af at fortælle om vugge-til-grav-princippet, om det bæredygtige i at bevare noget, der ER lavet samt ikke mindst de utvivlsomme dyder som klassiske biler byder på i form af køreglæde, æstetik og overordnet mentalt velvære som menneske – samt hvor lidt de egentlig kører og dermed udleder.

      I øvrigt er jeg enig med dig, @peter: Robottens udredning virker ikke særligt intelligent, men mere som et sammenskrab af kendte holdninger og meninger. Pudsigt nok nævner den jo ikke brændstofknaphed specifikt, og jeg kan nu ikke lade være med at tænke, om det er fordi det simpelthen ikke bliver en udfordring i fremtiden – eller om det er en forglemmelse?

      Eller den tredie mulighed: Robotten ved noget, som vi ikke ved…

      …Skynet, siger jeg bare.

      Jeg tror i øvrigt jeg deler en sund skepsis overfor algoritmerne med @peter-plys-karlsen.

    • Ja, den har også noget @ce.

  • In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Mysteriet om Lancia Fulvia Coupés værdi Jeg forstår det stadig ikke. I sidste […] Vis

    Et par tips, Monto Carlo og Rally modellerne en højere 4gears gearing som jeg synes klær motoren og giver lidt mere sporty køre oplevelse.S modellerne har 1,3 dogleg 5 gear…Og hvis man giver dem elektronisk tænding , så bliver motoren mere vaks….Min har en 1,2 med 80 heste og 4 gear og jeg er altid underholdt og haft den oppe på 160 km, det v…[Læs mere]

  • Fri fredag: 35 år med "California" Californien betyder noget lige fra Red Hot Chili […]

    • Det er nok rigtigt, at California navnet på VW og Westfalias campervans går 35 år tilbage. Men samarbejdet går endnu længere tilbage. Westfalia var også VWs “officielle” camper bygger på forgængeren, T2.
      Westfaliacamperne fra ca. 1970 er bl.a. kendte på deres meget funky interiør, med ternet betræk, oftest i skrigende orange eller grønt.
      “Joker” var for øvrigt også et udstyrsnavn på Golf m.fl…

    • Der er stadig masser af gamle VW busser i California, her ruster de ikke op.
      Besøgte disse mennesker i formiddags…

    • Glemte det vigtigste…

  • Fahrrad Freitag: Eroica Germania En dag for længe siden cykeltrænede jeg med min ven p […]

    • God og opbyggende artikel. Man fornemmer helt klart I har hygget jer på turen og med strabadserne op ad stigninger.
      Der mangler blot en reklamekaravane, som i Tour De France. Jeg supplerer med et på fotos af gamle reklamekaravane-biler fra Tour de France.

    • Vi tager en mere

    • Og så lige den sidste. Er her en eller to?

    • Se det er genialt det der. Mere af den slags. Og måske I hermed har startet en større revolte således, at flere vil køre i jeres hjulspor? Der er mange sjove gode aktiviteter i hele Europa, der har solid klassisk bund – Viaretro agtig dna om man vil. De oplevelser håber jeg flere vil dyrke og dele. Fedt supplement til de ofte visuelle og tekniske oplevelser der ikke er så fysiske. Tak

    • Dejlig artikel og beskrivelse af strabadserne. Huskede i at barbere ben – med ragekniv?

    • Dejlig beretning, fuld af liv og oplevelse.
      Gerne mere af den slags.

    • Skøn fortælling og tur der straks fik mig til at lede efter en passende cykel.
      Jeg købte brugt racer i Italien i sommers og nød turene op og ned som kontrast til de 19 højdemeter man kommer over Amager rundt😀
      Men at tage de stigninger uden en bjerg gearing må have været meget presset, det var jeg selv med 34/28 😳
      Eroica Gran Sasso er nu sat i kalenderen for 24
      Tusind tak for inspirationen 🤜🚴🤛

    • Dejlig tur, dejlige billeder, men de tyskere skal lære at stave til Erotica!

    • Jeg istemmer og har selv kigget efter klassisk racercykel: En renoveret Bianchi for knap et par tusind lyder altså som godt for både krop, sjæl og pengepung. Og oplevelsen det lille hold var ude på lyder totalt fedt, ganske enkelt – komplet med hårde bremseklodser og ubehårede ben :-)

      En særlig tak for trøjerne, Keld: Jeg er særligt vild med den brunsorte Molteni Alimentari!

    • Totalt fed del af retrolivet og god historie!
      Jeg har selv to cykler, ikke racere, men bycykler. Den ene bliver brugt til netop byen, og den anden til skovstier og små veje. Den sidste med Sachs Super 7 navgear må være en youngtimer … jeg sværger til navgear. Den anden med Shimano Nexus Inter7 gear var jeg forbi med hos den lokale cykelsmed for nylig, hvor jeg bad om at få totalgearingen gjort lavere. Svaret var, at han tidligere havde fået den slags ønsker fra kunder, som også havde lagt mærke til, at gadebelysningen var blevet svagere …

    • Er også til gamle cykler. Jeg har Asmussen fra start firserne og en tilsvarende selvbygget med Columbus ramme campagnolofælge og fint gammelt poleret Shimano gruppe. Et tip til den berejste Claus, på Bremen Klassik var der i mange år udstilling og salg af vintage cykler oppe på første salen især fra Hollandske Cykelpushere. En favorit er en Alan Super Record fra halvfjerdserne selom de senere med kombineret alu og carbonrør er ret så liret.

    • Dejlig beretning!
      @ce Hvis du can lide Molteni trøjen, så læs op på historien om Molteni holdet, den er farverig! Og se i øvrigt lige den danske udgave: http://squadramolteni.dk/ et retrocykelhold komplet med historisk korrekt Volvo 144 sportsdirektørbil!

    • Efter at have manglet garage/værkstedsplads i nogle år, kastede jeg mig over klassiske racercykler og ultra nichen: enkeltstartscykler! Der kan klemmes mange af dem ind i selv en beskeden kælder :-) Miljøet omkring cyklerne er også meget sammenligneligt med det omkring de klassiske biler.
      Der findes også cykelløb herhjemme for klassiske cykler, hvor der ikke er helt samme behov for bjerggearing som til Eroica. Jeg f.eks. med stor fornøjelse deltaget et par gange i Grand Prix Vejle Ådal.

    • Mojn Lohmann

      Fed cykel du hænger over…

      Tak for linket til Moltenis danske udgave…
      Tider
      skifter… jeg ser at deres kaptajn er Niels Bjørnsteen … en holbækker jeg trænede sammen med i Fremad … Holbæks lokale atletik klub i startfirserne … jeg skiftede fra Holbæk Cykel Ring…Verden er lille …Holbæk er mindre.

    • Og hvis man ikke lige har en klassisk racer på lager, kan man købe en ny “vintage”.
      Denne her blev spottet i Bedoin neden for det skaldede bjerg.

    • Godt klaret, alle tre! :-D

  • In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Orange onsdag: Halvfjerdsernes farve Den bedste bil nogensinde i orange? Det er […] Vis

    Orange er bare fantastik, selv kunne jeg godt være fristet alene af farven lige meget hvilken bil.Dog har sådan MB længe spøgt længe hos mig….

  • In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post One-off onsdag: Bristol 407 Zagato Det skulle have været en konkurrent til Aston […] Vis

    @soren W Yep men jeg gad godt eje dem alle…Zagatos er aldrig kedelig …Jeg så denne 406 Bristol Zagato til deres 100 års fødselsdag , men den står ikke øverst på min Zagato ønske liste…

  • In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Austin Allegro bliver 50! Og jeg vil gerne have een. Virkelig. Men det skulle […] Vis

    En engelsk Alfasud……

  • In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Den nye firmabil: Alpina C1/2.3 Langfredag aften kom jeg hjem efter næsten tusind kilometer i den nye firmabil: […] Vis

    Cool, giv en tur

  • Hent mere